• familjenl

Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013

Någon mer som precis är på gång att starta en utredning och vill följas åt de närmsta månaderna? Dela erfarenheter och dylikt?

• Svar på tråden Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013
  • Vårväntanochlängtan

Hej tjejer{#emotions_dlg.flower} Inte skrivit här inne på länge. Jag har i alla fall ÄL nu så det är dags att sätta in nådastöten som ska ge oss en bebisFlört Sen ska även sambon tillbaka till fertilitetskliniken och lämna ett nytt spermaprov som vi hoppas är bättre än de två förra.
    Men jag känner att jag har mycket frågetecken kring hur vi ska gå vidare vad än provet visar så jag ska försöka få följa med när han ska få tillbaka sina provresultat. 
    Mycket tankar om när vi har rätt till assisterad befruktning, om inte jag kan få äggledarspolning, PCO tester m.m som jag hoppas kan få bra svar på då.
    Kramar på er! 

• lilljen
    Vårväntanochlängtan skrev 2013-02-17 16:30:13 följande:
    Hej tjejer{#emotions_dlg.flower} Inte skrivit här inne på länge. Jag har i alla fall ÄL nu så det är dags att sätta in nådastöten som ska ge oss en bebisFlört Sen ska även sambon tillbaka till fertilitetskliniken och lämna ett nytt spermaprov som vi hoppas är bättre än de två förra.
    Men jag känner att jag har mycket frågetecken kring hur vi ska gå vidare vad än provet visar så jag ska försöka få följa med när han ska få tillbaka sina provresultat. 
    Mycket tankar om när vi har rätt till assisterad befruktning, om inte jag kan få äggledarspolning, PCO tester m.m som jag hoppas kan få bra svar på då.
    Kramar på er! 

Lycka till men ÄL-aktiviteterna!  :)

Själv är jag på BIM - 4 och testade negativt imorse... Nu vill jag bara att mensen ska komma så jag kan boka tid för spolning :(  
  • Maramina

Nähe. Det blir inget av spraystarten på torsdag (precis som jag hade misstänkt). Läkaren tyckte att vi måste få ner mitt TSH innan vi kör på med IVF:en för att få så optimala förutsättningar som möjligt och det är ju bra med tanke på vad en IVF innebär både psykiskt, fysiskt och ekonomiskt, men så är jag lite besviken, jag vill ju komma igång NU!

Hoppas, hoppas att värdena nu blir bra så att jag kan sätta igång och spraya i mars! Eller ännu hellre, att vi lyckas själva trots taskiga spermier, taskig AMH och taskig TSH. Visst dessa saker minskar ju chanserna och nu är det tre olika saker som påverkar, men det finns ju fortfarande en liten, liten chans... Och precis som den dom köper en lott och hoppas på storvinsten, trots små chanser så hoppas jag ändå. Dessutom tror jag att våra chanser att lyckas själva är större än vad chansen att pricks in 7 rätt på lotto, och istället för att spela bort våra pengar och hoppas på det bästa så satsar vi lite sex och mys och ägg och spermier och hoppa på högvinsten på egen hand, antingen den här månaden eller nästa

• familjenl
    Ylle99 skrev 2013-02-16 22:41:46 följande:
    Tänkte bara skriva att jag kollar vår tråd jätteofta, för att påminnas om att vi är ett gäng. Att vi liksom har en egen klubb när "de andra" har en ;).
    Samma här! Känner en sån lättnad över att veta att det faktiskt finns fler som går igenom likande/samma sak och att man kan få stöd av någon som förstår! Så en stor kram till er alla :) 

Min ÄL är som bortblåst denna månad... ÄL-testerna är skumma (kan ha missat för vi var bortrest 2 dagar då jag inte hade möjlighet att testa) men annars vet jag inte vad som händer. Kan ägglossningen rubbas av att jag spolat äggledarna tror ni?  
  • Ylle99

Hm, ja, kan det inte bli så om spolningen sker för nära ägglossningen? Kanske?

• ams996

Hej!

Får man hoppa in här ?

Vi börjar vår utredning den 27 februari, dvs, om 9 dagar.

Jag är 23 min man är 27, vi har en gemensam son som är 3 år gammal. Blev gravid med honom på första försöket, och även en gång till, för 11 månader sen. Blev gravid helt oplanerat, då jag studerar fortfarande. Hur som helst, så slutade min andra graviditet i ett missfall i vecka 11... Blev förkrossad. 

Efter mitt mf blödde jag ständigt i 3 månader?! Resterna som skulle ut, då jag blev inte skrapad och fick inte heller tabletter för att stöta ut resterna,utan processen tog väldigt lång tid. Testades då för infektioner och dylikt, men negativt på allt tack å lov.

Sedan augusti har vi börjat försöka på riktigt. Men jag har ingen ÄL nu. Oregelbundna cykler, vet nästan aldrig när min mens kommer...
    Så därför ska vi utredas, vad har hänt med min kropp efter mf.

Hoppas alla i denna tråd blir gravida snart! 

• lilljen
    Ylle99 skrev 2013-02-18 22:12:52 följande:

spolning ska göras dag 7-11 i cykeln för att inte störa/förstöra ÄL har jag för mig.

Välkommen hit och lycka till @ams996 :) 
  • jagsaknardig

Hej!!

Får man vara med här kanske?? Känner igen vissa av namnen på er här i tråden men har inte orkat vara aktiv här på FL på länge... men nu äntligen händer det något så tänkte att jag skulle ge mig på det igen :)

Jag är 24 år gammal (25 i sommar) och jag och min sambo har försökt aktivt i 13 månader nu.. Slutade dock med mina minipiller för ca 2 år sedan. Har haft oregelbunden ÄL och mens med cykler mellan 26-38 dagar, vissa månader ingen ÄL bekräftat via blodprover på gyn.

Nu ska vi äntligen påbörja utredning, lämnade spermaprov igår och imorgon ska vi på vårt första besök som beräknas ta ca 2 h. Har ingen aning om vad som väntas men hoppas såklart att det ska dra igång så snabbt som möjligt med prover, vul, spolning.. Någon som utretts i Göteborg som vet hur gången ser ut??

Stort lycka till alla :) Kram           

• familjenl
    lilljen skrev 2013-02-19 08:50:00 följande:

spolning ska göras dag 7-11 i cykeln för att inte störa/förstöra ÄL har jag för mig.
    Ylle99 skrev 2013-02-18 22:12:52 följande:
    Jo, så tänkte jag med, men jag gjorde spolningen på dag 7 i cykeln så det borde ju inte ha varit så nära ägglossningen? Men men, får väl avvakta och se...  Vi kör på varannan dag nu för säkerhets skull så vi borde inte missa den (om den inte kom extreeeemt tidigt denna månad?)

Välkommen till er nya!

• trina
    jagsaknardig skrev 2013-02-19 09:34:10 följande:
    Hej!!

Får man vara med här kanske?? Känner igen vissa av namnen på er här i tråden men har inte orkat vara aktiv här på FL på länge... men nu äntligen händer det något så tänkte att jag skulle ge mig på det igen :)

Jag är 24 år gammal (25 i sommar) och jag och min sambo har försökt aktivt i 13 månader nu.. Slutade dock med mina minipiller för ca 2 år sedan. Har haft oregelbunden ÄL och mens med cykler mellan 26-38 dagar, vissa månader ingen ÄL bekräftat via blodprover på gyn.

Nu ska vi äntligen påbörja utredning, lämnade spermaprov igår och imorgon ska vi på vårt första besök som beräknas ta ca 2 h. Har ingen aning om vad som väntas men hoppas såklart att det ska dra igång så snabbt som möjligt med prover, vul, spolning.. Någon som utretts i Göteborg som vet hur gången ser ut??

Stort lycka till alla :) Kram           

Vi kör i gbg också! Dock privat, du då?
Svar på tråden Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013