• lina5462

Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!

Nu börjar det närma sig med storsteg

Alla sa att det går så himla fort i slutet och jag är nästan beredd att hålla med, december har hittills bara flugit fram och snart är det ÄNTLIGEN DAGS!!! :D

Själv jag har BF 18 Januari, finns det någon mer? :D

• Svar på tråden Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!
  • Dizzylizzy

Här är en till med bf den 18 januari...
    Mitt tredje barn, en liten sladdis, nytt förhållande osv..:)
    Jag har två pojkar sen innan och detta ska med största sannolikhet vara en liten flicka.

Jag har redan varit sjukskriven i 1 1/2 månad för foglossning, ischisas och stress..så för mig går det lååååångsamt..:(
    Men snart är det jul och då händer det ju lite mer..:) 

• Axels mamma

jag hoppar gärna in här också! Solig
    jag har egentligen inte bf förrän 12 februari men på tillväxtultraljudet i onsdags såg läkaren att min pojke är stor och ligger 27% över medel på tillväxt-kurvan så de kommer sätta igång förlossningen redan runt den 20-22 jan som det ser ut nu...

BF - 12 februari 2013
  • Carolinee87

Någon annan som brukar få kraftiga "hugg" av smärta i sidan av magen på nätterna i samband med att ni ex ska svänga er? Har haft så ett tag och det blir bara värre å värre och gör så ont att jag nästan vill gråta.

• Dizzylizzy

carolinee87 - ja så får jag med, jag måste ta det väääldigt lungt när jag ska vända mig för att det inte ska bli så, liksom vänja magen vid nytt läge hela tiden..

• Carolinee87
    Dizzylizzy skrev 2012-12-14 15:42:23 följande:
    carolinee87 - ja så får jag med, jag måste ta det väääldigt lungt när jag ska vända mig för att det inte ska bli så, liksom vänja magen vid nytt läge hela tiden..
    Så e de för mig också, men inte alltid jag tänker på det mitt i natten :/ väldigt jobbit!
  • Virre84

Hej!

Hoppar in här! Har bf 21 januari, andra barnet. Har en tjej på 2,5 år och väntar nu en lillasyster = ) 

• Bu o Bä

Hejsan!
    Hoppar in här jag också. Väntar mitt femte barn och har bf 24 januari. Syskonen kommer att vara 18, 16, 12 och 7 år äldre än den lilla så det känns som en liten sladdis. Vi har två killar och två tjejer sen förut och vi vet inte vad det blir nu Här hemma väntar vi alla så himla mycket på bäbisen, och jag instämmer med flera här att jul å nyår får ju några veckor att rusa iväg (tack å lov).
    Jag jobbar sista veckan nu i ett skolkök så nu förstår man att det börjar dra ihop sig. Någon bb väska är inte packad och vi har kvar i planeringen att gipsa magen också, men det hinns nog inte före jul i alla fall...

• Sjörövarfabbefarfarsfar

Hej!
    Hänger gärna på tråden. Har BF 12 januari. Väntar 3:e barnet. Har En flicka född 07 och en son född 09, nu vet vi inte vad det blir för "sort". Så vi är väldigt nyfikna på vem det är som gömmer sig där inne i magen.

Har haft mycket förvärkar denna graviditet och mer krämpor än tidigare. Har inte kännt ett smack med de andra förrän det var dax, så nu går man bara och känner efter och tror det är på G nästan varje dag Skrattande.
    Fast lär väl gå så ett bra tag då bebisen inte sjunkit ner och var rörlig sist jag var hos BM. Får se vad hon säger nästa gång, ska dit på tisdag.

Mina hjärtan 070105 * 090127
  • Louwa

Fy, mår så jäkla dåligt! Kroppen känns tung, humöret svänger fortare än blixten, sammandragningarna blir bara värre och värre, börjat få ett tryck neråt nu också. 3 1/2 vecka kvar till bf! Hur fasiken orkar man med de sista veckorna?!

Liam 100212 ♥ Elliot 110525 ♥ Lillasyster bf 130110 ♥ louise.brickarp.se
Svar på tråden Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!