• familjenl

Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013

Någon mer som precis är på gång att starta en utredning och vill följas åt de närmsta månaderna? Dela erfarenheter och dylikt?

• Svar på tråden Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013
  • johjen
    Maramina skrev 2013-02-26 14:43:25 följande:

Självklart får du hoppa in här! Välkommen! Hoppas att ni lyckas snabbt och att du får ett plus redan innan utredningen har börjat! 37 år, då är vi ungefär lika gamla, jag fyllde 36 i november

Tack! Läste att du bor inom Stor Gbg, jag bor några mil utanför på landet men jobbar i Gbg och utredningen kommer ske där, Vi har valt Calanderska då vi haft bekanta som gått där och har fått bra hjälp. Valde att gå helt privat då vi är äldre och inte har så mycket tid att spela med.. Vad det Kvinnokliniken ni gick på? Vad tycker du om dem?
  • camilla1979
    johjen skrev 2013-02-26 13:50:48 följande:
    Hej får jag hoppa in här?
    Har läst tråden och är själv på gång med utredning, första mötet bokat 27 mars.
    Är nyss fyllda 37 år, sambon är 38 och vi har försökt bli gravida i 6 månader. Vet att vi har åldern emot oss men tog ett tag innan jag hittade mannen i mitt liv och har nu redo att försöka bli fler i familjen.
    Välkommen Johen

Härligt att du också hoppar in här!  
  • johjen
    camilla1979 skrev 2013-02-26 16:29:53 följande:
    Välkommen Johen

Härligt att du också hoppar in här
    Tack! Hur går det för dig?
  • familjenl
    johjen skrev 2013-02-26 13:50:48 följande:
    Hej får jag hoppa in här?
    Har läst tråden och är själv på gång med utredning, första mötet bokat 27 mars.
    Är nyss fyllda 37 år, sambon är 38 och vi har försökt bli gravida i 6 månader. Vet att vi har åldern emot oss men tog ett tag innan jag hittade mannen i mitt liv och har nu redo att försöka bli fler i familjen.
    Självklart, välkommen hit! Hoppas ni hinner bli gravida innan dess så att ni får ringa och avboka ert första besök :) Har någon av er barn sedan tidigare?
  • Maramina
    johjen skrev 2013-02-26 16:23:56 följande:
    Tack! Läste att du bor inom Stor Gbg, jag bor några mil utanför på landet men jobbar i Gbg och utredningen kommer ske där, Vi har valt Calanderska då vi haft bekanta som gått där och har fått bra hjälp. Valde att gå helt privat då vi är äldre och inte har så mycket tid att spela med.. Vad det Kvinnokliniken ni gick på? Vad tycker du om dem?

Åt vilket håll? Vi bor söderut, egentligen närmare Kungsbacka än Göteborg...

Vi gjorde utredningen på Göteborgs kvinnoklinik men IVF:en kommer att bli på deras systerklinik Nordic IVF. Utredningen tog vi via landstinget, tyckte att tre månader till eller från inte var så mycket att snacka om men behandlingen får vi betala för själva.
  • johjen
    familjenl skrev 2013-02-26 18:35:55 följande:
    Självklart, välkommen hit! Hoppas ni hinner bli gravida innan dess så att ni får ringa och avboka ert första besök :) Har någon av er barn sedan tidigare?

Tackar!

Första barnet för oss båda.
  • johjen

[quote=68960561][quote-nick]Maramina skrev 2013-02-26 19:51:57 följande:[/quote-nick]

Vi gjorde utredningen på Göteborgs kvinnoklinik men IVF:en kommer att bli på deras systerklinik Nordic IVF. Utredningen tog vi via landstinget, tyckte att tre månader till eller från inte var så mycket att snacka om men behandlingen får vi betala för själva.[/quote

Vi bor åt andra hållet, på Orust.

Ok, verkade som ni fick tid för utredning snabbt?

• Ylle99

Idag fick jag den härliga frågan av en äldre kvinnlig kollega: är du gravid?

Nej, det är jag inte.

Jag hade ganska tajta kläder över magen och satt väl lite säckigt i soffan i vårt personalrum, annars tycker jag inte att jag har så stor mage just nu. Men tack, kära kollega. Som tur var satte jag kaffet i halsen en stund senare så kunde skylla tårarna på det. Klumpiga tant.

• Maramina
    johjen skrev 2013-02-26 20:15:14 följande:
    [quote=68960561][quote-nick]Maramina skrev 2013-02-26 19:51:57 följande:[/quote-nick]

Vi gjorde utredningen på Göteborgs kvinnoklinik men IVF:en kommer att bli på deras systerklinik Nordic IVF. Utredningen tog vi via landstinget, tyckte att tre månader till eller från inte var så mycket att snacka om men behandlingen får vi betala för själva.[/quote

Vi bor åt andra hållet, på Orust.

Ok, verkade som ni fick tid för utredning snabbt?

Det är tre månader som var kön då i höstas. Vet inte hur den är idag.
  • trina

Gällande Göteborg kvinnoklinik så var vår väntan också tre månader för utredning. Är under utredning där nu och vi har lämnat alla prover och väntar på resultaten.

Svar på tråden Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013