• familjenl

Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013

Någon mer som precis är på gång att starta en utredning och vill följas åt de närmsta månaderna? Dela erfarenheter och dylikt?

• Svar på tråden Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013
  • jagsaknardig

Maramina: ja det gör det verkligen... Helt sjukt bara att varenda dag på Facebook och överallt skriver folk att de är gravida. Men det är ju såklart så att det bara är det man ser! Hur går det för er då? :)

• Maramina
    jagsaknardig skrev 2013-04-13 08:59:02 följande:
    Maramina: ja det gör det verkligen... Helt sjukt bara att varenda dag på Facebook och överallt skriver folk att de är gravida. Men det är ju såklart så att det bara är det man ser! Hur går det för er då? :)

Som sagt var, jag går och väntar på onsdag och äggplockningen. Eller väntar och väntar. Jag är livrädd inför det!

Att undvika möta gravida och bebisar är nöstan till och med svårare när man redan har barn. FB kan jag låta bli att gå in på, jag kan undvika att umgås med vänner som nyligen har fått, men varje morgon när jag lämnar dottern på dagis och varje eftermiddag som jag hämtar henne kommer/går även de andra 15 timmarsbarnen med sina mammor/pappor och småsyskon. Och en annan är "bara" arbetslös
  • jagsaknardig

Just det, ursäkta att jag inte hängt med så bra i tråden.. Men va spännande, då är det verkligen på g för er ändå! Stort lycka till, det kommer säkert att gå hur bra somhelst! Förstår att det blir svårt för dig då du måste se det varje dag i de miljöerna så som dagis.. Men snart har du också en liten i magen igen :) ska bli spännande å höra hur det går för dig på ons..

• Maramina

Ingen fara. Det blir svårt att hålla koll på alla.

Numera är det inte så jobbigt längre. Det är mest ett torrt konstaterande "Jaha. Så de ska också ha en till nu". Just nu är det bara dottern och en tjej till på hennes avdelning av de "stora" barnen som inte har fått småsyskon nyligen, eller vars mamma inte har värsta graviditetsmagen.

• Ylle99

Min status är att mensen ånyo är här. Och att vi ska försöka till efter sommaren, om inget hänt då blir det remiss till ivf, och sen ca halvårs kötid (trodde läkaren). Inga fel hittades på oss vid utredningen utan det är " bara" att fortsätta försöka. Så jag är inställd på ett år minst till innan jag blir gravid.

Maramina - så himla spännande nästa vecka!!! Hoppas allt funkar!

Kram

• Sorkfeber

Äntligen!
    Idag ska vi upp på fertilitetskliniken och få IVF-introduktionen.
    Går allt som det ska (att mensen kommer i veckan) är det sprutstart denna veckor och vår IVF-resa får börja efter 6 månaders väntan/utredning!

Kram på er alla!  

• bebitankar
    Sorkfeber skrev 2013-04-15 09:37:03 följande:
    Äntligen!
    Går allt som det ska (att mensen kommer i veckan) är det sprutstart denna veckor och vår IVF-resa får börja efter 6 månaders väntan/utredning!

Kram på er alla!  
    Åh vad spännande! :D Lycka till! 
  • familjenl
    Äntligen!

Kram på er alla!  
    Såå spännande! Håller tummarna. Kram!

• johjen
    Äntligen!

Kram på er alla!  

Lycka till!
    Själv ska jag spolas idag och hoppas att det ska ge något..
  • Maramina
    Äntligen!

Kram på er alla!  

johjen skrev 2013-04-15 12:51:34 följande:
    Lycka till!

Själv ska jag spolas idag och hoppas att det ska ge något..

Lycka till! Det kommer att gå jättebra för er både, det vet jag
Svar på tråden Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013