• lina5462

Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!

Nu börjar det närma sig med storsteg

Alla sa att det går så himla fort i slutet och jag är nästan beredd att hålla med, december har hittills bara flugit fram och snart är det ÄNTLIGEN DAGS!!! :D

Själv jag har BF 18 Januari, finns det någon mer? :D

• Svar på tråden Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!
  • Carolinee87
    rödnos skrev 2012-12-19 12:31:24 följande:
    Men 36 i vecka 36 är ju precis på kurvan väl?

Jag låg på 35 i vecka 33. Undrarom jag bör be dem kolla lite mer noga? Min bm är en "modig" sådan och lätt vimsig. ) hade samma med dottern...
    inte här :O här är 34 cm i v.40+0 mitt på mellersta kurvan.
  • rödnos

Va? Kurvan är ju internationell?? Siffran är ju samma som veckan mer eller mindre?

• Carolinee87
    rödnos skrev 2012-12-19 12:45:06 följande:
    Va? Kurvan är ju internationell?? Siffran är ju samma som veckan mer eller mindre?
    Tydligen inte eftersom jag kollade upp det i mitt rdg kort :p
  • rödnos
    Carolinee87 skrev 2012-12-19 12:47:39 följande:
    Tydligen inte eftersom jag kollade upp det i mitt rdg kort :p
    rdg-kort? 
    I Sverige är det ju iaf samma riktlinjer inom förlossningsvården/mödravården. (Jag jobbar med sjukvårdsdistribution och det är vi som skickar ut bla alla de där blanketterna till MVC över hela Sverige) 
  • Carolinee87
    rödnos skrev 2012-12-19 12:55:28 följande:
    rdg-kort? 
    I Sverige är det ju iaf samma riktlinjer inom förlossningsvården/mödravården. (Jag jobbar med sjukvårdsdistribution och det är vi som skickar ut bla alla de där blanketterna till MVC över hela Sverige) 
    Rådgivningskorter, kan tillägga att jag bor i Finland. 
  • rödnos
    Carolinee87 skrev 2012-12-19 12:59:21 följande:
    Rådgivningskorter, kan tillägga att jag bor i Finland. 
    aha! Men då kanske det är därför då. :)
    Enligt kurvan i Sverige står det 36 i vecka 40 på medelkurvan. Hittade en nu. :)

Verkar inte vara en given faktor för tidig förlossning dock. Merde.
  • Carolinee87

Jo jag googlade också :) så de mäter tydligen olika för här är strax över 36 cm på den högsta kurvan.

• lina5462

Dizzylizzy, vad spännande!! 

Någon annan som har börjat känna nått?

Tycker att jag har känt mig annorlunda sista veckan, mer ont i fogar, fler och kraftigare SD.. å så känns de ungefär som man har en kokosnöt mellan benen ;P

• Carolinee87
    lina5462 skrev 2012-12-19 19:08:48 följande:
    Dizzylizzy, vad spännande!! 

Någon annan som har börjat känna nått?

Tycker att jag har känt mig annorlunda sista veckan, mer ont i fogar, fler och kraftigare SD.. å så känns de ungefär som man har en kokosnöt mellan benen ;P

De där med kokosnöt mellan benen känner jag igen! Minns absolut inte att jag könde av något sånt förra graviditeten :p
  • lina5462
    Isola88 skrev 2012-12-17 16:29:22 följande:
    varit på förlossningen idag å försökte vända på bebis men de gick inte, så nu fick jag order om att komma in direkt jag börjar känna värkar för att ska försöka föda i säte då, har ingen aning om nånting då det är första barnet, men hade ett bra mått på bäckenet så det såg bra ut sa läkaren. Fick även veta att BF troligen inte kommer bli den 10 utan mycket tidigare då livmodertappen nästan var helt borta, och hon kände bebisen när hon undersökte, vilket inte brukar vara så vanligt hos förstföderskor i den här veckan (36+4), men man kan ju aldrig va helt säker, så nu blev det ju genast mer spännande!
    Spännande :D
Svar på tråden Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!