Sanna Ryan skrev 2012-05-22 22:34:49 följande:
Jag har ingenting emot dig och jag önskar dig all lycka MEN valde du att skaffa barn eller var det en "olycka"?
Och det är just såna här typiska saker som får folk att se ner på "unga mammor". Vilket gör att JAG drabbas. Du kan vara hur underbar som helst som människa och klara av att uppfostra din unge men du är inte redo för att ha barn. Du är inte redo för att ha ett barn även om du är redo att ha hand om ett barn (det kan jag inte avgöra utifrån tråden)
Detta är typiskt "ungmamma"-grej som får folk att se ner på "oss":
Du bor hos din mamma, du är inte tillsammans med pappan, din dotter heter Haley Zelina Nicole, du skriver blogg, och du väljer nick "ungmammafjorton".
Jag önskar dig all lycka, och jag hoppas att allt går vägen men jag hade inte valt samma väg som dig, om jag var i din situation.
Men vem sjutton sitter och bryr sig om vad andra tycker? Vem bryr sig om någon annan ser ner på en? VAD spelar det för roll egentligen? Så länge man gör ett bra jobb själv och klarar sig på egen hand så har man åtminstone själv vetskapen om att det inte är på det viset som folk tror. Det är väl verkligheten som räknas och inte vad folk tror?
Jag bryr mig inte ett dugg om att det finns människor som ser ner på mig, varför skulle jag liksom?
Du har en fruktansvärt nedlåtande ton och jag blir riktigt arg när jag läser det du skriver. Skärp dig förfan! Det är nästan som att DU skäms över att vara ung och förälder.