Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013
Någon mer som precis är på gång att starta en utredning och vill följas åt de närmsta månaderna? Dela erfarenheter och dylikt?
Någon mer som precis är på gång att starta en utredning och vill följas åt de närmsta månaderna? Dela erfarenheter och dylikt?
Oj, lycka till idag då! Hoppas ni får något bra besked. Håller tummarna för er :) Hur länge kan ni få vänta på att landstinget ska betala ivf? [/quote] Tack! Kötiden är ca 1,5 år(!!!) enl vårdguiden (Stockholm) så nåt måste vi hitta på under tiden känns det som.
Tycker också det lät himla knasigt att man tappar gratisförsöken om man ställer sig i den privata kön...
Jag/vi har valt att gå helt privat från början men kan bero på att jag är 37 år och sambon snart 39. Ringde i febuari och fick en tid hos läkaren 27 mars. I måndags lämnade jag blodprov, sambon spermaprov imorgon och på mötet på onsdag går vi igenom resultat från proverna, våra hälsodeklationer samt att jag undersöks med ultraljud. Sen får vi se hur vi går vidare. detta är en start för attt se om något är fel eller om vi kan hjälpa natiuren på traven. Vi har ju bara försökt i 6 månader men är ju lite till åren därför vill vi ha lite snabbhet i processen.