rödnos skrev 2012-12-30 10:14:54 följande:
Ska packa förlossningsväskan idag. Känns som tidigt men om denna bebben gör som systern sin så är det nog lika bra.
Hade en ganska snabb förlossning sist och är lite rädd det ska gå ännu fortare denna gången. Rädd för att spricka.
Fick förberedelseolja som jag använt två ggr. Lite skeptisk till om den kan funka?
Hur förbereder ni er?
(Förlåt Lina men vi måste nog fortsätta fokusera positivt nu när vi har så kort om tid kvar...säker på att du förstår hur tankarna annars går... Tänker på dig och hoppas att du under omständigheterna mår bra iaf fysiskt)
Likabra att ha den färdigpackad ;) vem bestämmer vad som är tidigt och vad som är sent egentligen? =) Jag packade min när jag kom hem efter besöket på förlossningen.. haha.
Varför är du rädd för att spricka? :/ har hört att förberedelseolja kan fungera, men har inte testat själv.. (är ju mitt första barn detta).
Förbereder mig genom att ta varje tillfälle i akt att sova, mina förvärkar har börjat kännas nu och de suger verkligen energi ur mig och håller på mest om nätterna, vilket har gjort att jag sen i fredags endast sovit 2-3 timmar per natt och sen 40-60 minuter mitt på dagen.. resten av tiden ligger jag i sängen och bara är. haha! sjukt tråkigt.