Inlägg från: Axels mamma |Visa alla inlägg
  • Axels mamma

Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!

jag hoppar gärna in här också! Solig
    jag har egentligen inte bf förrän 12 februari men på tillväxtultraljudet i onsdags såg läkaren att min pojke är stor och ligger 27% över medel på tillväxt-kurvan så de kommer sätta igång förlossningen redan runt den 20-22 jan som det ser ut nu...

BF - 12 februari 2013
  • Axels mamma

jag undrar om man behöver oroa sig om man fått en ganska brun flytning nu så här sent i graviditeten som man inte haft tidigare? bebisen har rört sig en hel del idag men har senaste dygnet även haft som mensvärk i ryggslutet och sammandragningar oftare. bör jag oroa mig?

BF - 12 februari 2013
  • Axels mamma
    Carolinee87 skrev 2012-12-17 14:27:20 följande:
    Det kan inte va en del av slemproppen som lossnat? Jag tror inte det är något att oroa sig över alls men känner du dig orolig kan du ringa förlossningen och rådfråga dem.
    men den brukar väl inte lossna förrän tidigast 2 v före förlossningen??
    BF - 12 februari 2013
  • Axels mamma
    Carolinee87 skrev 2012-12-17 15:00:30 följande:
    Den kan lossna mycket tidigare också och återbildas.
    men det är inte som slem utan tunn som mina vanliga vita gravidflytningar fast brun istället för vit..
    BF - 12 februari 2013
  • Axels mamma
    Carolinee87 skrev 2012-12-17 15:26:04 följande:
    aijaa, kanske de beror på känsliga slemhinnor? Det är ju också väldigt vanligt..
    men har ju inte haft det innan i graviditeten och har inte haft sex samt att jag har mensvärk i rygg och mage mer än vanligt oroar mig lite, får inte tag på min barnmorska..
    BF - 12 februari 2013
  • Axels mamma

Känna något? Ja det kan man säga!.. Kom in på förlossningen i måndags med tilltagande värkar :( som tur var lyckades läkarna få stopp på det med motverkande dropp samt att jag fått höga doser kortison som ska hjälpa bebisens lungor att utvecklas fortare ifall han föds inom det närmaste är ju bara i vecka 32! Än så länge är det lugnt med värkarna men det kan sätta igång när som, inte alltid dropp sätter stopp för det.. Får kanske komma hem till helgen men de vågar inte lova något, kanske får vi fira julafton på förlossningen :((

• Axels mamma

lina5462 - går inte så bra här heller.. Han bara vara hemma ett dygn efter 4 dagar på sjukhus för kl 22 igår satte de plågsamma värkarna igång med exakt 3 min mellan varje hela natten igenom fram till 06 i morse då de avtog mer och mer. Sovit 5 min totalt och har ont överallt. Ska det verkligen hålla på så här!? Fattar inte varför så intensiva täta värkar inte leder till att tex vattnet eller slemproppen går? Men det känns som det är nära nu för så här illa var det inte ens på sjukhuset, då avtog värkarna iallafall efter 40 min så om inte på julafton så säkert vilken dag som helst nu tror jag.. Tänk om vi föder på julafton båda 2! :)

Svar på tråden Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!