• familjenl

Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013

Någon mer som precis är på gång att starta en utredning och vill följas åt de närmsta månaderna? Dela erfarenheter och dylikt?

• Svar på tråden Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013
  • Stargazers

[quote=69488309][quote-nick] Jag hade en mindre spännande upplevelse i helgen. I stadens konserthus träffar jag i folkvimlet på en gammal vän. Stormagad som hon var hoppades jag innerligt på att hon bara var tjock, men sen kom det - "å jag ska ha mitt tredje barn nu". Ja, va roligt, säger man och ler med det största leendet någonsin för att inte börja storböla, medan ögonen tåras. Jag försökte sedan snabbt avsluta och det som hände sedan försöker jag förtränga helt och hållet. Jag bröt ihop helt bland allt folk...kul, kul. Men så är det. Var helt oförberedd och hade inget försvar. Får jag bara förbereda mig går det så mkt bättre. Nån som känner igen det?[/quote] Åh inte roligt :( Känner med dig! Loggade nyss in på Facebook och möttes ännu en gång av en ultraljudsbild. Det "lyckliga" paret har dessutom gjort slut och blivit tillsammans tusen gånger om, vilket inte varit den bästa uppväxten för de två barn de redan har, och nu kommer de alltså sätta ett till barn till världen. Livet är verkligen inte rättvist. Sådana som inte alltid förtjänar att vara föräldrar blir det utan några som helst problem medan andra som skulle bli världens bästa får kämpa som fan.

• familjenl

Vill ni veta något roligt? När jag och maken precis hade gift oss så var jag riktigt nojjig och ville verkligen inte bli gravid då så trots att jag redan åt p-piller så tvingade jag maken till att använda kondom också. Vi körde alltså dubbla skydd en period och nu kan jag inte annat än att skratta åt det! Haha, vi hade ju säkert inte behövt något skydd överhuvudtaget. 

Tänk så dum jag var då. :P 

• familjenl
    Stargazers skrev 2013-04-11 20:46:34 följande:
    Åh inte roligt :( Känner med dig! Loggade nyss in på Facebook och möttes ännu en gång av en ultraljudsbild. Det "lyckliga" paret har dessutom gjort slut och blivit tillsammans tusen gånger om, vilket inte varit den bästa uppväxten för de två barn de redan har, och nu kommer de alltså sätta ett till barn till världen. Livet är verkligen inte rättvist. Sådana som inte alltid förtjänar att vara föräldrar blir det utan några som helst problem medan andra som skulle bli världens bästa får kämpa som fan.
    Ja.. det känns inte alltid rättvist. :(  Det görs ju såå mycket aborter oxå och jag bara önskar att en sådan oönskad bebis kunde få hoppa in i min mage istället.  (Vet såklart att det kan finnas många orsaker till att man väljer att göra abort, men ni förstår förhoppningsvis vad jag menar ändå..) 
  • Ylle99

Tack för ert stöd! Skönt att ha några att ventilera med!

Familjenl - ja, lika bra att ställa in sig på olika svar när ni ska på bröllop och du misstänker att frågor kan dyka upp. Förmodligen kommer du tackla det mycket bättre då.

Facebook är verkligen på gott och ont. Och nej, nån rättvisa vad gäller att bli gravid, det finns inte. Hm...ultraljudsbilder på fb alltså, så diskret liksom ;).

Ja, familjenl - att ni använde dubbla skydd ett tag är faktiskt lite komiskt, (tragikomiskt kanske). Men faktiskt lite kul ( om jag får säga så, menar inget illa! )

Kram till er alla

• Maramina

Då har jag varit på ultraljud och det visade sig att jag hade 11 hyggligt jämnstora äggblåsor. Så på onsdag ska jag in på äggplock och då får vi hoppas att de minsta har vuxit till sig och att inga har tillbakabildats och på fredag eller måndag blir det insättning om något av äggen blivit befruktade.

• jagsaknardig

Åh vilken skitdag jag har idag :( Har snart försökt i 1,5 år och håller på med utredningen. Har haft oregelbundna lite längre cykler men senaste tre månaderna ändå haft runt 27-29 dagar, tänkte att det var på väg att ordna till sig lite. Men så under förra månaden konstaterades utebliven ÄL och jag skulle få påbörja pergo efter spolningen. Och så gick spolningen skit! Ont som aldrig i mitt liv pga en polyp som togs bort utan bedövning.. Så efter det kunde inte spolningen göras och pergon fick vänta en månad :( och nu när jag vill att mensfan ska komma så att jag kan få spola å starta med pergo kommer den inte!! :( är på dag 35 nu, inga menskänningar alls! Inga ÄL känningar denna månaden (väntar på nya svar från månadens blodprover ang ÄL eller ej) och inte gravid, testade neg imorse.. Har haft 38 dgr en gång innan sedan aldrig över 33 dagar :( när man för en jävla gångs skull vill att mensen ska komma så gör den inte det :( förlåt för neggo inlägg och långt utan radbrytning (från mobilen) men behöve osa av mig.. Varför blir alla gravida utom jag!?!? :((((

• Ylle99

Jagsaknardig - åh, vad det verkar krångla för dig! Det kommer säkert bli rätsida snart på pergo och kropp.

Och nej, alla blir inte gravida. Men det känns ju så! Du ser ju inte dem som inte blir gravida...det syns ju liksom inte. Men visst kan man känna sig som den enda i världen. Här i tråden får man spy lite ( eller mycket) galla...så får man ur sig det och kan, förhoppningsvis, gå vidare med något lättare sinne.

• jagsaknardig

Tack för ditt svar Ylle99, känns på nåt sätt lite bättre när man osat av sig. Nya tag!! Kram till dig

• Maramina

Jagsaknardig: Alla blir inte gravida. Se bara den här tråden... Och visst känns de bättre när man fått gnälla av sig lite?

Svar på tråden Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013