• Louwa

Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!

Hej hej, här är en till som är beräknad 10januari. Börjar bli riktigt tungt nu

Liam 100212 ♥ Elliot 110525 ♥ Lillasyster bf 130110 ♥ louise.brickarp.se
  • Louwa

Fy, mår så jäkla dåligt! Kroppen känns tung, humöret svänger fortare än blixten, sammandragningarna blir bara värre och värre, börjat få ett tryck neråt nu också. 3 1/2 vecka kvar till bf! Hur fasiken orkar man med de sista veckorna?!

• Louwa
    lina5462 skrev 2012-12-19 19:08:48 följande:
    Dizzylizzy, vad spännande!! 

Någon annan som har börjat känna nått?

Tycker att jag har känt mig annorlunda sista veckan, mer ont i fogar, fler och kraftigare SD.. å så känns de ungefär som man har en kokosnöt mellan benen ;P

Känner igen det där med kokosnöten - även om jag brukar jämföra med en handboll ;P
    Känns nästan som den lilla håller på att ramla ut ibland. så glad över att det snart är dags för henne att komma ut.
  • Louwa
    Isola88 skrev 2012-12-26 18:58:51 följande:
    15 dagar kvar! har oxå nån slags kramp i bena på nätterna enda som hjälper är att va uppe och gå jätte jobbigt, foglossning sen ett par veckor tillbaka så nog längtar man tills bebis kommer ut hoppas de blir nästa vecka :) bara de är på de nya året :)

15 dagar kvar här också. Hoppas så att hon håller sig inne till januari. Idag har vi dock fixat spjälsängen så nu är vi nästan helt redo. Bara montering av liggdelen till vagnen och basen till babyskyddet kvar, men det kan ju sambon ta när jag och lillan ligger på bb. Ja, namnet är ju kvar också. Blir nog att se vad hon passar som när hon kommit ut sen.
  • Louwa

Fy Lina5462! Beklagar verkligen sorgen! Kan inte föreställa mig vad ni går igenom .(

rödnos skrev 2012-12-30 10:14:54 följande:
    Ska packa förlossningsväskan idag. Känns som tidigt men om denna bebben gör som systern sin så är det nog lika bra.
    Hade en ganska snabb förlossning sist och är lite rädd det ska gå ännu fortare denna gången. Rädd för att spricka.
    Fick förberedelseolja som jag använt två ggr. Lite skeptisk till om den kan funka?
    Hur förbereder ni er?

(Förlåt Lina men vi måste nog fortsätta fokusera positivt nu när vi har så kort om tid kvar...säker på att du förstår hur tankarna annars går... Tänker på dig och hoppas att du under omständigheterna mår bra iaf fysiskt)
    Jag har använt Weledas förberedelseolja med alla barnen. Fick en liten bristning med ettan och fick sy två "design" stygn mot ena inre blygdläppen. Med tvåan hade jag inte minsta skråma! Vet inte om jag har förberedelseoljan att tacka för detta men smörjt på den här gången också för säkerhetsskull ;P

Förlossningsväskan är nu helt packad då vi var på förlossningen idag. Hade regelbundna värkar hela förmiddagen och fick sen en lite blödning runt lunch. Så ringde hit barnvakt och åkte in på en kontroll. Tappen är nu utplånad och jag är öppen 2 cm. Får se om det blir bebis innan eller efter nyår. Jag hoppas och tror på efter då värkarna nu blivit svagare igen.
  • Louwa
    rödnos skrev 2012-12-30 20:12:33 följande:
    Jag råkade titta på en dokumentär om hur barnmorskorna på bla Östra jobbar. Tydligen är det inte så snyggt statistiskt att visa att man haft patienter som spruckit hela vägen. Och tydligen hade det kunna förhindras genom ett enkelt grepp i mellangården. Jag nojjar nog men kommer i alla fall tala om för min bm på förlossningen att hon gärna får göra vad som helst för att förhindra bristningar av större varianter.
    Min förra förlossning var extremt intensiv och enligt dem så kan den här komma att därför bli än mer intensiv/snabb etc etc varför en bristning kanske kan uppstå. Sprack ju väldigt lite med ettan så jag hoppas det inte ska vara några problem denna gången men tyckte så otroligt synd om de tjejer som i dokumentären fått sina liv förstörda tack vare "slarvet".

Oj då kanske det blir bebis när som helst för dig! Spännande!
    Lyckades inte fått packat väskan i dag heller. haha! 
    Vart barnfritt här ikväl då dottern ville stanna hos mormor och morfar inatt så kanske att man ska försöka sig på en liten färdknäpp? hihi! Om nu inte alla förvärkar sätter stopp för det.

Haha...ja vi får väl se hur länge till hon stannar ;P
    Färdknäpp låter som en bra idé! Inget jag orkar med överhuvudtaget dock. Inte haft sex på evigheter. Känner mig så otroligt osexig och osugen så det finns inte.

Tycker du ska vara väldigt tydlig med det där! Säg det och skriv det i förlossningsbrev! Är så otroligt viktigt vid förlossningen att allt känns och blir rätt ju.
  • Louwa

Vår underbara lilla dotter föddes den 1/1 kl. 23.10. 3330g och 48cm (bf-9). Förlossningen gick hur bra som helst och vi mår jättebra .)

• Louwa
    proudMom2be skrev 2013-01-05 01:08:58 följande:
    Hej alla!! Måste hoppa in och avbryta lite!
    Skrev ju om min misstänkta vattenavgång, de hade rätt, det var inte vattnet! Däremot fick jag värkar efter några timmar hemma, som efter 50 minuter var såpass att jag inte kunde stå så det blev raka vägen till fl igen. Kom in 02.45 (3/1) och var då öppen 4 cm, 07.07 föddes en liten sessa , 47 lång och 3545 gram :)
    Grattis!! .)
Svar på tråden Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!