Inlägg från: lina5462 |Visa alla inlägg
  • lina5462

Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!

Nu börjar det närma sig med storsteg

Alla sa att det går så himla fort i slutet och jag är nästan beredd att hålla med, december har hittills bara flugit fram och snart är det ÄNTLIGEN DAGS!!! :D

Själv jag har BF 18 Januari, finns det någon mer? :D

• Svar på tråden Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!
  • lina5462

Visst vill man att de ska gå ännu snabbare, men som sagt jul och nyår mellan gör nog att de känns lite snabbare! Själv ska jag flytta om två dagar också så de blir ju kanon ;) Är det ditt första barn?

• lina5462

Va kul att vi är så många!
    Ett helt gäng som ska ha den 10:onde ser jag :D

Är ni oroliga inför förlossningen? Själv är jag mest orolig att bebis ska kika ut innan nyår, det kommer man nog få äta upp enda till 20års dagen ;)

Nog för att det inte går att styra, men skulle vara skönt om den kikar ut efter nyår iaf.

Första ul jag var på fick jag bf 6 januari, blev sedan flyttad till 18onde,  mina egna beräkningar är 5 januari. Ska bli spännande å se vem som hade "rätt"  Cool

Har många saker som kan göra att den kikar up för tidigt, såsom mycket förvärkar, högt blodtryck plus att jag ska flytta till hus på fredag.... eeeeh...

Har ni bestämt namn? :D

• lina5462
    proudMom2be skrev 2012-12-12 18:44:51 följande:
    Ja men visst =D

det här med BB-väskan! Jag har packar ner tre olika "outfits" i strl. 50, men blir dumförklarad av min omgivning som säger att jag borde packa ner 56 också, för barnet kan vara stort.. Är det bara jag som känner att det är väl det "minsta" problemet? På BB här så kör de stenhårt på Hud mot hud, så mycket kläder under bb-vistelsen blir det ju inte förutom när man får besök m.m kan jag tycka..?
    Jag vet att jag kommer glömma en miljon grejer, skulle det vara så, så får väl mamma helt enkelt åka hem till mig och hämta det jag saknar. (Är ensamstående, så det blir min mor och inte pappan som är med mig på fl.)

Till mig själv har jag tänkt att packa ner sköna kläder bara, gärna stoora mjukisbyxor och tights! necessär såklart, ska inhandla nya schampooflaskor och duschtvål, även fast det finns på bb, men vill faktiskt ha mitt egna. Köper även ny tandborste och en tub tandkräm, sånt som man använder hemma har man ju kanske inte tid att packa ner mitt i allting när det startar, och schampoo, tandborste o tandkräm går ju åt hemma ändå sen när man kommer hem.. :)

HÅRTOFFSAR ska tydligen vara bra att packa ner också, samt våtservetter och lypsyl har jag läst.. :) men det är svårt! man vill ju inte ta med sig packning som om man skulle åka på semester i flera veckor... så använder man inte ens hälften :P 

Låter väl som vettiga grejer å packa! :D Kanske något att fördriva tiden med, typ kortlek eller likande?

Nån extra mössa till bebisen har jag läst ska vara bra eftersom den första blir blodig och kladdig då den sätts på rätt omgående.
  • lina5462

Carolinee87, hur gammal är din andra? :) Hur började den förlossningen?  

Skönt att ha namnet klart. Vi har tre olika alternativ för flicknamn (inte riktigt överens) och ett pojknamn, känner dock att jag slulle vilja ha lite fler pojknamn på lager om det inte skulle passa.

Men det är ju så sjukt svårt! :P

• lina5462
    Carolinee87 skrev 2012-12-12 21:10:22 följande:
    Hon blev 2 i slutet av September :)

Förlossningen började med vattenavgång (droppvis eller vad man ska säga) en stund efteråt kom värkarna igång och lite över 2 timmar efter första värken hade jag vår dotter på bröstet :p Så en väldigt snabb och smärtsam förlossning då jag inte hade en endaste paus mellan värkarna :/

Jo namn tycker jag också är brutalt svårt, hittade många fina namn men inget som jag tyckte skulle passa vårat barn :p 

Oj det gick snabbt! Har du nära till BB?:D
  • lina5462
    proudMom2be skrev 2012-12-12 21:11:29 följande:
    Måste erkänna att jag börjar bli lite nojig över förlossningen. Fast jag vet inte vad det är jag är nojig över? haha, bara allmänt nervös kanske. 

Namn är bestämt (har ett namn jag sagt i 4 år att jag ska döpa mitt barn till om det blir en tjej..) men sen om det passar henne när hon kommer ut får vi se :) sjukt svårt det här med namn! har verkligen ingen plan b ;) 

Nä, vet inte heller vad man är rädd för, det är ju det mest naturliga man kan göra! Fast man är väl orolig att allt inte ska gå bra kanske..

Haha, samma här med pojknamnet. Det enda vi har är det jag har sagt långt innan barnet blev planerat. Jobbigt om det inte "bli en sån"
  • lina5462

Bu o Bä, jag åt en lussebulle åt dig inatt!

Själv var jag igång och slipade sovrummet i nya huset igår, det fick man lida för inatt. Har aldrig haft ont någonstans innan (förutom fogarna), men nu kändes de som bebis var på väg att titta ut hela natten. Antar att de känns lite mer så nu om bebis har fixerat sig? 

D<en had einte gjort de sist jag va hos BM, ska dock dit idag så vi får se vad hon säger. Men jag får nog försöka hålla mig ifrån renoveringen om jag inte vill att bebis ska bli ett decemberbarn;)  

• lina5462

Dizzylizzy, vad spännande!! 

Någon annan som har börjat känna nått?

Tycker att jag har känt mig annorlunda sista veckan, mer ont i fogar, fler och kraftigare SD.. å så känns de ungefär som man har en kokosnöt mellan benen ;P

• lina5462
    Isola88 skrev 2012-12-17 16:29:22 följande:
    varit på förlossningen idag å försökte vända på bebis men de gick inte, så nu fick jag order om att komma in direkt jag börjar känna värkar för att ska försöka föda i säte då, har ingen aning om nånting då det är första barnet, men hade ett bra mått på bäckenet så det såg bra ut sa läkaren. Fick även veta att BF troligen inte kommer bli den 10 utan mycket tidigare då livmodertappen nästan var helt borta, och hon kände bebisen när hon undersökte, vilket inte brukar vara så vanligt hos förstföderskor i den här veckan (36+4), men man kan ju aldrig va helt säker, så nu blev det ju genast mer spännande!
    Spännande :D
  • lina5462
    Ridderstads tjej skrev 2012-12-19 19:57:41 följande:
    Känna något? Ja det kan man säga!.. Kom in på förlossningen i måndags med tilltagande värkar :( som tur var lyckades läkarna få stopp på det med motverkande dropp samt att jag fått höga doser kortison som ska hjälpa bebisens lungor att utvecklas fortare ifall han föds inom det närmaste är ju bara i vecka 32! Än så länge är det lugnt med värkarna men det kan sätta igång när som, inte alltid dropp sätter stopp för det.. Får kanske komma hem till helgen men de vågar inte lova något, kanske får vi fira julafton på förlossningen :((
    Hur går de för dig?

Här har värkarma satt igång för fullt, ett tag var de cirka 4 minuter mellan värkarna men kunde fortfarande praya samtidigt. 

Nu gör det betydligt ondare, dock är de cirka 10 min mellan så jag väntar med att åka till förlossningen. Ser ut att bli en jul där för min del med :S

Hade önskat att man stoppade värkarna så bebis kunde få vara kvar tills 2013 men det gör man inte nu, är i v 36+1... 
  • lina5462

Usch, usch, usch för dessa värkar!! Undrar hur länge de kan hålla på innan det är dags för förlossningen? Jag hade nog kunnat tänka mig max ett dygn, men icke! 

Här har det börjat lugna ned sig lite igen iaf, natten var sådär och nu har jag inte haft en endaste värk på en timme, såååååå skönt!!

Inget vatten eller slemmis här heller! Konstigt tyckedr jag! 

Måste bara fråga dig, känner du bebisen som vanligt? Jag har jätteesvårt att känna några rörelser där inne nu när  magen drar ihop sig så titt som tätt. Det enda jag har känt var bebisens hicka igår kväll.  

• lina5462
    rödnos skrev 2012-12-23 16:05:39 följande:
    Usch vad jobbigt för er tjejer! Hoppas verkligen alla dessa värkar leder nån vart och ni får njuta av julen på ett eller annat sätt ändå.
    Hoppas jag med!! {#emotions_dlg.flower}
  • lina5462

Nu börjar jag bli trött på det här.........kom nu bebis!

• lina5462
    Isola88 skrev 2012-12-26 18:58:51 följande:
    15 dagar kvar! har oxå nån slags kramp i bena på nätterna enda som hjälper är att va uppe och gå jätte jobbigt, foglossning sen ett par veckor tillbaka så nog längtar man tills bebis kommer ut hoppas de blir nästa vecka :) bara de är på de nya året :)
    De går fort nu! 
    Har dock gett upp hoppet om en 2013 bebis, men håller tummarna för dig! :D

• lina5462

Nyligen hemkommen från en omtumlande förlossning. Den 27 föddes våran älskade lille kille som drabbades av syrebrist. Efter 22 timmar orkade vår lille son inte mer och lämnade jorden. Det finns inte ord som beskriver den sorg och saknad som man känner. Jag önskar er tjejer all lycka, ni kommer att få uppleva en sorts kärlek som bara en förälder kan känna!

Svar på tråden Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!