Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013
Någon mer som precis är på gång att starta en utredning och vill följas åt de närmsta månaderna? Dela erfarenheter och dylikt?
Någon mer som precis är på gång att starta en utredning och vill följas åt de närmsta månaderna? Dela erfarenheter och dylikt?
Får jag hoppa in i den här tråden? Jag har inte hunnit läsa igenom den så vet inte hur långt alla ni har kommit i eran utredning. Men jag och min sambo var på vår gynmottagning idag och vi ska börja utredning nu. Usch, är jättenervös över det här! Jag har tagit massa blodprover som såg normala ut. Men har tre cystor som sitter ihop på min högra äggstock så ska på ultra gyn för att kolla närmare på dom.
Fick ännu fler blodprover jag ska göra och sambon också, plus att han ska lämna spermaprov.
Jag förstår att det här kommer bli en lång resa.
Hur långt har ni kommit i era utredningar? Kan ni dela med er av era erfarenheter av hur det var i början för er?
Jag är också klar med min utredning ( eller vår utredning snarare ;). Den gick förvånansvärt smärtfritt både mentalt och fysiskt. Det var jobbigare innan man fattade beslutet att ta kontakt med någon. Kontentan av vår utredning är att vi inte har hinder utan vi ska kunna lyckas på egen hand. Eftersom jag är 33 så ska vi försöka till efter sommaren, har inget hänt så får vi remiss till ivf.
Som någon annan skrev - ta det lugnt och ha tålamod ;). Lycka till!
Tack så jättemycket för alla era svar!
Maramina; men det låter ändå som att era "problem" (gud vad dumt det låter att skriva så men hittar inget bättre ordval just nu) borde vara tillräckliga för att få IVF. Vart ligger gränsen för att man ska få det gratis? Det kanske är svårt att svara på. Håller verkligen tummarna för att det går på första för er! Får ni frysa in flera ägg i så fall om ni vill ha syskon? Jag tänkte, eftersom ni ändå har betalat för alla tre så borde ni få använda de andra två (förutsatt att det går på första) för framtida bruk?
Thotis90; Ingår det i utredning att spola äggledarna eller måste man betala extra för det? Jag hoppas verkligen att alla våra prover ser bra ut och att det räcker med en spolning. Vi har nästa tid hos läkaren 29/4. Det är ju en evighet dit! Men det är väl bara att vänja sig, det kommer nog bli en hel del väntan.
Som några nämnde, man får ha is i magen och försöka ta det lugnt. Det är ju ingen idé att stressa upp sig, det får inte tiden att gå snabbare direkt.
Igen, tack så jätte mycket för alla era svar! Uppskattar vart enda ett av dom.
Maramina; Ja, att bara får ett antal försök gratis visste jag. Men tyckte det lät som att ni borde uppfylla dom kraven. Men då visste jag inte att ni hade ett barn sen tidigare. För det visste jag att man inte får ha några gemensamma barn. Men då är det ju skönt att ni fick det där erbjudandet.
Jag blev lite klokare av att läsa ditt svar, tack :) Ska kolla lite på sidorna du länkade också :)