Inlägg från: Dizzylizzy |Visa alla inlägg
  • Dizzylizzy

Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!

Här är en till med bf den 18 januari...
    Mitt tredje barn, en liten sladdis, nytt förhållande osv..:)
    Jag har två pojkar sen innan och detta ska med största sannolikhet vara en liten flicka.

Jag har redan varit sjukskriven i 1 1/2 månad för foglossning, ischisas och stress..så för mig går det lååååångsamt..:(
    Men snart är det jul och då händer det ju lite mer..:) 

• Dizzylizzy

carolinee87 - ja så får jag med, jag måste ta det väääldigt lungt när jag ska vända mig för att det inte ska bli så, liksom vänja magen vid nytt läge hela tiden..

• Dizzylizzy

Var hos bm idag och allt såg bra ut som tur var..
    Jag hade lågt järnvärde förra gången, låg på 109 men idag var jag uppe på 120 och jag mår ju bättre så det känns jätteskönt!
    Bäbis var nästan fixerad också så det går framåt i alla fall...
    Men nu kan jag njuta av julen och sen vänta till nästa gång jag ska till bm som är den 28:e,,..:) 

• Dizzylizzy
    Känns som att mycket börjar om nu helt plötsligt...
    Jag har börjat läcka bröstmjölk igen och brösten är svullna, jag har börjat få halsbränna igen, som jag sluppit under några veckor.
    Igår var jag hos bm och allt såg bra ut, men de var två stycken som skulle kontrollera hur bäsen låg och konstaterade att hon låg med huvudet neråt och nästan fixerad. Efter det så fick jag jätteont i fogarna så jag har svårt att resa mig och röra benen.
    Nyss när jag var på toa så fick jag rejält med slempropp på pappret, har kommit lite varje dag i några veckors tid men nu var det mycket....
    Man börjar ju fundera på om det är dags snart kanske...:)

Nu ska jag snigla mig iväg och hämta ut två babyboxar, ska bli spännande! :D 

Exakt en månad kvar nu för mig...
  • Dizzylizzy

Är så trött på att vara gravid nu...:(
    Inget är på G och jag har knappt några sammandragningar..
    Bara foglossning från helvetet och gaser i magen...blääää

2 veckor kvar till bf....

Men jag blir så glad när jag läser om er som fått, ger liksom lite hopp!!! :D
    Grattis! 

• Dizzylizzy

Här är också allt klart, så jag har liksom inget att ägna mig åt. 
    Har suttit och virkat och sticka i ca 3 veckor nu men nu börjar det kännas tråkigt också...får försöka återgå till att läsa böcker igen...:) 

• Dizzylizzy

Vaknade för en timme sen och var så varm så jag kunde inte ligga kvar i sängen längre...
    Satte mig i vardagsrummet och läste lite på datorn istället...
    Då började bäbis röra sig neråt och trycka på så det gjorde skitont och sen hörde jag ett klick...lite senare klickade det lite lägre men flera gånger...
    antar att det är bäbis leder som klickar men jag kan inte låta bli att sitta på helspänn nu, det får gärna göra mer ont, vill ha bäbis nuuuuuuu!!! 

• Dizzylizzy

Saaaamma här. Har också bf den 18:e, händer ingenting.
    Det enda är att jag blivit ännu mer trött de senaste två dagarna och ägnar mig åt att sova titt som tätt.
    Men kan ju inte sova mer än ca 2-3 timmar itaget för då får jag ont i benen. 

• Dizzylizzy

Nån mer som börjar känna sig illamående så här på slutet?
    Jag mår inte illa så jag vill kräkas, men en obehagskänsla  liksom.
    Jag har 6 dagar kvar till bf. 

• Dizzylizzy
    Igångsättningsbedömning imorgon klockan 10! Hoppas hoppas hoppas! För idag var vi till barnmorskan och när hon sa att inget hade hänt så började jag gråta igen för jag har för ont för att gå runt så här. Så nu tyckte både hon och läkaren hon pratade med att jag ska sättas igång! Håll bara tummar och tår att det inte är för fullt på förlossningen för då får jag väl åka hem igen....
  • Dizzylizzy
    Nu har Frida titta ut!
    Blev igångsatt i lördags för att jag började må dåligt psykiskt av all smärta från foglossningen.
    Hon kom 17.50 på kvällen.
    4,2 kg och 51 cm lång.
    Jag förlorade 3 liter blod då något blodkärl brast under förlossningen så jag fick ligga kvar på förlossningen ett dygn för att få blod och liksom återvända till de levande..:)
    Åh shit vad de skulle klämma mig på magen, något som jag var tväremot och slog bort den ena handen efter den andra trots att jag visste att det måste göras..pinsamt..:P 
    Men nu är vi hemma i alla fall och brorsorna har så mycket frågor :D 
  • Dizzylizzy

MuM5 - det var inte så stor skillnad förutom att det gick snabbare, men det kanske det hade gjort i vilket fall som helst...men jag tycker inte det gjorde någe ondare i alla fall..

Svar på tråden Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!