• ams996

Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013

Hej!

Får man hoppa in här ?

Vi börjar vår utredning den 27 februari, dvs, om 9 dagar.

Jag är 23 min man är 27, vi har en gemensam son som är 3 år gammal. Blev gravid med honom på första försöket, och även en gång till, för 11 månader sen. Blev gravid helt oplanerat, då jag studerar fortfarande. Hur som helst, så slutade min andra graviditet i ett missfall i vecka 11... Blev förkrossad. 

Efter mitt mf blödde jag ständigt i 3 månader?! Resterna som skulle ut, då jag blev inte skrapad och fick inte heller tabletter för att stöta ut resterna,utan processen tog väldigt lång tid. Testades då för infektioner och dylikt, men negativt på allt tack å lov.

Sedan augusti har vi börjat försöka på riktigt. Men jag har ingen ÄL nu. Oregelbundna cykler, vet nästan aldrig när min mens kommer...
    Så därför ska vi utredas, vad har hänt med min kropp efter mf.

Hoppas alla i denna tråd blir gravida snart! 

• ams996

Idag var jag hos gyn igen, påbörjade utredningen. Det var inte så som jag hoppades... Han sa att jag skulle testa med äl-stickor och ta ett blodprov en vecka efter jag får positivt utslag, Sen kollar de om jag hade ÄL och ifall att jag har äl då sa han att han tycker att vi ska försköka ett halvår till...
    Har iofs inte bråttom men är rädd att det ska ta lång tid.

Så det var allt. Han sa att om vi inte lyckas bli gravida om ett halvår då ska min man lämna spermieprov...

Han sa att iom att vi har uppnått 2 graviditeter lätt att det inte borde vara något fel på någon av oss.. Kanske bara att vi missar ÄL.

Jag som var SÄKER att jag kommer att få pergotime...
    Men å andra sidan det känns skönt
    Hoppas hoppas hoppas vi lyckas snart !

Svar på tråden Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013