• lina5462

Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!

Nu börjar det närma sig med storsteg

Alla sa att det går så himla fort i slutet och jag är nästan beredd att hålla med, december har hittills bara flugit fram och snart är det ÄNTLIGEN DAGS!!! :D

Själv jag har BF 18 Januari, finns det någon mer? :D

• Svar på tråden Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!
  • rödnos

Jag orkar ingenting idag. Svårt att se hur jag skulle orka föda och än mindre ta hand om bebisen och dottern sen?? Hur gör man? Blir det bättre så fort bebben tittar ut eller va? Helt slutkörd.

• rödnos

Läcker lite fostervatten här och har efter varmt bad fortfarande molvärk.
    Hoppas!
    Enligt min 2,5 åriga kloka (läs; tokstolla) lilla tjej så kommer bebisen idag. Vi får väl se!

• Soffipropp01

Ååh, hoppas på det bästa rödnos!
    Här moler det som bara den och jag har sjukt mycket flytningar! Måtte det sätta igång snart för jag är trött på detta nu! =)

• MFJ

hej hej! j
    ag hade ju bf 18 jan och skrev då här att jag trodde att jag kanske hade lite förvärkar.
    framåt kvällen blev de mer regelbundna men gjorde inte alls så ont. ringde förlossningen och rådfrågade och de sa att jag var välkommen in när jag kände att jag behövde det.
    eftersom det var -20 grader ute och vi har ca 40 min bilresa till förlossningen så åkte vi in i god tid (trodde vi) för att slippa riskera att föda i bilen i den kylan. hellre spendera några extra timmar på förlossningen istället.
    halvvägs in gick vattnet. var öppen 5cm när vi kom in.
    20 min senare var jag öppen 8cm. 6 min senare var världens finaste pojke född. Han hade bråttom ut, fastnade lite på vägen men allt gick bra (om än lite för fort för mig, hann liksom inte riktigt med)

allt flyter på bra här hemma. storasyster är stolt och glad, amningen funkar och vi sover bra.
    grattis till er andra som fått och lycka till för er som fortfarande väntar! 

• rödnos

Ligger på förlossningen för andra gången idag. Öppen 2,5 cm nu... Kom igen för bövelen! Ska stanna ett par timmar nu iaf så kollar de sen igen.
    Sambon ligger på en fatboy och slappar. Zzz...

• rödnos

Ligger på förlossningen för andra gången idag. Öppen 2,5 cm nu... Kom igen för bövelen! Ska stanna ett par timmar nu iaf så kollar de sen igen.
    Sambon ligger på en fatboy och slappar. Zzz...

• Soffipropp01

Jag hejar på dig! Hoppas det har blivit någon bebis! Här har det inte hänt ett skit rent ut sagt! Bf imorgon!

• rödnos

Då var han på rätt sida magen!
    49 cm och 3342g perfektion.
    Kom inatt vid 4.
    Tjohoo!

• Carolinee87
    rödnos skrev 2013-01-29 13:04:18 följande:
    Då var han på rätt sida magen!
    49 cm och 3342g perfektion.
    Kom inatt vid 4.
    Tjohoo!
    Äntligen, grattis! :)
  • rödnos

Tack!
    Ja den gick bra. Vart väldigt intensivt så jag hann få lite panik men lyckades ändå andas bra.
    Nu myser vi för fullt. )

• Soffipropp01

Gud vad mysigt! Stort grattis!
    Nu längtar jag ju bara ännu mer efter min lill*.
    Känner ett tryck neråt men ingenting annars. Bajsat lite mer än vanligt, har hört att kroppen kan vilja rensa sina tarmar innan förlossning, stämmer det?
    Känns som denna ungen kommer stanna inne förevigt! :(

• rödnos

Jag gjorde nr 2 mycket mer några dagar nu innan så det stämmer nog.
    Alltså detta är ju så otroligt mysigt att man knappt tror det är sant.
    Lite ont när han ammar men jag tror det är ovana mer än fel grepp iaf. Ska ve en av amningsköterskorna kolla imorgon för säkerhets skull.
    Han luktar helt underbart!

Svar på tråden Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!