• lina5462

Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!

Nu börjar det närma sig med storsteg

Alla sa att det går så himla fort i slutet och jag är nästan beredd att hålla med, december har hittills bara flugit fram och snart är det ÄNTLIGEN DAGS!!! :D

Själv jag har BF 18 Januari, finns det någon mer? :D

• Svar på tråden Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!
  • Dizzylizzy
    Känns som att mycket börjar om nu helt plötsligt...
    Jag har börjat läcka bröstmjölk igen och brösten är svullna, jag har börjat få halsbränna igen, som jag sluppit under några veckor.
    Igår var jag hos bm och allt såg bra ut, men de var två stycken som skulle kontrollera hur bäsen låg och konstaterade att hon låg med huvudet neråt och nästan fixerad. Efter det så fick jag jätteont i fogarna så jag har svårt att resa mig och röra benen.
    Nyss när jag var på toa så fick jag rejält med slempropp på pappret, har kommit lite varje dag i några veckors tid men nu var det mycket....
    Man börjar ju fundera på om det är dags snart kanske...:)

Nu ska jag snigla mig iväg och hämta ut två babyboxar, ska bli spännande! :D 

Exakt en månad kvar nu för mig...
  • Pippilångstrump
    Isola88 skrev 2012-12-17 16:29:22 följande:
    varit på förlossningen idag å försökte vända på bebis men de gick inte, så nu fick jag order om att komma in direkt jag börjar känna värkar för att ska försöka föda i säte då, har ingen aning om nånting då det är första barnet, men hade ett bra mått på bäckenet så det såg bra ut sa läkaren. Fick även veta att BF troligen inte kommer bli den 10 utan mycket tidigare då livmodertappen nästan var helt borta, och hon kände bebisen när hon undersökte, vilket inte brukar vara så vanligt hos förstföderskor i den här veckan (36+4), men man kan ju aldrig va helt säker, så nu blev det ju genast mer spännande!
    Spännande. Måste säga en supereloge till dig när det är första barnet.
    Chinx skrev 2012-12-17 16:43:41 följande:
    Jag har BF 17 januari och min mage ligger också på nedre kurvan och jag SF-mått på 30 cm nu i v.36, dock är bebis helt på normalkurvan och till och med +0.2% när vi var på TUL. Det går inte riktigt ihop att ha en normalstor bebis och en mage som är "liten" men jag litar på vad de säger :) 
    Jo, jag vet, men jag ligger tom understa kurvan med 29cm i v 36 och i v 37. Men fick massa extrakontroller trotts bebis som syntes må bra. CTG imorgon igen och nytt TUL och CTG precis efter jul. 
  • moruri

Hoppar gärna in också!
    Vårat första barn, BF 22 januari. 

• MuM5

Hakar på här med om det går för sig

Blivande trebarnsmamma med bf 16/1.

Varit sjukskriven en månad nu och börjar bli rastlös och deppig. I början var det skönt att vara hemma. Jag fick ny energi, fick vila och hinna va mer med barnen. Men nu känner jag mis isolerad här hemma. Känner att jag vill göra mycket men orkar inte heller. Blir som handlingsförlamad.

Så det skulle passa fint att få prata av sig lite med andra i samma sits         

• rödnos

Jag hoppar in här jag med om det är ok!? Har bf 29 jan. Andra barnet och första kom 10 dagar tidigt så jag hoppas lite på samma denna gången. 

Har mycket förvärkar, sammandragningar och hundra andra issues. ZZzzz... Magen är stor, över SF kurvan men jag har inte fått någon tid för extramätning. Bör man kanske be om det? Hade inte speciellt stor mage förra gången utan låg precis på kurvan.

Varit sjuk sen i fredags med kräkningar, yrsel, svullnad och aallt annat som kan tyda på havandeskapsförgiftning men efter flera kontroller på Östras ANE klinik så är jag nu lite lugnare. Är nog bara något virus i kombination med att jag binder vätska. Obehagligt att må dåligt i alla fall så hoppas det går över snart...

Är här några från Göteborg kanske? 

• tomsfru

jag har legat mitt på kurvan hitintills dvs samma mått som antalet fullgångna veckor men bm sa att kurvan förmodligen kommer plana ut nu eftersom bebisen är nästintill fixerad o magen sjunkit rejält. är i v 36 (35+2) idag

• Carolinee87
    rödnos skrev 2012-12-19 08:55:10 följande:
    Jag hoppar in här jag med om det är ok!? Har bf 29 jan. Andra barnet och första kom 10 dagar tidigt så jag hoppas lite på samma denna gången. 

Har mycket förvärkar, sammandragningar och hundra andra issues. ZZzzz... Magen är stor, över SF kurvan men jag har inte fått någon tid för extramätning. Bör man kanske be om det? Hade inte speciellt stor mage förra gången utan låg precis på kurvan.

Varit sjuk sen i fredags med kräkningar, yrsel, svullnad och aallt annat som kan tyda på havandeskapsförgiftning men efter flera kontroller på Östras ANE klinik så är jag nu lite lugnare. Är nog bara något virus i kombination med att jag binder vätska. Obehagligt att må dåligt i alla fall så hoppas det går över snart...

Är här några från Göteborg kanske? 
    Jag hade också relativt liten/normalstort sf mått förra gången men denna gång har jag leget på översta kurvan och högre hela tiden, hade 36cm i v.36 + 0.
    Som tur görs tul på rutin här så jag fick kollat upp måtten på bebisen och läkaren tyckte den va stor när den beräknas väga ca 3800g vid bf, själv tycker jag inte det lät sååå stort ändå. 
  • rödnos

Men 36 i vecka 36 är ju precis på kurvan väl?

Jag låg på 35 i vecka 33. Undrarom jag bör be dem kolla lite mer noga? Min bm är en "modig" sådan och lätt vimsig. ) hade samma med dottern...

• Chinx

29 dagar kvar till BF! Nu har alla våra vänner och släktingar fått börja gissa dag, kön, vikt och längd på bebisen :) 

thebigreveal.blogg.se/ BF 17 januari 2013
Svar på tråden Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!