Inlägg från: jagsaknardig |Visa alla inlägg
  • jagsaknardig

Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013

Hej!!

Får man vara med här kanske?? Känner igen vissa av namnen på er här i tråden men har inte orkat vara aktiv här på FL på länge... men nu äntligen händer det något så tänkte att jag skulle ge mig på det igen :)

Jag är 24 år gammal (25 i sommar) och jag och min sambo har försökt aktivt i 13 månader nu.. Slutade dock med mina minipiller för ca 2 år sedan. Har haft oregelbunden ÄL och mens med cykler mellan 26-38 dagar, vissa månader ingen ÄL bekräftat via blodprover på gyn.

Nu ska vi äntligen påbörja utredning, lämnade spermaprov igår och imorgon ska vi på vårt första besök som beräknas ta ca 2 h. Har ingen aning om vad som väntas men hoppas såklart att det ska dra igång så snabbt som möjligt med prover, vul, spolning.. Någon som utretts i Göteborg som vet hur gången ser ut??

Stort lycka till alla :) Kram           

• jagsaknardig

trina: Vi ska till Sahlgrenska.. Hur kommer det sig att ni gör det privat? Hur såg ert första besök ut? :)

• jagsaknardig

Så idag har vi varit på det första utredningsbesöket.. Om killens spermaprov sa de att de aldrig sett något bättre så det kändes skönt! Annars var det en massa blodprover och VUL där allt såg bra ut och inga tecken på PCO. Nu ska jag dit vid 3 tillfällen för blodprov för att se om jag ägglossat och sen blir det spolning förhoppningsvis efter nästa mens och eventuellt pergotime efter det. Känns underbart att äntligen allt är på g, samtidigt lite läskigt om de hittar några problem.. :S

• jagsaknardig

Jag brukar också tänka så att man kommer uppskatta allt sååå mycket den dagen vi faktiskt får vårt efterlängtade plus..jag ska älska ochnjuta av varenda liten del av graviditeten, jag ska inte klaga någonsin på illamående, värk eller tjock mage utan bara påminna mig själv om att allt det där kommer att vara värt varenda sekund när vårt lilla mirakel kommer! Imorgon ska jag på spolning och förhoppningsvis pergotime-start då jag inte hade någon ÄL denna månad heller när jag var och kollade på kvinnokliniken via blodprover. Längtar till allt som kan ta oss ett steg närmre plusset!

• jagsaknardig

Hej på er! Vill inte skrämma någon och berätta hur det gick till nu igår när det var dags för spolning för min del. Måste iallafall tyvärr göra om det nästa månad vilket tyvärr innebär att första pergotime kuren också måste vänta en månad. Ville ju börja nuu..tålamodet börjar tryta men längtar verkligen till pergo-starten, känns som att det kommer lösa sig då eftersom sambons spermieresultat var på topp :) hoppas! Lycka till tjejer!

• jagsaknardig

Problemet var att de efter många om och men upptäckte en polyp någonstans i livmoderhalsen!? så de fick ta bort den först (utan bedövning!) och efter det fick de avbryta pga kraftig smärta. De sa att det var pga polypen det gjorde så ont och att det inte skulle göra så ont nästa gång så det hoppas jag verkligen! Tror/hoppas inte det kommer vara någon fara för din del, kram

• jagsaknardig

Absolut! Jag ska ju göra det igen nästa vecka och trots den jobbiga upplevelsen sist så ska det ändå bli skönt att få det gjort. Med spolning, borttagning av polyp och pergostart måste det ju bara bli plus! :) stort lycka till, hoppas vi båda blir på smällen snart ;) kram

• jagsaknardig

Åh vilken skitdag jag har idag :( Har snart försökt i 1,5 år och håller på med utredningen. Har haft oregelbundna lite längre cykler men senaste tre månaderna ändå haft runt 27-29 dagar, tänkte att det var på väg att ordna till sig lite. Men så under förra månaden konstaterades utebliven ÄL och jag skulle få påbörja pergo efter spolningen. Och så gick spolningen skit! Ont som aldrig i mitt liv pga en polyp som togs bort utan bedövning.. Så efter det kunde inte spolningen göras och pergon fick vänta en månad :( och nu när jag vill att mensfan ska komma så att jag kan få spola å starta med pergo kommer den inte!! :( är på dag 35 nu, inga menskänningar alls! Inga ÄL känningar denna månaden (väntar på nya svar från månadens blodprover ang ÄL eller ej) och inte gravid, testade neg imorse.. Har haft 38 dgr en gång innan sedan aldrig över 33 dagar :( när man för en jävla gångs skull vill att mensen ska komma så gör den inte det :( förlåt för neggo inlägg och långt utan radbrytning (från mobilen) men behöve osa av mig.. Varför blir alla gravida utom jag!?!? :((((

• jagsaknardig

Tack för ditt svar Ylle99, känns på nåt sätt lite bättre när man osat av sig. Nya tag!! Kram till dig

• jagsaknardig

Maramina: ja det gör det verkligen... Helt sjukt bara att varenda dag på Facebook och överallt skriver folk att de är gravida. Men det är ju såklart så att det bara är det man ser! Hur går det för er då? :)

• jagsaknardig

Just det, ursäkta att jag inte hängt med så bra i tråden.. Men va spännande, då är det verkligen på g för er ändå! Stort lycka till, det kommer säkert att gå hur bra somhelst! Förstår att det blir svårt för dig då du måste se det varje dag i de miljöerna så som dagis.. Men snart har du också en liten i magen igen :) ska bli spännande å höra hur det går för dig på ons..

• jagsaknardig

Hej på er! Hur har det gått för er med IVF möte (sorkfeber) och spolningen (johjen)? Själv är jag på dag 40 idag :( aldrig hänt innan. Pratade med läkare på reproduktionsmedicin där jag samtidigt fick svar på månadens blodprover, ingen ÄL denna månad heller :( vilket gör denna väntan på mensen ännu mer jobbig!! Fick recept på provera som man ska ta tio dagar och inom 7 dagar efter det brukar man få mensen. Sen får jag äntligen göra om spolningen och påbörja pergotime. Denna eviga väntan är så himla psykisk påfrestande.. Tanken på att behöva vänta ytterligare upp till 17 dagar när man redan är på dag 40 känns olidligt. Varför utebliven mens kunde de inte svara på bara att det kan bli så om man inte har fått ngn ÄL :( någon mer som varit med om detta? Ingen som vet om man kan få igång mensen på nåt annat sätt??

• jagsaknardig

Nej sorkfeber va tråkigt :( beklagar verkligen och vet verkligen hur jobbig denna eviga väntan hela tiden är!! Finns nog inte mycket man kan säga som kan få det att kännas bättre mer än att jag förstår att det måste kännas supertugnt för er! Sa de om de trodde att det skulle funka efter proverakur? Är inte riktigt med på vad de ämnena innebär, vad är östradiol? Styrkekram!

• jagsaknardig

Jodå! På ett eller annat sätt kommer det att lösa sig för er! Jag förstår att det är svårt att tänka positivt, det är det för mig också men det kommer säkert att fungera bättre nästa försök. Ge inte upp! Kram

• jagsaknardig

Äntligen händer det något för vår del.. Mensen kom ju igång tillslut utan proverakuren på dag 44.. Så idag fick jag äntligen göra om spolningen som tack och lov inte gjorde alls ont i jämförelse med den hemska upplevelsen sist! Bara mensvärk å lite obehagskänsla.. Och det såg kanonfint ut på båda sidorna, full sprutt :) och idag efter lite tjat på läkaren som gärna ville att jag skulle vänta tills nästa månad, har jag tagit min första tablett på kur nr 1 med pergo :D med tanke på mannens fina spermaprov, min borttagning av polyp och spolning och nu ägglossningsstimulans hoppas jag att det snart blir vår tur :)

Svar på tråden Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013