MuM5 skrev 2013-01-04 23:54:05 följande:
Moruri: Tycker det är bra att du skrivit ett förlossningsbrev och talar om hur du önskar ha det., sen får du ha i åtanke att allt kanske inte blir exakt så. Ibland hinner de inte ens läsa det, allt beror ju på. Detta är en av dem viktigaste händelserna i ens liv och då är det klart att man vill att det ska bli så bra som möjligt. Man är så pass utlämnad och beroende under en förlossning. Jag är väldigt missnöjd med min första förlossning och tyckte jag fick ett dåligt bemötande. Andra gången skrev jag ett förlossningsbrev där jag berättade om min första upplevelse och hur jag önskade det denna gång och då fick jag ett underbart bemötande och allt jag önskade uppfylldes. Du kan väl bara skriva till på slutet att du inte vill va otrevlig och att du bara är orolig och vill att det ska bli en så bra upplevelse som möjligt så förstår dem väl. Det är ju deras jobb, och de kan säkerligen göra ett bättre jobb om de vet hur personen fungerar och vill ha det. Alla är ju olika och det är inte lätt för dem att läsa av alla personligheter så snabbt.
:)
Tack, det var precis vad jag behövde höra, jag är mycket väl medveten om att saker kan hända som gör att det inte blir som vi tänkt oss, men i bästa möjliga mån önskar jag såklart att det blir som vi önskar. Jag har själv jobbat mycket inom vården och olika människor vill få sina behov tillgodosedda på olika vis, så jag hade verkligen uppskattat att få ett förlossningsbrev så jag vet hur jag till bästa sätt kan behandla min patient..
Det är sant, lägger nog bara in en fotnot i slutet med det.