• Ungmammafjorton

14år&gravid

Jag var 14år när jag blev gravid, eller ja, 13 var jag. Fick reda på de 3 dagar efter min 14årsdag o då va jag i vecka 9. Nu är jag 15år och min dotter är 5 månader på söndag. Jag bloggar på ungmammafjorton.blogg.se , gå gärna in där & läs å kommentera =) Försöker blogga så mkt som möjligt.

Fler som fick barn väldigt tidigt? Gärna innan 17. Hade varit kul att prata me fler 09 

• Svar på tråden 14år&gravid
  • Sanna Ryan

" Om du vill ha kontakt med mammor i liknande situation " isåfall borde TS inte fråga efter mammor under 17 år utan mammor som lever hemma, utan partner och utan egen inkomst.

2012 Adam & Oliver 2012
  • Sanna Ryan

Ja men dåså. Säg inte då att din mamma inte betalar något för dig!

2012 Adam & Oliver 2012
  • Ungmammafjorton

Rätt normalt att en 15åring inte betalar hyra hemma -.-

• Sanna Ryan

Pycke: Som du säger så blir barn dyrare. Men vart ska TS ta pengarna ifrån när FP försvinner? Hon har ingen utbildning och kan ju inte få jobb. Och enbart barnbidraget kommer inte räcka.

2012 Adam & Oliver 2012
  • Marcz
    Sanna Ryan skrev 2012-05-22 21:22:06 följande:
    Ungmammafjorton: Men hur kan du klara dig på bara barnbidrag, fp och underhåll om din mamma inte betalar? Det är ju hur lite som helst!
    men vadå hur kunde du flytta hemifrån bara sådär när du fyllt 18 ?

• Sanna Ryan

Marcz: Jag har ALDRIG levt på soc och jag flyttade hemifrån när jag var 15 år. Jag är 17 år nu.

2012 Adam & Oliver 2012
  • Pycke
    Sanna Ryan skrev 2012-05-22 21:31:56 följande:
    Pycke: Som du säger så blir barn dyrare. Men vart ska TS ta pengarna ifrån när FP försvinner? Hon har ingen utbildning och kan ju inte få jobb. Och enbart barnbidraget kommer inte räcka.
    Det är det jag menar, hon låter väldigt stolt över att klara sig själv. Men jag tror inte att hon förstår hur det blir så fort FP försvinner. Som du säger, hennes mamma kommer vara tvungen att betala för barnet vare sig hon vill det eller inte.

Menar absolut inget illa mot dig TS. Men jag känner fler unga mammor som tänker ungefär likadant som du och shoppar upp sina pengar för att dem "har råd med sina barn ändå". Men dem kommer inte leva glassigt för evigt!
  • plantan

Tycker det är pinsamt hur många av er frågar om ts ekonomi om hon lever på soc och så vidare. Lägger ni alltid er i och ifrågasätter främmande människors ekonomi?

Marzc sorgliga människa varför går du ens in på ts blogg om du nu hatar unga mammor och vet att bloggen handlar om det. Och varför allt i världen lägger du energi på att spy galla i tråden?

Den som framstår som mognast i denna tråd är just ts. Att hon trots påhopp håller sig rätt lugn tyder på mognad.

Att ts vill hitta människor i liknande situation som hon kan känna förstår henne och som hon kan dela erfarenheter, är det verkligen så svårt att förstå???

Ts jag är 32 och har två små barn så jag är inte någon ung mamma men kunde inte låta bli att kommentera iaf. Önskar dig och din bebis en fin framtid.

• Sanna Ryan

TS: Men det är inte så normalt att mammor inte betalar hyra. Du skrev att din mamma inte betalar och att du inte lever på soc. Klart pengarna räcker om du bor och äter hos din mamma!

2012 Adam & Oliver 2012
  • MammaEmelie91

Marcz skrev 2012-05-22 21:34:17 följande:

men jag tycker du är dum i huvudet om du har 3 barn snart och inte har jobb och inte gått gymnasiet ?  var får du pengar ifrån igentligen ?
    Du får jättegärna tycka att jag är dum i huvudet, vad ska jag göra åt saken liksom? :) Jag har en sambo som jobbar heltid.
    mammatillebbaa.blogg.se - 20år och snart TRE-trebarnsmamma!!
Svar på tråden 14år&gravid