Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013
Någon mer som precis är på gång att starta en utredning och vill följas åt de närmsta månaderna? Dela erfarenheter och dylikt?
Någon mer som precis är på gång att starta en utredning och vill följas åt de närmsta månaderna? Dela erfarenheter och dylikt?
Instämmer i kören! Bra svar Maramina! Det där med delmål ska jag nog ta efter..
Jag försöker också att sysselsätta mig med annat, gillar att vara kreativ så jag sätter mig ofta framför symaskinen nu med diverse projekt och då försvinner timmarna fort!
Jag skjuter även problemet framför mig och lever just nu med mottot att "var dag har nog med sin egen börda..".. Innan gick jag och oroade mig för ALLT. T.ex.. om pergotime inte fungerar - vad händer då? Vad blir nästa steg? IVF? Tänk om inte det heller fungerar? Osv... Men nu försöker jag leva i nuet istället!!
Men ibland deppar man bara ihop, som t.ex. när mensen kommer... men man måste få bryta ihop, gråta ut för att sedan kunna komma igen med nytt hopp!
Kram på er, är tacksam för att ni finns
Bra idé det där med delmål Maramina! Eller att utmana sig själv som Ylle99.
Jag fick två tips igår kring det här med att hantera väntan:
1) Lev dag för dag. Fokusera bara på att klara just den här dagen, inte imorgon eller nästa vecka, utan fokusera på här och nu. Att jag ska klara den här dagen. Precis som familjenI säger.
2) Var snäll mot sig själv. Mår jag bra av att tänka negativa tankar? Antagligen inte. Alltså gör det mig inget gott att tänka så.
Sen måste man väl tillåta sig själv att hoppas också, hoppas på att man en dag får bli mamma även om det kanske inte går till på det sätt man först trott. Man blir ju visserligen sårbar genom att hoppas - ifall det inte lyckas, men ledsen blir man ju ändå när mensen kommer, oavsett om man trott på det eller ej.
Tack och lov att man har er! Vad skulle man annars ta sig till??
Kram
Ååå nervös.. I dag kl 13 träffar vi läkaren och får svar på våra prover plus att jag sk göra VUL.. Känns som domedagen är nära..
Jag måste bara fråga, är det någon som har erfarenhet av ultra gyn? Jag ska dit om ca 2 veckor, men vet inte exakt vad jag ska göra där. Det enda min läkare sa var att vi skulle kolla inuti min livmoder.
Men är det någon som varit där som vet mer exakt vad dom gör?