• familjenl

Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013

Någon mer som precis är på gång att starta en utredning och vill följas åt de närmsta månaderna? Dela erfarenheter och dylikt?

• Svar på tråden Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013
  • Ylle99

Dagen bjöd på spolning av äggledare, tjoho! ;) allt såg dock bra ut, så det är väl verkligen något att vara glad över :). Planeringsmöte om två veckor och då alla tester är klara.

• jagsaknardig

trina: Vi ska till Sahlgrenska.. Hur kommer det sig att ni gör det privat? Hur såg ert första besök ut? :)

• familjenl
    Ylle99 skrev 2013-02-19 20:45:54 följande:
    Dagen bjöd på spolning av äggledare, tjoho! ;) allt såg dock bra ut, så det är väl verkligen något att vara glad över :). Planeringsmöte om två veckor och då alla tester är klara.
    Vad skönt att allt såg bra ut! Hoppas spolningen gick bra oxå så att det inte var allt för smärtsamt/obehagligt.. 
    Skönt att ni fått en ny tid så pass snart, det är så jobbigt att gå och vänta. :)  
  • trina
    jagsaknardig skrev 2013-02-19 21:00:22 följande:
    trina: Vi ska till Sahlgrenska.. Hur kommer det sig att ni gör det privat? Hur såg ert första besök ut? :)
    Jag ville inte gå till Sahlgrenska pga väntetiden och hade redan besökt kvinnokliniken tidigare så de hade min "journal" eller vad man ska säga :) Kändes enklast. Sedan kostar det lika mycket och det känns lite roligare att gå privat än landsting, i mina ögon så vill ju de tjäna pengar och vill gå den "extra milen" medans landstinget är klimakterietanter som går i sina gamla hjulspår, haha.

Första besöket var VUL och blodprov på mig och sambon. Sedan fick han ringa och boka spermaprov på Sahlgrenska som vi ska så svar på i Mars förhoppningsvis. 
  • Ylle99
    familjenl skrev 2013-02-19 21:26:52 följande:
    Vad skönt att allt såg bra ut! Hoppas spolningen gick bra oxå så att det inte var allt för smärtsamt/obehagligt.. 

Skönt att ni fått en ny tid så pass snart, det är så jobbigt att gå och vänta. :)  

Ja, jätteskönt att det har gått så snabbt! Och spolningen gick faktiskt helt ok! Det spände en del men det gick handla snabbt över. Jag tänkte också att "ska jag klara av att föda barn så ska jag väl fixa det här" ;). Kram!
  • greeneyes
    Vårväntanochlängtan skrev 2013-02-20 18:51:04 följande:
    Kan man boka spolning utan att de på fertilitetskliniken uttryckt att man bör/behöver det? {#emotions_dlg.flower}
    Jag sa att jag haft klamydia och livmoderinflammation, och därför ville göra en spolning för att kolla så att det inte var något fel på dem. Du kan säkert be att få göra det, förklara att du är orolig.
  • jagsaknardig

Så idag har vi varit på det första utredningsbesöket.. Om killens spermaprov sa de att de aldrig sett något bättre så det kändes skönt! Annars var det en massa blodprover och VUL där allt såg bra ut och inga tecken på PCO. Nu ska jag dit vid 3 tillfällen för blodprov för att se om jag ägglossat och sen blir det spolning förhoppningsvis efter nästa mens och eventuellt pergotime efter det. Känns underbart att äntligen allt är på g, samtidigt lite läskigt om de hittar några problem.. :S

• Ylle99
    Vårväntanochlängtan skrev 2013-02-20 18:51:04 följande:
    Kan man boka spolning utan att de på fertilitetskliniken uttryckt att man bör/behöver det? 

Så det ingår inte alltid vid en utredning? För vår del var det ett av de ordinarie stegen.
Svar på tråden Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013