• Ungmammafjorton

14år&gravid

Jag var 14år när jag blev gravid, eller ja, 13 var jag. Fick reda på de 3 dagar efter min 14årsdag o då va jag i vecka 9. Nu är jag 15år och min dotter är 5 månader på söndag. Jag bloggar på ungmammafjorton.blogg.se , gå gärna in där & läs å kommentera =) Försöker blogga så mkt som möjligt.

Fler som fick barn väldigt tidigt? Gärna innan 17. Hade varit kul att prata me fler 09 

• Svar på tråden 14år&gravid
  • mikipiki
    Marcz skrev 2012-05-22 22:53:48 följande:
    konstiga namn får alltid barn av mammor i din ålder
    Shit, vilken fördom!
  • BAKOFRAM

Jag fick barn tidigt i livet,jag var 16 och kunde såklart inte föreställa mig hur det skulle bli.

När jag var 18 hade jag två barn,ångrar mig inte,men skulle inte rekommendera det heller.

• Caaarroo

Önskar dig lycka till ts! Jag tycker att du är stark!

Och marcz? Vad är ditt problem? Om det stör dig så mycket så lämna tråden?

• JessiWill
    Sanna Ryan skrev 2012-05-22 22:44:50 följande:
    Därför just sådana namn förknippas med unga föräldrar som lever på soc-bidrag. Vad det nu skulle vara för skillnad, förutom att namnen inte faller mig i smaken, men alla har ju olika favoritnamn oavsett.
    En fråga bara! Du säger att du inte lägger dig under kategorier, synnerligen inte som någon ung mamma? Hur kommer det sig då att du hängt i andra "unga mammor" trådar här på FL?

Du är 17 år gammal, du är precis lika nära att tvingas leva på bistånd som vilken annan människa som helst. Vad gör dig annorlunda? Du är ju för tusan inte ens myndig ännu!
    17 år och jobbar, man lever på slavlöner vid den åldern.. du kan ju inte ens ta studiebidrag om du skulle börja studera.

Man läser av dig som en öppen bok, du trycker ner andra människor för att lyfta dig själv- DET är ett tecken på omognad!
    William 23/9-2o1o ♥ Lillebror BF 23/9-2o12 ♥
  • JessiWill
    Sanna Ryan skrev 2012-05-22 19:44:31 följande:
    Detta är så pinsamt...

Varför måste ni kategorisera er själv som "unga mammor" och hålla ihop?
    Är det något slags tvångsbeteende eller försöker ni bli lyckliga/-re?
    Ja, varför det? www.familjeliv.se/Forum-2-368/m56806418-100.html
  • Twin Dad
    Hellre Zelina än typ Greta, Gun-Britt eller något annat "gammelsvenskt".
    Nu är jag inte helt inläst men jag skäms över att vara fel sida 20 i denna tråden. Att ni "vuxna" ens har mage att klanka ner på ett (som en del kallar det) barn. Detta är inte den första tråden denna veckan där jag ser en ungdom komma hit för goda råd eller bara funderingar och får så mycket skit. Hon är i den sitsen hon är och om hon nu har stöd från sina föräldrar(osäker där) så tvivlar jag inte på att barnet har det bra heller.
    Självklart är det inte optimalt att skaffa barn när man är 14 men jag är säker på att Ts gör det bästa utav situationen.
    Ts jag tycker du är stark som klarar detta, både att ha barn och vuxenmobbingen här på Fl.

Mina barn heter Caspian och Nathanael, kommer jag också gå på soc då?
  • JessiWill
    mikipiki skrev 2012-05-22 22:58:58 följande:
    Shit, vilken fördom!
    Han har inte en hjärncell mer än min 1,5 årings bajsblöja, så vad skall man förvänta sig? Sympatisera bara, det enda man kan göra!
  • JessiWill
    Twin Dad skrev 2012-05-22 23:02:44 följande:
    Hellre Zelina än typ Greta, Gun-Britt eller något annat "gammelsvenskt".
    Nu är jag inte helt inläst men jag skäms över att vara fel sida 20 i denna tråden. Att ni "vuxna" ens har mage att klanka ner på ett (som en del kallar det) barn. Detta är inte den första tråden denna veckan där jag ser en ungdom komma hit för goda råd eller bara funderingar och får så mycket skit. Hon är i den sitsen hon är och om hon nu har stöd från sina föräldrar(osäker där) så tvivlar jag inte på att barnet har det bra heller.
    Självklart är det inte optimalt att skaffa barn när man är 14 men jag är säker på att Ts gör det bästa utav situationen.
    Ts jag tycker du är stark som klarar detta, både att ha barn och vuxenmobbingen här på Fl.

Mina barn heter Caspian och Nathanael, kommer jag också gå på soc då?
    Otroligt stark TS! Dessa svaga individer som tvingas sätta sig över andra tycker jag riktigt synd om..
  • Sanna Ryan
    JessiWill skrev 2012-05-22 22:46:07 följande:
    Att du ens bryr dig tyder på omognad. Sköt ditt eget liv, du ror inte långt ifrån själv!
    Men jag sa väl aldrig att JAG tycker så?? Jag sa att ANDRA ser ner på unga föräldrar som väljer såna namn. Jag skrev att det är SYND! Varför lägger du dig i om du inte läser vad jag skriver? Förvånad
    2012 Adam & Oliver 2012
  • Sanna Ryan
    Men namnet är väl inte konstigt?? Det är ett helt vanligt namn! 
    2012 Adam & Oliver 2012
Svar på tråden 14år&gravid