Hej igen! tänkte uppdatera er lite 
Har haft högt blodtryck och spår i urinen ett tag nu och idag var det dags för ännu ett barnmorskebesök. (förhoppningsvis det sista innan BF som är den 7 Januari) Hade fortfarande högt tryck och lite spår i urinen. Har haft en väldigt väldigt livlig tös i magen sen jag började känna rörelser, men nu sen 3 dagar tillbaka har hon varit oroväckande lugn så det tog jag upp med min bm och hon skickade mig raka vägen till förlossningen..
Där inne sattes ctg och bebis mådde bra. =) Under hela tiden jag låg med ctg (ca.40 min) så hade jag väldigt regelbundna sammandragningar och barnmorskorna sprang in och ur rummet, först för att fråga varför jag inte tryckt på larmknappen när jag har så mycket sammandragningar, och jag fick svara som det var, de gjorde ju inte ont :) .. och sen flera gånger för att fråga om jag var SÄKER på att det inte gjorde ont.. haha :)
Först pratade de om att ha kvar mig, en barnmorska sa att "Ja, det sätter nog igång här inatt om det jobbar på såhär bra, du kan iallafall räkna med bebis inom några dagar och du får verkligen vara glad om du går december ut
" Ahapp tänkte jag då.. "inte nu, vill ju inte ha såhär sent i december" haha!
De kom iallafall fram till att det vore bra och kolla ifall sammandragningarna gjort någon nytta, och visst hade de gjort det, lite iallafall.. haha. 1 cm är jag öppen ;) Fick åka hem med order att så fort sammandragningarna blir mer ihållande och sitter i längre så ska jag ringa in, eftersom jag (hittills) inte har så ont av dom...
Herregud känns overkligt! Bebis kan verkligen komma när som helst. Fast, vi ska väl inte ropa hej än :) Hoppas det går bra för er andra!