• lina5462

Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!

Nu börjar det närma sig med storsteg

Alla sa att det går så himla fort i slutet och jag är nästan beredd att hålla med, december har hittills bara flugit fram och snart är det ÄNTLIGEN DAGS!!! :D

Själv jag har BF 18 Januari, finns det någon mer? :D

• Svar på tråden Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!
  • mamma18

Nu är det BARA 2 veckor kvar till BF, Idag har jag lite förvärkar + har haft det från och till under några veckor.. längtar så mycket nu.. Hoppas att det går fint för er andra <3

• proudMom2be

Hej igen! tänkte uppdatera er lite Skrattande

Har haft högt blodtryck och spår i urinen ett tag nu och idag var det dags för ännu ett barnmorskebesök. (förhoppningsvis det sista innan BF som är den 7 Januari) Hade fortfarande högt tryck och lite spår i urinen. Har haft en väldigt väldigt livlig tös i magen sen jag började känna rörelser, men nu sen 3 dagar tillbaka har hon varit oroväckande lugn så det tog jag upp med min bm och hon skickade mig raka vägen till förlossningen.. 
    Där inne sattes ctg och bebis mådde bra. =) Under hela tiden jag låg med ctg (ca.40 min) så hade jag väldigt regelbundna sammandragningar och barnmorskorna sprang in och ur rummet, först för att fråga varför jag inte tryckt på larmknappen när jag har så mycket sammandragningar, och jag fick svara som det var, de gjorde ju inte ont :) .. och sen flera gånger för att fråga om jag var SÄKER på att det inte gjorde ont.. haha :) 

Först pratade de om att ha kvar mig, en barnmorska sa att "Ja, det sätter nog igång här inatt om det jobbar på såhär bra, du kan iallafall räkna med bebis inom några dagar och du får verkligen vara glad om du går december ut Flört"  Ahapp tänkte jag då.. "inte nu, vill ju inte ha såhär sent i december" haha!
    De kom iallafall fram till att det vore bra och kolla ifall sammandragningarna gjort någon nytta, och visst hade de gjort det, lite iallafall.. haha. 1 cm är jag öppen ;)  Fick åka hem med order att så fort sammandragningarna blir mer ihållande och sitter i längre så ska jag ringa in, eftersom jag (hittills) inte har så ont av dom... 

Herregud känns overkligt! Bebis kan verkligen komma när som helst. Fast, vi ska väl inte ropa hej än :) Hoppas det går bra för er andra! 

• rödnos

Oj va spännande!!! Hoppas du får snosa bebbe snart! )

Håll oss uppdaterade!!!

• proudMom2be
    rödnos skrev 2012-12-28 20:18:19 följande:
    Oj va spännande!!! Hoppas du får snosa bebbe snart! )

Håll oss uppdaterade!!!
    Ja det hoppas jag med! Åker gärna in natten till den 1;a om inte annat! ;).. märkligt det där att man tänker på framtida födelsedagar redan nu... haha, men nej, hon får komma precis när hon vill. Hon är välkommen så fort hon är redo! Ska absolut hålla er uppdaterade =D Just nu är det rätt lugnt, de är ganska kraftiga men inte alltför ihållande och gör som sagt inte ont.. så vi får väl se om det kommer igång :) risken fanns tydligen eftersom hon var inne och pillade :) haha. 
  • Isola88

oj spännande kanske blir bebis i helgen!

var själv hos bm på kontroll idag och sen vi kom hem har bebis bökat runt jätte mycket och har haft en del sammandragningar och lite molvärk i magen, ligger på soffan och bara vilar får se vad som händer

• proudMom2be
    Isola88 skrev 2012-12-28 20:43:21 följande:
    oj spännande kanske blir bebis i helgen!
    var själv hos bm på kontroll idag och sen vi kom hem har bebis bökat runt jätte mycket och har haft en del sammandragningar och lite molvärk i magen, ligger på soffan och bara vilar får se vad som händer
    Ja kanske, kanske inte =D återstår att se! 
    Åh härligt, kanske sätter igång för dig också snart, så olika det där ju =)  
  • rödnos

Hihi!

Jag var oxå hos bm idag och bebisen har lagt sig startklar iaf. Inte helt fixerad än och min ordinarie bm är i Indien så jag ska på em extra koll nästa vecka eftersom sf måttet var samma som för två veckor sen. Hon sa att de ju mäter lite olika så förhoppningsvis betyder det inget.
    Där är en galen aktivitet i magen och jag får knappt sova på nätterna så jag har sprängont i huvet dagarna i ända. Jobbat sista dagen nu iaf så nu sk jag bara vila och mysa med dottern.
    Har en hel del förvärkar som gör ont och sammandragningar som inte gör ont alls.
    Förra gången gick vattnet och jag hoppas på det denna gången oxå för jag vete tusan om jag kommer fatta att det är på G annars? )

Tänker oxå på födelsedagar. Enligt Solsidan har barn bäst förutsättningar om de är födda i januari oxå ju. kniiiip nån dag till!

• proudMom2be

Ja de mäter ju lite olika som du säger, är säkert ingen fara! skönt att de har så bra koll på oss gravida ändå! Tror det kommer gå superbra för dig =) 
    Känner lite samma sak där med vattnet, så vill jag att det startar eftersom jag verkar vant mig vid det här nu.. haha känns som man kommer föda i hallen annars ju ;) Men man får väl helt enkelt lita på känslan.. på nått sätt borde man ju ändå förstå att det är på G! haha. 

Ja så är det ju säkert, jag menar, ett barn som är född i januari är ju i stortsätt ett helt år äldre än klasskompisen som är född i december.. =) Tror jag kommer ha en tjej som är arg på mamma om 15 & 18 år för att hon fyller så sent om hon kommer nu ;) ska göra mitt bästa med knipandet, haha! =D 

• Isola88

ja 3 dagar till ska man väl kunna hålla igen hihi, men man längtar ju som en tok o väntar på säkra tecken att de e på gång!

• moruri

Var också hos bm idag, mitt sf mått var perfekt enligt kurvan, kul! Hade inte min ordinära bm idag då hon va ledig, men denna kvinna va helt fantastisk, hade önskat man haft henne hela tiden men känns ju löjligt att byta nu. Dock hade mitt blodtryck stigit lite så hon bad mig komma in nästa vecka igen för att kolla upp de.. Hoppas det är lugnt! Inget spår i urinen, så vi får se! Mamma sa idag att min äldsta syster va två veckor tidig, blev lite freaked out, skulle då vara om bara en vecka?! Vi är ju redo med allt förutom babyskydd som vi ska fixa nu till helgen, nog dags att packa förlossningsväskan...

Svar på tråden Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!