• familjenl

Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013

Någon mer som precis är på gång att starta en utredning och vill följas åt de närmsta månaderna? Dela erfarenheter och dylikt?

• Svar på tråden Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013
  • bebitankar

Jag såg nu först att mitt senaste inlägg inte kom med. Det verkar vara något fel när jag försöker skriva från mobilen.

Familjenl; Vilken otur att det gjorde så ont för dig. Jag har ganska låg smärtgräns, så jag hoppas att det inte kommer göra ont, haha.

Maramina; Jag har fått hem ett piller jag ska ta ca 1 timme innan besöket. Hoppas det hjälper :) Hjälpte spolningen för dig? Jag hoppas verkligen att det är något lätt som ligger i vägen och att dom kan spola bort det och sen funkar det, haha Önsketänk, men man kan alltid hoppas :)

• Maramina
    bebitankar skrev 2013-03-31 11:30:31 följande:
    Jag såg nu först att mitt senaste inlägg inte kom med. Det verkar vara något fel när jag försöker skriva från mobilen.

Familjenl; Vilken otur att det gjorde så ont för dig. Jag har ganska låg smärtgräns, så jag hoppas att det inte kommer göra ont, haha.

Maramina; Jag har fått hem ett piller jag ska ta ca 1 timme innan besöket. Hoppas det hjälper :) Hjälpte spolningen för dig? Jag hoppas verkligen att det är något lätt som ligger i vägen och att dom kan spola bort det och sen funkar det, haha Önsketänk, men man kan alltid hoppas :)

Jag hade min spolning i januari och läkaren kunde inte se något som skulle varit ivägen. Och nu håller jag på att sprayar inför IVF så spolningen gjorde varken till eller från, kan man väl säga.
  • Sorkfeber

Så sjukt jäkla nervös, imorgon 11.00 är det dags för spolningen.

Sjuktsjukt nervös, jag vill nästan inte fast jag vill ju såklart göra det sista i vår utredning.
    Ska även imorgon få svar på kromosomanalysen, nytt AMH-värde och MR-röntgen.

Så händelsens dag är nära! ;)

• bebitankar
    Sorkfeber skrev 2013-04-02 19:57:30 följande:

Sjuktsjukt nervös, jag vill nästan inte fast jag vill ju såklart göra det sista i vår utredning.

Åh lycka till imorgon! Jag är också jättenervös inför min på måndag. Är det ert sista steg i utredningen? Blir det IVF sen eller? 
  • Sorkfeber
    bebitankar skrev 2013-04-02 20:05:09 följande:
    Åh lycka till imorgon! Jag är också jättenervös inför min på måndag. Är det ert sista steg i utredningen? Blir det IVF sen eller? 
    Tack!
    Ja, nu är det de sista i utredningen. Vi har hållit på i c.a 6 månader nu. Jag HOPPAS att vi får gå direkt till IVF men det är lite osäkert om jag kan få fram ägg eller inte, så provsvaren av allt summa sumarum med spolningen imorgon skall väl leda till ngt beslut :)

*andas* Lycka till själv på måndag!  
  • Stargazers
    Sorkfeber skrev 2013-04-02 19:57:30 följande:

Tänker på dig! Lycka till idag :)
  • bebitankar
    Sorkfeber skrev 2013-04-02 20:09:14 följande:
    Tack!
    Ja, nu är det de sista i utredningen. Vi har hållit på i c.a 6 månader nu. Jag HOPPAS att vi får gå direkt till IVF men det är lite osäkert om jag kan få fram ägg eller inte, så provsvaren av allt summa sumarum med spolningen imorgon skall väl leda till ngt beslut :)

*andas* Lycka till själv på måndag!  
    Okej. Hoppas ni får bra svar imorgon då. Lycka till! Kram
  • Sorkfeber
    Stargazers skrev 2013-04-03 08:11:07 följande:
    Tänker på dig! Lycka till idag :)
    bebitankar skrev 2013-04-03 09:24:12 följande:
    Okej. Hoppas ni får bra svar imorgon då. Lycka till! Kram
    Tack, go ni är! :)

Precis kommit hem från sjukhuset.
    Hör & häpna så blev det ingen spolning!! Vår läkare tyckte att alla provsvar såg så bra ut så det gjorde varken till el från med spolningen eftersom vi blir skickade direkt till IVF nu.

AMH-värdet var uppe i höga 10! Röntgen visade en antydan på PCO-äggstockar men inget att tänka på så läkaren eftersom alla provsvar talade emot detta. Kromosomanalysen var bra på mig.
    Så redan om 2 veckor ska vi tillbaka och få träffa barnmorskorna som ska lära mig ta sprutorna och jag kör igång då oxå, det blir korta protokollet (utan nedreglering och nässpray) för oss och jag är så otroligt jäkla glad idag.

Vart det än leder oss, så blir det ett steg framåt och vi har lämnat utredningsfasen och kan få börjar "På riktigt".

STOR KRAM till er alla. Vi kämpar vidare! 

• Stargazers
    Sorkfeber: Oj vilka härliga nyheter!!! Fantastiskt att ni får komma igång så fort!! Gör ni utredningen på samma ställe där de utför IVF?
  • familjenl
    Sorkfeber skrev 2013-04-03 13:42:13 följande:
    Tack, go ni är! :)

Precis kommit hem från sjukhuset.
    Hör & häpna så blev det ingen spolning!! Vår läkare tyckte att alla provsvar såg så bra ut så det gjorde varken till el från med spolningen eftersom vi blir skickade direkt till IVF nu.

AMH-värdet var uppe i höga 10! Röntgen visade en antydan på PCO-äggstockar men inget att tänka på så läkaren eftersom alla provsvar talade emot detta. Kromosomanalysen var bra på mig.
    Så redan om 2 veckor ska vi tillbaka och få träffa barnmorskorna som ska lära mig ta sprutorna och jag kör igång då oxå, det blir korta protokollet (utan nedreglering och nässpray) för oss och jag är så otroligt jäkla glad idag.

Vart det än leder oss, så blir det ett steg framåt och vi har lämnat utredningsfasen och kan få börjar "På riktigt".

STOR KRAM till er alla. Vi kämpar vidare! 

Åh, vad skönt för er! Skönt att slippa vänta så länge. :) Hoppas innerligt att allt går bra nu och att det bara krävs ett försök!! Kram
Svar på tråden Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013