• familjenl

Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013

Någon mer som precis är på gång att starta en utredning och vill följas åt de närmsta månaderna? Dela erfarenheter och dylikt?

• Svar på tråden Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013
  • familjenl
    Ylle99 skrev 2013-02-26 21:15:41 följande:
    Idag fick jag den härliga frågan av en äldre kvinnlig kollega: är du gravid?
    Nej, det är jag inte.
    Jag hade ganska tajta kläder över magen och satt väl lite säckigt i soffan i vårt personalrum, annars tycker jag inte att jag har så stor mage just nu. Men tack, kära kollega. Som tur var satte jag kaffet i halsen en stund senare så kunde skylla tårarna på det. Klumpiga tant.
    ÅÅÅÅÅ fy vad hemsk situation. Folk kan verkligen vara så fruktansvärt okänsliga!!! Styrkekram till dig!!
  • Sorkfeber

Igår fick jag mens, typ, det börjar iaf.
    Eftersom jag aldrig haft mens i mitt snart 31-åriga liv så är ju det en otrolig positiv sak om så den är kemiskt framkallad (progynon och provera)

Jag mår sååå jävla dåligt. Nu kan jag kanske fått en influenskick oxå, jag hoppas det får såhär får jag inte må av menstruationen.
    Migrän, ont i hela kroppen, spyr, feber, frossa, diarré.

Tjoho! MEN jag blöder iaf och DET är ännu ett steg framåt, snart MR, 7:e mars! 

Kram på er alla kämpar! <3  

• camilla1979
    johjen skrev 2013-02-26 16:42:22 följande:
    Tack! Hur går det för dig?

Inte så mycket nytt ännu!
    Har ÄL precis och har ätit min första Pergotime kur så nu är vi i den här "hoppas perioden" och har BIM om två veckor (känns som en evighet) men ägget var tydligen bra vid röntgen så nu hoppas vi!!

Hur går det själv, hämtat dig från resan? ;)

//Camilla    
  • camilla1979
    Sorkfeber skrev 2013-02-27 10:27:33 följande:
    Igår fick jag mens, typ, det börjar iaf.
    Eftersom jag aldrig haft mens i mitt snart 31-åriga liv så är ju det en otrolig positiv sak om så den är kemiskt framkallad (progynon och provera)

Jag mår sååå jävla dåligt. Nu kan jag kanske fått en influenskick oxå, jag hoppas det får såhär får jag inte må av menstruationen.
    Migrän, ont i hela kroppen, spyr, feber, frossa, diarré.

Tjoho! MEN jag blöder iaf och DET är ännu ett steg framåt, snart MR, 7:e mars! 

Kram på er alla kämpar! <3  
    Ett klart framsteg Sorkfeber.
    Tycker synd om dig som mår så dåligt men ATT du blöder måste vara ett positivt tecken *grattis* hoppas symtomen släpper dock (för det låter klart mer som influensa än mens symtom)
    vi alla är ju ganska mottagliga för diverse virus under påverkan av en massa hormoner och liknande

Krya på dig.    
  • nerbma2

Hej, Är ny på familjeliv och har nyss påbörjat utredning. Ska precis som Sorkfeber göra utredningen i Gävle. Än så länge har jag lämnat ett blodprov och mannen ska lämna spermaprov imorgon. Blev lite halvt förtvivlad när jag såg att Sorkfeber skrev om den långa väntetiden för spolning. Hur lång tid tog det efter mannens spermaprov till att ni fick komma dit på första besöket Sorkfeber?

• Sorkfeber
    nerbma2 skrev 2013-02-27 15:11:03 följande:
    Hej, Är ny på familjeliv och har nyss påbörjat utredning. Ska precis som Sorkfeber göra utredningen i Gävle. Än så länge har jag lämnat ett blodprov och mannen ska lämna spermaprov imorgon. Blev lite halvt förtvivlad när jag såg att Sorkfeber skrev om den långa väntetiden för spolning. Hur lång tid tog det efter mannens spermaprov till att ni fick komma dit på första besöket Sorkfeber?
    Hej och välkommen!

Det finns en tråd för oss som går på Kvinnokliniken/Infert i Gävle oxå, om du känner för att hänga på där med.

C.a 2 veckor efter att min man lämnat in spermaprovet fick vi komma på första mötet, det som var jobbigt där var att det var så lång tid innan han fick en tid till att få lämna det (över 1½månads väntan tror jag?)

Spolningen, att få tid till den, tror jag inte är sådan lång väntetid faktiskt. Det beror nog helt på "var i barnlösheten" man är och vad som behövs göras innan.
    Jag har ju ingen mens och inte slemhinna, då försökte de bygga uoo den först och vänta in en cykel med kemisk menstruation. Sen vill de kolla hur allt ser ut där nere med en MR-röntgen  och  EFTER det spolningen. MEN det är ju endast MIN planering pga mitt bagage/historik/infertilitet och det kan säkerligen gå mycket snabbare för er.

Jag har inte hört ngn annan som väntat på kromosomanalysen och MR i en infert-utredning, så jag vet inte riktigt var jag är tänkte jag säga *skratt*

Det kommer gå bra, och väntan är OLIDLIG och det är därför det är så bra att sånnahär ställen finns för annars blir iaf jag knäpp/knäppare ;)

• Sorkfeber
    camilla1979 skrev 2013-02-27 14:49:58 följande:
    Ett klart framsteg Sorkfeber.
    Tycker synd om dig som mår så dåligt men ATT du blöder måste vara ett positivt tecken *grattis* hoppas symtomen släpper dock (för det låter klart mer som influensa än mens symtom)
    vi alla är ju ganska mottagliga för diverse virus under påverkan av en massa hormoner och liknande

Krya på dig.    
    Tack snälla du :)

Men nu blödde jag igår, litelite och idag inget. Brukar det vara så i normala fall, har det lixom inte kommit "Igång" ännu? För det har inte varit nå mängder alls!  
  • familjenl
    Sorkfeber skrev 2013-02-27 17:12:06 följande:
    Tack snälla du :)

Men nu blödde jag igår, litelite och idag inget. Brukar det vara så i normala fall, har det lixom inte kommit "Igång" ännu? För det har inte varit nå mängder alls!  
    Mängden kan variera väldigt mycket från person till person och cykel. Så om det här är den första mensen så kan det säkert vara lite mildare i mängd kanske? Skönt iaf att det går framåt för er!
    camilla1979 skrev 2013-02-27 14:47:14 följande:

Har ÄL precis och har ätit min första Pergotime kur så nu är vi i den här "hoppas perioden" och har BIM om två veckor (känns som en evighet) men ägget var tydligen bra vid röntgen så nu hoppas vi!!

//Camilla    
    Vad spännande för er! Hoppas det tar sig. :) Hur mår du av pergo? Är det förresten första gången du äter det? 
     Jag ska börja med det vid nästa mens och är lite nervös för biverkningar (t.ex. huvudvärk som jag redan har så stora problem med...)
  • ams996

Idag var jag hos gyn igen, påbörjade utredningen. Det var inte så som jag hoppades... Han sa att jag skulle testa med äl-stickor och ta ett blodprov en vecka efter jag får positivt utslag, Sen kollar de om jag hade ÄL och ifall att jag har äl då sa han att han tycker att vi ska försköka ett halvår till...
    Har iofs inte bråttom men är rädd att det ska ta lång tid.

Så det var allt. Han sa att om vi inte lyckas bli gravida om ett halvår då ska min man lämna spermieprov...

Han sa att iom att vi har uppnått 2 graviditeter lätt att det inte borde vara något fel på någon av oss.. Kanske bara att vi missar ÄL.

Jag som var SÄKER att jag kommer att få pergotime...
    Men å andra sidan det känns skönt
    Hoppas hoppas hoppas vi lyckas snart !

• johjen
    camilla1979 skrev 2013-02-27 14:47:14 följande:

//Camilla    
    Hämtat mig från resan och ikastad i ett jätte projekt som bara strular och som tar all min energi och tid.. Egentilgen skulle jag bara vilja försöka bli gravid på heltid!
    Hade äl i torsdags och hann inte ha sex förrän fredag kväll pga tjänsteresa..
Svar på tråden Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013