• familjenl

Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013

Någon mer som precis är på gång att starta en utredning och vill följas åt de närmsta månaderna? Dela erfarenheter och dylikt?

• Svar på tråden Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013
  • Maramina

Du kan fortsätta träna som vanligt Camilla1979. Att vara vältränad kan till och med göra att graviditet och förlossning blir lättare. Men är du orolig så ring MVC.

• camilla1979

Tusen tack för era svar! har nu beslutat mig för att köra spinningpasset jag skall hålla i morgon bitti, min kropp är van med det sedan flera år tillbaka men självklart blir det till att lyssna på kroppen :) Håller med er och ser flera fördelat med att vara i god fysisk form under graviditeten.

• Stargazers

Idag är ingen bra dag. Mensen kom två dagar för sent, så såklart hann jag ju börja hoppas. Just nu känns bara allt förjävligt. Vi har ju velat detta så länge nu, långt innan vi ens började försöka, men jag ville ha en fast inkomst osv innan vi började med bebisverkstaden, men om jag hade vetat då vad jag vet nu så hade vi börjat för länge sedan. Vi som trodde vi skulle bli gravida inom 6 månader då alla kompisar blivit det, men ha! Så fel vi hade...

Nu vill jag bara att det ska bli onsdag så att vi får träffa gynekologen och sen hoppas jag att hon sätter oss i kö för IVF och att vi inte måste invänta ett nytt spermaprov innan vi får klartecken. Tror ju knappast att spermieantalet kommer att ha ökat från 6 miljoner till tex 40 miljoner bara sådär. Känns som att de kommer vara lika få som förut - för annars brde vi ha blivit gravida vid det här laget.

Känns grymt jobbigt just nu att även om vi skulle få ställa oss i kö för IVF så lär det ju ändå inte bli av förrän till hösten - vilket känns som en evighet bort. Fattar inte hur vi ska palla det. Livet känns inte så kul just nu. Vardag flyter ihop med helg, det spelar ingen roll någonting längre.

• Ylle99

Jag beklagar Stargazer. Jag förstår att det känns hopplöst. Det gör det här med nämligen. Hoppas att gynekologen ställer er i ivf-kö nu direkt så ni slipper vänta. Det är säkert viss kö, men kanske är ni igång till hösten.

Kanske till föga hjälp, men du är inte ensam!!! Vi är många här som upplever samma frustration, besvikelse och kanske ensamhet i vår situation.

Jag känner mig som en öppen m

• Ylle99

(fortsätter) jag känner mig som en öppen måltavla. Jag tar emot skott från alla håll stundtals. Orkar inte hålla emot.

Du skriver att vardag flyter ihop med helg. Jag upplever väl nåt liknande. Försöker hitta på saker, som att resa, men det känns bara halvkul också eftersom det ju inte är det man vill egentligen.

Jag tänker att vår och människors barnlöshet har ett syfte ändå. Att det får andra människor att uppskatta sina barn mer. Att de blir påminda om att de är lyckligt lottade liksom. Så finns det iaf nån mening med det här.

• jagsaknardig

Jag brukar också tänka så att man kommer uppskatta allt sååå mycket den dagen vi faktiskt får vårt efterlängtade plus..jag ska älska ochnjuta av varenda liten del av graviditeten, jag ska inte klaga någonsin på illamående, värk eller tjock mage utan bara påminna mig själv om att allt det där kommer att vara värt varenda sekund när vårt lilla mirakel kommer! Imorgon ska jag på spolning och förhoppningsvis pergotime-start då jag inte hade någon ÄL denna månad heller när jag var och kollade på kvinnokliniken via blodprover. Längtar till allt som kan ta oss ett steg närmre plusset!

• Stargazers

Ja herregud vad man kommer upsskatta graviditeten bara man kommer dit en vacker dag! Tack för att ni är så fina och peppar en när man har en dålig dag Hjärta Jag är så tacksam att FL finns så att man kan skriva av sig till andra som befinner sig i samma situation. För ibland så känns ju hela den här proceduren väldigt ensam.

Ylle: Ja man måste försöka planera in andra saker att se fram emot. Vi ska också och resa, närmare bestämt i slutet av maj, men hur lockande en vecka i solen än känns så finns det ju inget som kommer i närheten av längtan efter ett barn. Mm, får väl försöka tänka att syftet med detta är att få andra att uppskatta sina barn mer för jag har verkligen svår att hitta en mening med att måsta gå igenom detta. 

jagsaknardig: Ja alltid skönt att få komma igång med nästa steg, så att man känner att det händer något och att man inte bara står och stampar på samma ställe hela tiden. Jag hoppas också att bollen sätts i rullning efter vårt besök hos gynekologen på onsdag. 

Tack än en gång för ert stöd!  

• Sorkfeber

Idag är jag på kur 2, dag 8 av Provera. Jag ska äta 14 dagar och har idag fått blod på papperet !? Var*n?! Mellanblödning? Spotting? Vad gör jag? Vad är fel? Alltså, som sagt...jag har ju bara haft mens 1gång i livet , och det var Proverakur 1 för 2 veckor sen!

• lilljen
    Thotis90 skrev 2013-03-17 21:12:45 följande:
    Imorgon skall vi till kvinnokliniken och få svar på våra prover. Jag är så fruktansvärt nervös! 
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se

Håller tummarna! Hoppas på positiva besked för er. Vi får vår "dom" på torsdag så börjar också bli lite nervös.
Svar på tråden Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013