Thotis90 skrev 2013-02-11 21:50:46 följande:
Vi pratade precis och det visade sig att han inte vill utredas av den anledningen att han tycker att "naturen skall få ha sig gång", men vad händer om det är något litet fel som måste åtgärdas för att vi skall kunna få barn? (jag frågade honom det, men fick inget riktigt svar).
Då tycker inte han att du ska göra något heller om det skulle visa sig vara något fel på dig, tex "bara" ämnesomsättningen? Och att du då ska utsätta dig för det som en låg/hög ämnesomsättning innebär? Är han inne på samma tänkesätt när det gäller allt annat? Skulle han tänka likadant om han tex fick cancer, att man ska låta naturen ha sin gång?
Jag förstår att man är rädd för en utredning och att eventuellt få det svart på vitt att det är något fel på en. Jag avskyr själv allt vad läkarundersökningar, tandläkarundersökningar, synundersökningar mm just på grund av det. Men jag har svårt att förstå mig på dom som säger att naturen ska få ha sin gång och låter bli att kolla upp vad som är felet, oavsett om det handlar om barnlöshet eller andra fysiska åkommor. Ok, att man efter att man efter en utredning, när man fått ett svar, tar ett beslut att inte göra något, men jag kan verkligen inte förstå varför att man tar beslutet innan.
Sedan så är det , vad jag har förståt, så att många kliniker kräver att kvinnan och mannen gör utredningen tillsammans. Så ska han kanske tom neka dig att få reda på om det är något fel hos dig???