• familjenl

Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013

Någon mer som precis är på gång att starta en utredning och vill följas åt de närmsta månaderna? Dela erfarenheter och dylikt?

• Svar på tråden Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013
  • Stargazers

camilla1979 skrev 2013-03-09 23:12:37 följande:
    Suck... Väntans tider, BIM på måndag och nu hålls alla tummar här hemma, har ju gjort allt rätt denna gång och vet hur besvikelsen kommer kännas om mensen kommer, hoppas slippa detta snart, jobbigt att gruva sig varje gång man går på toaletten mellan dag 28-32 *suck*
    //Camilla
    johjen skrev 2013-03-10 08:51:59 följande:

Känner med dig Camilla! Bim på torsdag och känner efter hela tiden i fall jag har pms eller bara är allmänt trött och grinig. Är det molvärk i form av mensvärk eller ngn annan typ av värk? Ser jag spår av blod på pappret vid toabesök eller har jag fått mer eller mindre flytningar?
    Egentligen är det ju inget man kan göra i detta läge, förutom att vänta, men man vill ju så gärna och letar efter tecken, positivta som negativta...
    Förstår er! Har BIM på torsdag men i och med att vi nyss fått veta att vi antagligen inte kommer blir gravida på naturlig väg så är jag ovanligt lugn motför vad jag brukar vara den här tiden i menscykeln. Visst hoppas jag, men jag är inställd på att det inte blivit något så jag hoppas att jag inte kommer bli alltför besviken när sen mensen dyker upp.

Hur långt har ni kommit i era utredningar? 

• Sorkfeber
    familjenl skrev 2013-03-09 19:19:08 följande:
    Vad skönt att det gick bra och att du överlevde! Förstår att det kan kännas nervöst inför provresultaten men hoppas ni får känna lättnad över lite svar så småningom iaf!

Förstår att tankarna snurrar! Håller tummarna för er att ni får positiva besked så att ni kan få försöka med biologiska barn. :)
    Tack :) Det värmer.

Imorgon ska jag äntligen får ringa och boka sista etappen på utredningen; spolningen.

Idag är en jobbig dag, det känns segt allting och lite hopplöst, eller lite deppigt kanske.
    Påbörjade min andra Proverakur idag.
    Har dragit ned på Progynon och äter bara en underhållningsdos så för se om kroppen ens svara på denna kemiska cykel. 
  • familjenl
    Sorkfeber skrev 2013-03-10 12:58:01 följande:
    Tack :) Det värmer.

Imorgon ska jag äntligen får ringa och boka sista etappen på utredningen; spolningen.

Idag är en jobbig dag, det känns segt allting och lite hopplöst, eller lite deppigt kanske.
    Har dragit ned på Progynon och äter bara en underhållningsdos så för se om kroppen ens svara på denna kemiska cykel. 
    Det är jobbigt med sådana dagar. Men jag tror det är viktigt att tillåta sig att "deppa ihop" och gråta ut ibland med. Det är så mycket känslor i rörelse så man måste ju få utlopp för dom nå något sätt. Då är det lättare att sen "komma tillbaka" med nytt hopp och glädje! Men jag skickar en styrekram och hoppas att du får känna dig gladare snart igen!!

Förlåt min okunskap, men vad ska progynon göra? Är det liknande som provera? 
    KRAM 
  • Sorkfeber
    familjenl skrev 2013-03-10 13:22:24 följande:
    Det är jobbigt med sådana dagar. Men jag tror det är viktigt att tillåta sig att "deppa ihop" och gråta ut ibland med. Det är så mycket känslor i rörelse så man måste ju få utlopp för dom nå något sätt. Då är det lättare att sen "komma tillbaka" med nytt hopp och glädje! Men jag skickar en styrekram och hoppas att du får känna dig gladare snart igen!!

Förlåt min okunskap, men vad ska progynon göra? Är det liknande som provera? 
    KRAM 
    Tack! <3

Progynon är Östradiol och ska bygga upp min slh (slemhinna) och förutom att bygga upp den är det bra för benskörhet eftersom jag har en påbörjan av det oxå :p

• Stargazers
    Sorkfeber skrev 2013-03-10 12:58:01 följande:

Precis som familjenI säger så måste man få vara ledsen ibland, att få deppa ner sig lite och sedan komma tillbaka med ny energi. Måste vara superjobbigt att gå igenom allt detta utan att veta om det i slutändan kommer att ge resultat, att ni kommer kunna få biologiska barn. Skickar en massa styrkekramar till dig! Hoppas du mår bättre imorgon när du fått boka tiden för spolningen så att du känner att det går framåt!
  • familjenl
    Sorkfeber skrev 2013-03-10 15:37:54 följande:
    Tack! <3

Progynon är Östradiol och ska bygga upp min slh (slemhinna) och förutom att bygga upp den är det bra för benskörhet eftersom jag har en påbörjan av det oxå :p

Aha, okej! Tänk vad bra att det finns hjälp att få för det mesta nuförtiden.. Man får vara glad att man lever i en tid där det finns hjälp att få. :)

• familjenl

Nu har jag precis skickat iväg ett mail till chefen där jag förklarar läget. Att jag kommer vara tvungen att besöka sjukhuset på fasta tider varje månad och så vidare... Känns läskigt, men samtidigt skönt att slippa komma med undanflykter varför man inte kan närvara på en planeringsträff osv...  

... Varje steg är ett steg framåt! Godnatt på er, nu ska jag försöka sova bort mensvärken.

• lilljen

[quote=69026301][quote-nick]familjenl skrev 2013-03-04 09:19:20 följande:[/quote-nick]Suck, det verkar som min cykel har blivit helt rubbad av spolningen.. .Någon mer som fick rubbad cykel av spolning?  Skulle haft bim i helgen om ägglossningen nu var när jag trodde att den var, men jag har inte fått mens ännu. Har tagit flera negativa grav-test så jag tror inte jag är gravid heller. Har ömma bröst så det känns som NÅGOT borde vara på g... Blir  så irriterad. Om jag inte är gravid så vill jag bara att mensen ska komma så att jag kan få börja med pergo.. 

• Stargazers
    familjenl skrev 2013-03-10 22:35:37 följande:
    Nu har jag precis skickat iväg ett mail till chefen där jag förklarar läget. Att jag kommer vara tvungen att besöka sjukhuset på fasta tider varje månad och så vidare... Känns läskigt, men samtidigt skönt att slippa komma med undanflykter varför man inte kan närvara på en planeringsträff osv...  

... Varje steg är ett steg framåt! Godnatt på er, nu ska jag försöka sova bort mensvärken.
    Skönt att ha berättat! Jag har också berättat till de närmaste på jobbet så att man slipper ljuga för att man måste åka iväg/vara ledig vissa dagar. Att ljuga/komma med bortförklaringar tar bara en massa onödig energi, den energin behöver man för att handskas med allt man går igenom :)
  • Sorkfeber
    Stargazers skrev 2013-03-11 09:01:26 följande:
    Skönt att ha berättat! Jag har också berättat till de närmaste på jobbet så att man slipper ljuga för att man måste åka iväg/vara ledig vissa dagar. Att ljuga/komma med bortförklaringar tar bara en massa onödig energi, den energin behöver man för att handskas med allt man går igenom :)
    familjenl skrev 2013-03-10 22:35:37 följande:

Tycker jag är bra. Jag har också gjort det klart för min chef att jag kommer ta de tider som ges till mig inom detta. Jag sjukskriver mig, så är det bara. 
    Jag är väldigt öppen gällande vår barnlöshet och vår önskan att få barn, sen behöver inte alla veta jämt vad man gör och gå in på djupet.
    Skulle vi ngnsin bli gravida skulle jag inte säga ett knyst innan det är "säkert", men när är det egentligen säkert?

Vi får hoppas att det problemet kommer, så att säga ;)
    Nu har jag precis pratat med fertilitetsmottagningen här hemm och fått sista tiden, tiden för spolningen den 11 april.
    Väntan, men skönt att det är bokat. 

Svar på tråden Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013