• MFJ

Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!

åh! får man hoppa in här?
    har bf 18 januari .
    sambons första, mitt andra barn...storasyster är 7 år och läääängtar så efter att bli storasyster!
    jobbade min sista dag igår (jobbar i skola), men har varit sjukskriven och bara jobbat 15h/vecka sen nångång i november, pga foglossning.
    längtar bara mer och mer för varje dag nu, och skulle gärna vilja att bebisen tittade ut nu, OM det inte vore för att det är jul och nyår snart...vill gärna komma förbi det lite, men kan ändå inte låta bli att längta!

tack för tipsen om vad man ska packa i bb-väskan...har tänkt göra det i flera veckor men fått totalt hjärnsläpp med vad man behöver ha med sig.
    och eftersom det var 7 år sen sist så kommer jag inte alls ihåg vad som behövdes och vad som var onödigt att ha med... 

• MFJ

här händer INGENTING! *suck* ifs några dagar kvar till BF (18 jan) men ändå...tyckte jag hade liiite molande värk i ryggen (typ som mensvärk) på förmiddagen...men det försvann....bläää nu vill jag inte dethär längre kom ut NU!
    så jobbigt nu när sambon börjat jobba och dottern börjat skolan igen...då går man här hemma hela dagarna och bara väntar...

• MFJ

ja jag mår också illa...på kvällarna när jag lägger mig i sängen...känns ungefär som precis innan man börjar kräkas när man är magsjuk, men det händer lixom inget....

suck...idag är en lååång dag...dottern är hos sin pappa över helgen och sambon jobbar så jag är ensam idag igen....men samtidigt så orkar jag inte göra nånting, så egentligen gör det ju inget....om man bara hade orken att göra nåt, typ träffa folk, shoppa osv. så borde ju tiden gå fortare, men nej...att ta sig mellan soffan, köket och toan är typ allt jag klarar av just nu....

• MFJ

jag håller också tummarna för dig Dizzylizzy!

här händer ingenting....idag har varit en skitdag...bara varit ledsen och deppig...igår var bättre, då kändes det helt okej att bebis inte kommit än....tänk så olika det kan vara från dag till dag....men varje gång jag vaknar på natten känner jag efter och tänker "nehepp, känner inget nu heller...."
    fast jag har ju inte bf förrän imorgon så det kan ju dröja 2 veckor till *suck* att två veckor kan kännas så otroligt långa!
    när klockan börjar närma sig 16 på eftermiddagen så gör jag inget annat än att längtar efter att få gå och lägga mig så det blir en ny dag, en dag när min lilla bebis KANSKE kan tänka sig att komma....

• MFJ

jaa vad gör jag om dagarna....går upp och äter frukost med dottern och gör henne klar för skolan...vid 8 går sambon med henne till skolbussen så då lägger jag mig i soffan...där ligger jag och halvsover till 13.30 när jag gör iordning mellanmål till mig och dottern som kommer hem från skolan vid 13.45....sen gör vi läxor, spelar spel (om jag orkar), dottern kanske leker på sitt rum eller dansar (har en riktig sjung- och danstjej) brukar få gå på "dansshower" i dotterns rum....jag förflyttar mig mellan soffan i vardagsrummet och kökssoffan typ....
    jag har rent ut sagt SKITTRÅKIGT om dagarna....vill göra så mycket men det går inte pga att jag är så trött och har foglossning from hell..... 

• MFJ

ja, jag försökte lära mig virka i somras, så jag skulle kunna göra massa fina saker till bebisen...men jag gav upp ganska direkt då jag inte fattade ett dugg hur man skulle göra....syrran försökte lära mig och det såg ju sååå lätt ut när hon visade, men när jag försökte så gjorde jag nåt fel som inte ens hon fattade hur jag lyckades med...hahaha!

igår tog faktiskt sambon och dottern med mig ut på en tur med sparken :) jag fick sitta och sambon körde mig..dottern hade en egen spark, så var vi ut i skogen...det var mysigt och jag behövde verkligen det! kommer ju knappt utanför dörren annars då jag har så svårt att gå pga foglossningen....tur att man har så fin familj som tar hand om en :)

• MFJ

idag har jag BF, och tro det eller ej men imorse när jag satt i soffan så kändes det som om bebis tryckte neråt en massa, för att sen sluta efter typ en halv minut. det kom lite då och då... åkte in till stan med sambon vid lunch för han skulle köpa lite grejer och det fortsatte. tryckande känsla neråt som gjorde ganska ont. insåg efter ett tag att det kanske är förvärkar?! har väldigt svaagt molande värk i ryggen, men då och då trycker det neråt och gör ont fram i magen...kommer ju inte alls ihåg hur det var förra gången (det var ju ändå 7 och ett halvt år sen sist) men jag gissar (eller iallafall hoppas) att det är värkar jag känner...men än så länge kommer de väldigt oregelbundet men kanske är det på g ändå? eller vad tror ni?

• MFJ

hej hej! j
    ag hade ju bf 18 jan och skrev då här att jag trodde att jag kanske hade lite förvärkar.
    framåt kvällen blev de mer regelbundna men gjorde inte alls så ont. ringde förlossningen och rådfrågade och de sa att jag var välkommen in när jag kände att jag behövde det.
    eftersom det var -20 grader ute och vi har ca 40 min bilresa till förlossningen så åkte vi in i god tid (trodde vi) för att slippa riskera att föda i bilen i den kylan. hellre spendera några extra timmar på förlossningen istället.
    halvvägs in gick vattnet. var öppen 5cm när vi kom in.
    20 min senare var jag öppen 8cm. 6 min senare var världens finaste pojke född. Han hade bråttom ut, fastnade lite på vägen men allt gick bra (om än lite för fort för mig, hann liksom inte riktigt med)

allt flyter på bra här hemma. storasyster är stolt och glad, amningen funkar och vi sover bra.
    grattis till er andra som fått och lycka till för er som fortfarande väntar! 

Svar på tråden Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!