Fy Lina5462! Beklagar verkligen sorgen! Kan inte föreställa mig vad ni går igenom .(
rödnos skrev 2012-12-30 10:14:54 följande:
Ska packa förlossningsväskan idag. Känns som tidigt men om denna bebben gör som systern sin så är det nog lika bra.
Hade en ganska snabb förlossning sist och är lite rädd det ska gå ännu fortare denna gången. Rädd för att spricka.
Fick förberedelseolja som jag använt två ggr. Lite skeptisk till om den kan funka?
Hur förbereder ni er?
(Förlåt Lina men vi måste nog fortsätta fokusera positivt nu när vi har så kort om tid kvar...säker på att du förstår hur tankarna annars går... Tänker på dig och hoppas att du under omständigheterna mår bra iaf fysiskt)
Jag har använt Weledas förberedelseolja med alla barnen. Fick en liten bristning med ettan och fick sy två "design" stygn mot ena inre blygdläppen. Med tvåan hade jag inte minsta skråma! Vet inte om jag har förberedelseoljan att tacka för detta men smörjt på den här gången också för säkerhetsskull ;P
Förlossningsväskan är nu helt packad då vi var på förlossningen idag. Hade regelbundna värkar hela förmiddagen och fick sen en lite blödning runt lunch. Så ringde hit barnvakt och åkte in på en kontroll. Tappen är nu utplånad och jag är öppen 2 cm. Får se om det blir bebis innan eller efter nyår. Jag hoppas och tror på efter då värkarna nu blivit svagare igen.