• familjenl

Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013

Någon mer som precis är på gång att starta en utredning och vill följas åt de närmsta månaderna? Dela erfarenheter och dylikt?

• Svar på tråden Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013
  • Maramina
    Ylle99 skrev 2013-02-08 23:08:00 följande:
    , inte kul!!! Stackare! Åh, jag har det där att genomföra också snart, fy bubblan. Bara att göra. Var du där själv, el med din man?

Om inte läkaren redan har sagt det så ta en Alvedon 2 timmar innan i förebyggande syfte, det sa läkaren till mig att jag skulle göra. Och jag kände knappt någonting
  • mylady

Fick min mens idag. Till slut!
    Med konstiga spottings innan och förskjuten Äl. Dag 42 igår.

Så äntligen en ny månad att köra
    Blir att lämna blodprov i veckan o maken spermaprov

• familjenl
    Maramina skrev 2013-02-09 19:43:42 följande:

Om inte läkaren redan har sagt det så ta en Alvedon 2 timmar innan i förebyggande syfte, det sa läkaren till mig att jag skulle göra. Och jag kände knappt någonting
    De sa dom till mig också men jag fick tyvärr ont ändå. :( Men jag brukar ha rätt kraftig mensvärk också så det kanske hänger ihop lite. Min livmoder är kanske känslig. :P 
  • familjenl
    mylady skrev 2013-02-10 08:33:46 följande:
    Fick min mens idag. Till slut!
    Med konstiga spottings innan och förskjuten Äl. Dag 42 igår.

Så äntligen en ny månad att köra
    Blir att lämna blodprov i veckan o maken spermaprov
    Jobbigt när mensen försenas sådär, men skönt att den har kommit nu! Lycka till med testerna! 
  • intetnyttpåplusfronten
    familjenl skrev 2013-02-08 15:48:05 följande:
    Nu är jag hemkommen efter sjukhuset och spolning..  Det var det värsta jag har varit med om! Jag visste att det kunde göra lite ont men för mig gjorde det fruuuuuuuktansvärt ont. Och efter undersökningen fick jag blodtrycksfall så de var tvungen att ha mig under observation ett tag. Fick ligga kvar och vila i 40 min... 

Till råga på allt fick jag beskedet att jag har pco och att jag ska få börja med pergotime.

Just nu är jag dock bara glad att smärtan har lagt sig något och att det inte var stopp i äggledarna... 
    Åh fy, jag har också en fruktansvärd upplevelse av det där. Det vill jag aldrig göra om igen.. Trodde jag skulle spy och skita samtidigt det gjorde så ont :s

Hoppas pergotime hjälper dig! 
    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum. varedu.blogg.se
  • Maramina
    familjenl skrev 2013-02-10 12:44:39 följande:
    De sa dom till mig också men jag fick tyvärr ont ändå. :( Men jag brukar ha rätt kraftig mensvärk också så det kanske hänger ihop lite. Min livmoder är kanske känslig. :P 

Jag brukar också ha rejält ont vid mens. Läkaren som gjorde det hela sa att om det gjorde ont skulle jag säga till så skulle han lätta på trycket, "men att det ska inte göra ont om det görs rätt". Så ni som det gjort ont på, det kan inte vara så att läkaren sprutade med för högt tryck?
  • Sorkfeber

Usch vad ni skrämmer upp mig inför spolningen, men det är nog ngn måad kvar så förhoppningsvis har jag förträngt allt jag läst då ;) 

Idag har jag börjat äta Provera efter 18 dagar med Progynon. Slutade snusa igårkväll oxå så just nu är inte jag länets goaste dam.

Fyf***n alltså hur skit jag mår, det mesta är väl abstinens efter dessa 14 år med snusningen, men det hjälper inte med all östrogenbehandling heller... tror jag ;)

Kram 

• familjenl
    Maramina skrev 2013-02-10 17:32:55 följande:

Jag brukar också ha rejält ont vid mens. Läkaren som gjorde det hela sa att om det gjorde ont skulle jag säga till så skulle han lätta på trycket, "men att det ska inte göra ont om det görs rätt". Så ni som det gjort ont på, det kan inte vara så att läkaren sprutade med för högt tryck?
    Nej jag tror inte det... men jag vet inte heller. :) Det gick nämligen bra till en början men det var när han satte dit ballongen och sedan sprutade igen som det började bli outhärdligt. Tror livmodern töjdes lite mycket och hastigt då. Sen blev jag ju dålig efteråt så min upplevelse är kanske inte så bra att gå efter.
    Läkaren blev nämligen oxå förvånad över hur dålig jag blev efteråt så det är nog inte så vanligt. 
    Sorkfeber skrev 2013-02-10 20:03:27 följande:
    Usch vad ni skrämmer upp mig inför spolningen, men det är nog ngn måad kvar så förhoppningsvis har jag förträngt allt jag läst då ;) 

Idag har jag börjat äta Provera efter 18 dagar med Progynon. Slutade snusa igårkväll oxå så just nu är inte jag länets goaste dam.

Fyf***n alltså hur skit jag mår, det mesta är väl abstinens efter dessa 14 år med snusningen, men det hjälper inte med all östrogenbehandling heller... tror jag ;)

Kram 
    Förlåååt!!! Lyssna inte på min berättelse, för jag hör väl till den LILLA skaran som det faktiskt gör ont för.  Det kommer nog gå bra för dig ska du se! :) 
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-02-10 15:02:28 följande:
    Åh fy, jag har också en fruktansvärd upplevelse av det där. Det vill jag aldrig göra om igen.. Trodde jag skulle spy och skita samtidigt det gjorde så ont :s

Hoppas pergotime hjälper dig! 
    Nej, det är inget jag vill göra om heller... :S  Tack! Det hoppas verkligen jag oxå. 

• Thotis90

Karln min har varit tveksam till det här med utredning och nu säger han att han vägrar få prostatan undersökt. Om läkaren vill kolla honom (vare sig det är spermaprov eller få prostatan undersökt) så kommer han att backa. Han säger att vi då får avsluta utredningen och utgå ifrån att det är honom det är fel på. WTF?! Skall jag behöva acceptera det här? Det är okej att läkaren gräver i mitt underliv, men om han måste undersökas säger han tvärnej.

• Ylle99
    Thotis90 skrev 2013-02-11 19:57:20 följande:
    Karln min har varit tveksam till det här med utredning och nu säger han att han vägrar få prostatan undersökt. Om läkaren vill kolla honom (vare sig det är spermaprov eller få prostatan undersökt) så kommer han att backa. Han säger att vi då får avsluta utredningen och utgå ifrån att det är honom det är fel på. WTF?! Skall jag behöva acceptera det här? Det är okej att läkaren gräver i mitt underliv, men om han måste undersökas säger han tvärnej.

Det var tråkigt att höra att han känner så. Tror du han hade förväntat sig att allt fokus skulle ligga på dig vid en utredning och att det nu blev lite chockartat? Kanske behöver han tid att vänja sig vid tanken? Vad anger han för skäl till varför han känner sådan motvilja? Jag håller tummarna för att han ändrar sig.
Svar på tråden Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013