Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013
Någon mer som precis är på gång att starta en utredning och vill följas åt de närmsta månaderna? Dela erfarenheter och dylikt?
Någon mer som precis är på gång att starta en utredning och vill följas åt de närmsta månaderna? Dela erfarenheter och dylikt?
Tog ett till neg. grav test idag. Inte gravid med andra ord. Ingen mens heller men det kan vara så att jag missat ägglossningen och att den varit lite senare än tidigare månader... Vilket är fullt normalt i min kropp. Det är bara så typiskt att det ska bli såhär PRECIS innan vi ska få börja med pergo..
Hörrni, hur gör ni för att hantera vardagen? Jag har så svårt att fokusera på annat och fastnar lätt i tankar och drömmar om framtiden, läser om allt och inget på familjeliv och ältar allting fram och tillbaka... Jag tror min man börjar tröttna på att jag bara pratar om detta, och jag blir lätt ett känslomässigt nervvrak... HUR gör ni för att hantera allt??
Jag känner att jag måste börja rycka upp mig, fokusera på annat och försöka vara en bra fru trots allt detta..
Ja, jag känner också igen mig i mkt av det ni skriver. Det finns där hela tiden men jag gör det mesta för att inte tänka aktivt på det. Oron, känslan av att vara misslyckad och sorgen är där men jag är noggrann med vad jag låter mig komma i närheten av. Som jag skrivit innan gör jag aktiva val. Låter fånigt men är jätteviktigt för att inte gräva ner mig.
Byt kanal på tv om det handlar barn/familj. Skippa fb för att slippa se foton och uppdateringar av vänners bebisar och barn ( är ju drygt 30 så de flesta har ju barn). Träna!!! Fokusera på träning eller gå med i nån förening eller börja på nån kurs!
Nästa vecka har vi vårt möte och då får vi reda på alla resultat.
Jag tänker med att sommaren blir en väntan. Och jag känner för första gången en viss oro över vad man ska göra hela sommaren. Jag vill just nu inte ha så mkt ledig tid, helt enkelt. Eftersom alla runt omkring har barn drar jag mig för att umgås med dem. Kanske ska man hitta nån sommarkurs? Nu fick jag en bra idé! Volontär eller liknande ... Det tål att tänkas på. ;)
Kram
(Det kommer ordna sig slut)