proudMom2be skrev 2012-12-12 18:44:51 följande:
Ja men visst =D
det här med BB-väskan! Jag har packar ner tre olika "outfits" i strl. 50, men blir dumförklarad av min omgivning som säger att jag borde packa ner 56 också, för barnet kan vara stort.. Är det bara jag som känner att det är väl det "minsta" problemet? På BB här så kör de stenhårt på Hud mot hud, så mycket kläder under bb-vistelsen blir det ju inte förutom när man får besök m.m kan jag tycka..?
Jag vet att jag kommer glömma en miljon grejer, skulle det vara så, så får väl mamma helt enkelt åka hem till mig och hämta det jag saknar. (Är ensamstående, så det blir min mor och inte pappan som är med mig på fl.)
Till mig själv har jag tänkt att packa ner sköna kläder bara, gärna stoora mjukisbyxor och tights! necessär såklart, ska inhandla nya schampooflaskor och duschtvål, även fast det finns på bb, men vill faktiskt ha mitt egna. Köper även ny tandborste och en tub tandkräm, sånt som man använder hemma har man ju kanske inte tid att packa ner mitt i allting när det startar, och schampoo, tandborste o tandkräm går ju åt hemma ändå sen när man kommer hem.. :)
HÅRTOFFSAR ska tydligen vara bra att packa ner också, samt våtservetter och lypsyl har jag läst.. :) men det är svårt! man vill ju inte ta med sig packning som om man skulle åka på semester i flera veckor... så använder man inte ens hälften :P
Låter väl som vettiga grejer å packa! :D Kanske något att fördriva tiden med, typ kortlek eller likande?
Nån extra mössa till bebisen har jag läst ska vara bra eftersom den första blir blodig och kladdig då den sätts på rätt omgående.