• johjen

Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013

Hej får jag hoppa in här?
    Har läst tråden och är själv på gång med utredning, första mötet bokat 27 mars.
    Är nyss fyllda 37 år, sambon är 38 och vi har försökt bli gravida i 6 månader. Vet att vi har åldern emot oss men tog ett tag innan jag hittade mannen i mitt liv och har nu redo att försöka bli fler i familjen.

• johjen
    Maramina skrev 2013-02-26 14:43:25 följande:

Självklart får du hoppa in här! Välkommen! Hoppas att ni lyckas snabbt och att du får ett plus redan innan utredningen har börjat! 37 år, då är vi ungefär lika gamla, jag fyllde 36 i november

Tack! Läste att du bor inom Stor Gbg, jag bor några mil utanför på landet men jobbar i Gbg och utredningen kommer ske där, Vi har valt Calanderska då vi haft bekanta som gått där och har fått bra hjälp. Valde att gå helt privat då vi är äldre och inte har så mycket tid att spela med.. Vad det Kvinnokliniken ni gick på? Vad tycker du om dem?
  • johjen
    camilla1979 skrev 2013-02-26 16:29:53 följande:
    Välkommen Johen

Härligt att du också hoppar in här
    Tack! Hur går det för dig?
  • johjen
    familjenl skrev 2013-02-26 18:35:55 följande:
    Självklart, välkommen hit! Hoppas ni hinner bli gravida innan dess så att ni får ringa och avboka ert första besök :) Har någon av er barn sedan tidigare?

Tackar!

Första barnet för oss båda.
  • johjen

[quote=68960561][quote-nick]Maramina skrev 2013-02-26 19:51:57 följande:[/quote-nick]

Åt vilket håll? Vi bor söderut, egentligen närmare Kungsbacka än Göteborg...

Vi gjorde utredningen på Göteborgs kvinnoklinik men IVF:en kommer att bli på deras systerklinik Nordic IVF. Utredningen tog vi via landstinget, tyckte att tre månader till eller från inte var så mycket att snacka om men behandlingen får vi betala för själva.[/quote

Vi bor åt andra hållet, på Orust.

Ok, verkade som ni fick tid för utredning snabbt?

• johjen
    camilla1979 skrev 2013-02-27 14:47:14 följande:

Inte så mycket nytt ännu!
    Har ÄL precis och har ätit min första Pergotime kur så nu är vi i den här "hoppas perioden" och har BIM om två veckor (känns som en evighet) men ägget var tydligen bra vid röntgen så nu hoppas vi!!

Hur går det själv, hämtat dig från resan? ;)

//Camilla    
    Hämtat mig från resan och ikastad i ett jätte projekt som bara strular och som tar all min energi och tid.. Egentilgen skulle jag bara vilja försöka bli gravid på heltid!
    Hade äl i torsdags och hann inte ha sex förrän fredag kväll pga tjänsteresa..
  • johjen
    Maramina skrev 2013-03-04 09:43:45 följande:
    Johjen: Var det positivt ägglossningstest som du hade i torsdags? Du vet väl att testerna visar positivt 12-48 timmar innan ägglossningstest så sex på fredagen är ju helt perfekt tajmat!

Familjenl: Jag har aldrig hört att cykeln skulle bli påverkad av en spolning, men det betyder ju inte att den inte kan bli påverkad för det
    Japp det var torsdags morse som äl testet visade positivt och fredag kväll som vi kunde få till det. Jo samlag inom 48 h står det ju på instruktionen men tänker att desto tidigare desto bättre. Bara till att hoppas att det tog sig denna gång!..
  • johjen
    camilla1979 skrev 2013-03-09 23:12:37 följande:
    Suck... Väntans tider, BIM på måndag och nu hålls alla tummar här hemma, har ju gjort allt rätt denna gång och vet hur besvikelsen kommer kännas om mensen kommer, hoppas slippa detta snart, jobbigt att gruva sig varje gång man går på toaletten mellan dag 28-32 *suck*

//Camilla

Känner med dig Camilla! Bim på torsdag och känner efter hela tiden i fall jag har pms eller bara är allmänt trött och grinig. Är det molvärk i form av mensvärk eller ngn annan typ av värk? Ser jag spår av blod på pappret vid toabesök eller har jag fått mer eller mindre flytningar?

Egentligen är det ju inget man kan göra i detta läge, förutom att vänta, men man vill ju så gärna och letar efter tecken, positivta som negativta...
  • johjen
    camilla1979 skrev 2013-03-13 12:42:26 följande:
    Tjejer!! 

I dag var det BIM.... och det blev ett starkt + på stickan!!!!!   =)
    Fattar knappt att det är sant (jag med mina PCO äggstockar (tittade på stickan säkert 10 ggr och har tom fotat den)
    I morse kl 5 var det ett mycket nervöst par som gnuggade gruset ur ögonen och tog en sticka. Svaret var supertydligt och kom i princip direkt mao ett mycket starkt plus framträdde ( Kan nog inte påstå att jag känt det på mig och det enda jag möjligtvis har reflekterat över är att mensvärken uteblivit (och att jag som inte brukar ha flytningar haft det de senaste dagarna) annars nada!!..

Var ju inne på min första kur med Pergotime och det tog sig alltså direkt (vem vet kanske hjälper det att stå på huvudet) haha

Detta är första gången för oss och en massa osammanhängande tankar susar i min skalle, tur jag har ett väldigt flexibelt jobb så jag hade möjlighet att snabbt planera om dagen för att slippa träffa kollegorna i dag för syns det hälften av hur förvirrad (och lycklig) jag känner mig så hade de genomskådat mig direkt.
    Hur gör man nu?? Ringde till kliniken vi i princip precis skrivit in oss på och de var som vanligt super trevliga och gratulerade (-så det blir ett Novemberbarn sa hon! stort GRATTIS!!!) Novemberbarn!!  ja du så långt har jag inte ens tänkt... November.. det är ju i år!!!
    Fick tid 2 april för en första koll av hjärtljud och liknande så nu håller jag tummarna tills det blir blå att allt går vägen och jag ska göra allt jag kan för att den lilla kotten ska trivas där inne i värmen.

Jag håller tummarna även för er andra här inne att ni också får lyckade BIM denna månad, lyckas jag med mina äggstockar är ingenting omöjligt!!
    Stor kram på er!!!

Camilla     

Plus Stort grattis Camilla!! {#emotions_dlg.flower}  Så roligt för er!! Skrattande

Tyvärr har jag själv fått mens idag så ingen tur för oss denna månad. Första besök på kliniken 27 mars närmar sig dock..

Kram
  • johjen

Hej! Precis varit på kliniken och lämnat blodprov. De verkar duktiga och väldigt trevliga. Förhörde sig om min mencykel och tog prover utifrån det. Mannen ska lämna spermaprov på fredag och nästa onsdag träffar vi doktorn som då undersöker mig och sen antar jag att vi får svar på hur läget är för oss rent fertilitetmässigt.
    Spännande och skrämmande men skönt att ändå ta reda på hur det ligger till..

• johjen
    camilla1979 skrev 2013-03-18 10:06:14 följande:

Stort lycka till Johjen!

Jag håller tummarna !!  

Tack Camilla!!

Hur mår du? Gick det bra att ha spinningen här om dagen?

/J
  • johjen

Jag/vi har valt att gå helt privat från början men kan bero på att jag är 37 år och sambon snart 39. Ringde i febuari och fick en tid hos läkaren 27 mars. I måndags lämnade jag blodprov, sambon spermaprov imorgon och på mötet på onsdag går vi igenom resultat från proverna, våra hälsodeklationer samt att jag undersöks med ultraljud. Sen får vi se hur vi går vidare. detta är en start för attt se om något är fel eller om vi kan hjälpa natiuren på traven. Vi har ju bara försökt i 6 månader men är ju lite till åren därför vill vi ha lite snabbhet i processen.

• johjen

Ååå nervös.. I dag kl 13 träffar vi läkaren och får svar på våra prover plus att jag sk göra VUL.. Känns som domedagen är nära..

• johjen

Hej!

Alla värden var bra!

Sambons simmare låg på 250 mjloner till antalet och jag hade 1,3 i äggresrevsvärde vilket är ok för min ålder. Inga hormonella störningar och inget konstigt på VUL. Läkaren kunde se att jag precis hade haft ägglossning vilket stämmer med mina beräkningar. Efter vi pratat en stund tyckte läkaren att vi skulle boka in mig på en spolning efter nästa mens för att säkerställa att det är fri passage. han sa oxå att vi har goda förutsättningar att bli gravida på egen hand men skulle det inte ta sig på ett tag ska vi inte vänta jätte länage med att genomföra någon slags behandlig som IVF. Han tyckte att vi efter spolning bör försöka några månader till och sedan återkomma om det inte går av sig själv.

Känns skönt och spolning är inbokad till 15 april sen uppföljningsmöte strax efter det.

Glad påsk till er alla!

• johjen

Mensen kom här med för någon dag sedan.. Inbokad på spokning på måndag, hoppas det ger något!

• johjen
    Sorkfeber skrev 2013-04-15 09:37:03 följande:
    Äntligen!
    Idag ska vi upp på fertilitetskliniken och få IVF-introduktionen.
    Går allt som det ska (att mensen kommer i veckan) är det sprutstart denna veckor och vår IVF-resa får börja efter 6 månaders väntan/utredning!

Kram på er alla!  

Lycka till!
    Själv ska jag spolas idag och hoppas att det ska ge något..
  • johjen

Spolningen gick bra men var så fruktansvärt obehaglig så blev yr och illamående efteråt. Gjorde inte så ont, mest obehagligt som sagt. Allt såg bra ut och hade fri passage. Eftersom undersökningen hittills inte har visat att något är fel på oss väntar vi något med att gå vidare. Har bokat läkarbesök igen i mitten av maj. Nu väntar jag på ägglossning igen så får vi se vad som händer denna månad!

• johjen

Spolningen gick bra men var så fruktansvärt obehaglig så blev yr och illamående efteråt. Gjorde inte så ont, mest obehagligt som sagt. Allt såg bra ut och hade fri passage. Eftersom undersökningen hittills inte har visat att något är fel på oss väntar vi något med att gå vidare. Har bokat läkarbesök igen i mitten av maj. Nu väntar jag på ägglossning igen så får vi se vad som händer denna månad!

• johjen
    Maramina skrev 2013-04-20 13:38:25 följande:

På vilket sätt tyckte du det var obehagligt?

Kan inte riktigt förklara men det var en väldigt konstig känsla när läkaren blåset upp ballongen eller vad det nu är och kändes som det tryckte på överallt i magen. Sen sa de även att man kan få en sdåan reaktion som jag fick efteråt men illamående och yrsel. Fick idag glad gubbe på ägglossningtestet och har myst på i helgen och får bli ikväll och imorgon med. Kanske tar det sig denna månad?
Svar på tråden Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013