• Ungmammafjorton

14år&gravid

Jag var 14år när jag blev gravid, eller ja, 13 var jag. Fick reda på de 3 dagar efter min 14årsdag o då va jag i vecka 9. Nu är jag 15år och min dotter är 5 månader på söndag. Jag bloggar på ungmammafjorton.blogg.se , gå gärna in där & läs å kommentera =) Försöker blogga så mkt som möjligt.

Fler som fick barn väldigt tidigt? Gärna innan 17. Hade varit kul att prata me fler 09 

• Svar på tråden 14år&gravid
  • Sanna Ryan
    Ungmammafjorton 
    Jag har ingenting emot dig och jag önskar dig all lycka MEN valde du att skaffa barn eller var det en "olycka"? 
    Och det är just såna här typiska saker som får folk att se ner på "unga mammor". Vilket gör att JAG drabbas. Du kan vara hur underbar som helst som människa och klara av att uppfostra din unge men du är inte redo för att ha barn. Du är inte redo för att ha ett barn även om du är redo att ha hand om ett barn (det kan jag inte avgöra utifrån tråden)

Detta är typiskt "ungmamma"-grej som får folk att se ner på "oss":
    Du bor hos din mamma, du är inte tillsammans med pappan, din dotter heter Haley Zelina Nicole, du skriver blogg, och du väljer nick "ungmammafjorton". 

Jag önskar dig all lycka, och jag hoppas att allt går vägen men jag hade inte valt samma väg som dig, om jag var i din situation.  
    2012 Adam & Oliver 2012
  • Carolajnen
    Sanna Ryan skrev 2012-05-22 22:04:24 följande:
    Haha vad är det som gör att du inte tror mig? Ska jag behöva skriva ut alla inkomster här i tråden? Känner du mig utanför familjeliv eller varför tror du att jag skulle leva på honom?

Helt ärligt bryr jag mig inte nämnvärt om dig, men det komiska är att när jag ställer samma fråga angående ekonomi som du gör till TS så blir det annat ljud i källan. Känner du TS utanför FL eller hur vet i att hon i framtiden kommer leva på soc?
  • Ungmammafjorton

Men vad har min dotters namn med saken å göra? 

• Sanna Ryan
    Carolajnen skrev 2012-05-22 22:40:15 följande:
    Helt ärligt bryr jag mig inte nämnvärt om dig, men det komiska är att när jag ställer samma fråga angående ekonomi som du gör till TS så blir det annat ljud i källan. Känner du TS utanför FL eller hur vet i att hon i framtiden kommer leva på soc?
    Jag har aldrig sagt att hon kommer leva på soc, jag frågade bara hur hon kunde ha råd om varken barnets pappa, hennes föräldrar eller soc betalade!
    2012 Adam & Oliver 2012
  • Sanna Ryan
    Carolajnen skrev 2012-05-22 22:40:15 följande:
    Och dessutom så jobbar jag, det är skillnad.
    2012 Adam & Oliver 2012
  • Sanna Ryan
    Ungmammafjorton skrev 2012-05-22 22:40:32 följande:
    Men vad har min dotters namn med saken å göra? 
    Därför just sådana namn förknippas med unga föräldrar som lever på soc-bidrag. Vad det nu skulle vara för skillnad, förutom att namnen inte faller mig i smaken, men alla har ju olika favoritnamn oavsett.
    2012 Adam & Oliver 2012
  • JessiWill

Att du ens bryr dig tyder på omognad. Sköt ditt eget liv, du ror inte långt ifrån själv!

Sanna Ryan skrev 2012-05-22 22:44:50 följande:
    Därför just sådana namn förknippas med unga föräldrar som lever på soc-bidrag. Vad det nu skulle vara för skillnad, förutom att namnen inte faller mig i smaken, men alla har ju olika favoritnamn oavsett.

William 23/9-2o1o ♥ Lillebror BF 23/9-2o12 ♥
  • mikipiki
    SHAKAWKAW skrev 2012-05-22 22:12:33 följande:
    Herregud. Vad är det för fel på vissa människor i denna tråd?
    Jag undrar precis samma sak Obestämd
  • mikipiki
    Sanna Ryan skrev 2012-05-22 22:34:49 följande:
    Jag har ingenting emot dig och jag önskar dig all lycka MEN valde du att skaffa barn eller var det en "olycka"? 
    Och det är just såna här typiska saker som får folk att se ner på "unga mammor". Vilket gör att JAG drabbas. Du kan vara hur underbar som helst som människa och klara av att uppfostra din unge men du är inte redo för att ha barn. Du är inte redo för att ha ett barn även om du är redo att ha hand om ett barn (det kan jag inte avgöra utifrån tråden)

Detta är typiskt "ungmamma"-grej som får folk att se ner på "oss":
    Du bor hos din mamma, du är inte tillsammans med pappan, din dotter heter Haley Zelina Nicole, du skriver blogg, och du väljer nick "ungmammafjorton". 

Jag önskar dig all lycka, och jag hoppas att allt går vägen men jag hade inte valt samma väg som dig, om jag var i din situation.  
    Men vem sjutton sitter och bryr sig om vad andra tycker? Vem bryr sig om någon annan ser ner på en? VAD spelar det för roll egentligen? Så länge man gör ett bra jobb själv och klarar sig på egen hand så har man åtminstone själv vetskapen om att det inte är på det viset som folk tror. Det är väl verkligheten som räknas och inte vad folk tror?

Jag bryr mig inte ett dugg om att det finns människor som ser ner på mig, varför skulle jag liksom?

Du har en fruktansvärt nedlåtande ton och jag blir riktigt arg när jag läser det du skriver. Skärp dig förfan! Det är nästan som att DU skäms över att vara ung och förälder.
Svar på tråden 14år&gravid