• familjenl

Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013

Någon mer som precis är på gång att starta en utredning och vill följas åt de närmsta månaderna? Dela erfarenheter och dylikt?

• Svar på tråden Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013
  • familjenl
    Maramina skrev 2013-04-04 21:13:20 följande:
    Dagens prover visade att jag är nedreglerad så nu kan jag halvera dosen spray och dessutom börjar jag med sprutorna idag! På tisdag blir det nya prover och på fredag nästa vecka ultraljud för att kolla om det blir några ägg. Är sjukt nervös för att ta sprutan och för att det inte ska bli några ägg
    Åh vad spännande tider för dig/er! Det kommer nog gå alldeles bra att ta sprutan ska du se. :) Och håller tummarna för att det blir fina ägg!! KRAM
  • Maramina
    Stargazers skrev 2013-04-05 08:34:21 följande:
    Förstår heller inte hur många otänkta och rent ut sagt idiotiska människor det finns... Så när de sårar en med sådana frågor kan det kännas skönt att ge tillbaka lite, och kanske får man tyst på dem för gott. Jag fick ett tips från någon här på FL på vad man kan svara ifall någon ställer den frågan och tänkte att jag skickar vidare detta tips:

"Har du tänkt på hur jobbig den frågan kan vara att få för vissa personer? Tänk om personen ifråga har försökt länge utan att lyckas? Eller om hon precis fått missfall? Eller om hon nyligen fått veta att hon, eller hennes partner inte kan få barn? Det kan ju även vara så att personen ifråga ÄR gravid men att hon inte vill berätta det riktigt än, är det inte elakt att utsätta henne för att ljuga då? Jag säger inte att jag tycker att det är jobbigt att få frågan pga av något av det nämnda, men det kan kanske vara bra att tänka på saken innan du frågar någon annan!"

Jag tror det är mig du fått det tipset ift
  • Maramina
    Stargazers skrev 2013-04-05 08:34:21 följande:
    Förstår heller inte hur många otänkta och rent ut sagt idiotiska människor det finns... Så när de sårar en med sådana frågor kan det kännas skönt att ge tillbaka lite, och kanske får man tyst på dem för gott. Jag fick ett tips från någon här på FL på vad man kan svara ifall någon ställer den frågan och tänkte att jag skickar vidare detta tips:

"Har du tänkt på hur jobbig den frågan kan vara att få för vissa personer? Tänk om personen ifråga har försökt länge utan att lyckas? Eller om hon precis fått missfall? Eller om hon nyligen fått veta att hon, eller hennes partner inte kan få barn? Det kan ju även vara så att personen ifråga ÄR gravid men att hon inte vill berätta det riktigt än, är det inte elakt att utsätta henne för att ljuga då? Jag säger inte att jag tycker att det är jobbigt att få frågan pga av något av det nämnda, men det kan kanske vara bra att tänka på saken innan du frågar någon annan!"

Jag tror det är mig du fått det tipset ifrån för det var så jag svarade folk när de frågade innan vi fick dottern. Kul att du tyckte det var ett bra svar
  • Stargazers
    Maramina skrev 2013-04-05 09:35:16 följande:

Jag tror det är mig du fått det tipset ifrån för det var så jag svarade folk när de frågade innan vi fick dottern. Kul att du tyckte det var ett bra svar
    Åhå! Va kul :) Ja jag tyckte det var ett jättebra svar, har dock inte nyttjat det än men det är nog bara en tidsfråga!
  • familjenl

Idag kom mensen... Bara att bryta ihop och komma igen med nytt hopp. Om några dagar börjar 2:a kuren med pergo!

• johjen

Mensen kom här med för någon dag sedan.. Inbokad på spokning på måndag, hoppas det ger något!

• Maramina

Blää för mens! Hoppas att det är den sista på typ ett år som kom nu då!

Själv så var jag och tog blodprov igår. Den var bra så på fredag blir det ultraljud och sen får vi se om jag får veta när det blir äggplock men det känns ju troligt att det blir någon gång under nästa vecka

• Sorkfeber
    Maramina skrev 2013-04-10 15:16:27 följande:
    Blää för mens! Hoppas att det är den sista på typ ett år som kom nu då!

Själv så var jag och tog blodprov igår. Den var bra så på fredag blir det ultraljud och sen får vi se om jag får veta när det blir äggplock men det känns ju troligt att det blir någon gång under nästa vecka
    Grattis och vad otroligt lättande och skönt att allt såg bra ut!

• Ylle99
    familjenl skrev 2013-04-10 12:16:31 följande:
    Idag kom mensen... Bara att bryta ihop och komma igen med nytt hopp. Om några dagar börjar 2:a kuren med pergo!

johjen skrev 2013-04-10 14:26:01 följande:
    Mensen kom här med för någon dag sedan.. Inbokad på spokning på måndag, hoppas det ger något!

Surt! Å bittert och tungt och hopplöst osv... Många känslor som kan radas upp. Är i samma fas som ni och får väl mens i dagarna också.

Maramina- spännande med äggplock! Hoppas det går vägen så att det blir av!

Jag hade en mindre spännande upplevelse i helgen. I stadens konserthus träffar jag i folkvimlet på en gammal vän. Stormagad som hon var hoppades jag innerligt på att hon bara var tjock, men sen kom det - "å jag ska ha mitt tredje barn nu". Ja, va roligt, säger man och ler med det största leendet någonsin för att inte börja storböla, medan ögonen tåras. Jag försökte sedan snabbt avsluta och det som hände sedan försöker jag förtränga helt och hållet. Jag bröt ihop helt bland allt folk...kul, kul. Men så är det. Var helt oförberedd och hade inget försvar. Får jag bara förbereda mig går det så mkt bättre. Nån som känner igen det?
  • familjenl
    familjenl skrev 2013-04-10 12:16:31 följande:
    Tillägg: Jag ska visst inte köra en andra kur med pergo direkt för pergo hade tydligen verkan även månaden efter så vi skulle försöka på egen hand nu och sen köra med pergo nästa månad om jag inte blivit gravid. 
    Ylle99 skrev 2013-04-10 20:07:17 följande:

Surt! Å bittert och tungt och hopplöst osv... Många känslor som kan radas upp. Är i samma fas som ni och får väl mens i dagarna också.

Maramina- spännande med äggplock! Hoppas det går vägen så att det blir av!

Jag hade en mindre spännande upplevelse i helgen. I stadens konserthus träffar jag i folkvimlet på en gammal vän. Stormagad som hon var hoppades jag innerligt på att hon bara var tjock, men sen kom det - "å jag ska ha mitt tredje barn nu". Ja, va roligt, säger man och ler med det största leendet någonsin för att inte börja storböla, medan ögonen tåras. Jag försökte sedan snabbt avsluta och det som hände sedan försöker jag förtränga helt och hållet. Jag bröt ihop helt bland allt folk...kul, kul. Men så är det. Var helt oförberedd och hade inget försvar. Får jag bara förbereda mig går det så mkt bättre. Nån som känner igen det?

Åh, vad jag lider med dig! Känner igen det så väl. Vissa dagar går det mycket bättre att hantera sådana situationer men om jag t.ex. skulle ha satts i en sådan sits igår när jag visste att vi misslyckats ännu en gång så hade jag totalt brutit ihop. 

Vi är bjudna på ett bröllop senare i vår där jag kommer träffa på många gamla vänner och jag bävar redan för frågorna som jag misstänker kommer komma...  

Styrkekram till oss alla! 
Svar på tråden Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013