• Ungmammafjorton

14år&gravid

Jag var 14år när jag blev gravid, eller ja, 13 var jag. Fick reda på de 3 dagar efter min 14årsdag o då va jag i vecka 9. Nu är jag 15år och min dotter är 5 månader på söndag. Jag bloggar på ungmammafjorton.blogg.se , gå gärna in där & läs å kommentera =) Försöker blogga så mkt som möjligt.

Fler som fick barn väldigt tidigt? Gärna innan 17. Hade varit kul att prata me fler 09 

• Svar på tråden 14år&gravid
  • Sanna Ryan
    Ungmammafjorton skrev 2012-05-22 23:19:24 följande:
    Hade jag haft möjlighet att bo själv så hade jag självklart gjort de. 
    Om du hade möjlighet att göra om allting idag, dvs att stå över att ha sex om du visste att du skulle bli gravid, skulle du göra det då? Eller skulle du välja att få barn i alla fall?

Måste förtydliga att jag INTE trycker ner dig ts, är bara nyfiken på hur du skulle gjort :) 
    2012 Adam & Oliver 2012
  • JessiWill
    Sanna Ryan skrev 2012-05-22 23:24:29 följande:
    Nej, jag var inte trevlig i ton, men jag har inte tryckt ner TS hursomhelst. Jag ställde frågor, sen om jag lät irriterad är ju en annan sak. Jag försöker inte spela duktig eller något men jag tycker det är tragiskt att man skaffar barn när man inte har bostad eller inkomst. 

Ja, jag skrev i den från början för att en medlem bjöd in mig. Men det passade mig inte, då jag inte tyckte att jag hörde ihop med de andra i tråden och därför hoppade jag av. Jag kategoriserade aldrig mig själv som ung-mamma, däremot skrev jag i en tråd där andra gravida pratade. Som jag sa tidigare har jag inget emot grupper där personer i samma situation pratar, det är just åldern som stör mig. Om en tråd heter "Vi äldre som vill ha barn" så kan en 30 åring såväl en 50-åring gå med. Alla får väl lov att avgöra själv om man anser sig vara ung eller gammal. Men om tråden heter "Vi 30-åringar som vill ha barn" så blir det genast en annan sak. För alla 30-åringar är INTE i samma situation, och är inte på samma "ålder" i skallen.
    Du tryckte ner henne samt andra yngre mammor hur du än vrider på det!
    Ja, jag tycker många saker här i livet är tragiska, MEN jag har lärt mig att låta folk sköta sitt. Men nu kunde jag inte hålla mig, för det du gör är äckligt i mina ögon. Fyf va drygt att umgås med en person som skall ifrågasätta, tycka och tänka om allt. Är det kul att leva så? Jag hade känt mig jäkligt negativ som människa..

Du säger emot dig själv hela tiden! Ser du inte det? Bara ATT du skrev i den, med den rubriken gör att du kategoriserade dig. Jag hade exempelvis aldrig skrivit i en tråd för "oss-som-har-hundar-som-skiter-efter-klockan-17" om jag nu inte haft en sådan hund. Då kollar man inte ens upp tråden!

Jag fick barn tidigt i andras ögon, 20 år var jag med min första son. Men jag har aldrig behövt hävda mig i den saken för det. Jag är det JAG är och gör det JAG gör. Sen vad alla andra gör det är upp till dom, klandrar ingen och leker inte skolfröken.

Men sådant kommer med åldern, oroa dig inte
    William 23/9-2o1o ♥ Lillebror BF 23/9-2o12 ♥
  • Sanna Ryan
    mikipiki skrev 2012-05-22 23:30:21 följande:
    Jag håller med, men jag kan ju känna att TS säkert känner sig pressad att påpeka detta efter alla påhopp i tråden.
    Jag skulle snarare se det som något positivt om hon sa det...
    Vad jag ser så är det endast 1 som hoppat på Ts.
    2012 Adam & Oliver 2012
  • JessiWill
    Sanna Ryan skrev 2012-05-22 23:31:58 följande:
    Om du hade möjlighet att göra om allting idag, dvs att stå över att ha sex om du visste att du skulle bli gravid, skulle du göra det då? Eller skulle du välja att få barn i alla fall?

Måste förtydliga att jag INTE trycker ner dig ts, är bara nyfiken på hur du skulle gjort :) 
    Hur kan du med att fråga en sådan sak? Vad ger dig rätten att tränga dig på hennes PRIVATliv?
    William 23/9-2o1o ♥ Lillebror BF 23/9-2o12 ♥
  • MoaElis
    Sanna Ryan skrev 2012-05-22 23:33:26 följande:
    Jag skulle snarare se det som något positivt om hon sa det...Vad jag ser så är det endast 1 som hoppat på Ts.
    2012 Adam & Oliver 2012

På vilket sätt då? Det vore väl bättre om hon ville bo kvar tills hon är mogen att flytta ut, som alla andra ungdomar.
  • mikipiki
    JessiWill skrev 2012-05-22 23:32:15 följande:
    Du tryckte ner henne samt andra yngre mammor hur du än vrider på det!
    Ja, jag tycker många saker här i livet är tragiska, MEN jag har lärt mig att låta folk sköta sitt. Men nu kunde jag inte hålla mig, för det du gör är äckligt i mina ögon. Fyf va drygt att umgås med en person som skall ifrågasätta, tycka och tänka om allt. Är det kul att leva så? Jag hade känt mig jäkligt negativ som människa..

Du säger emot dig själv hela tiden! Ser du inte det? Bara ATT du skrev i den, med den rubriken gör att du kategoriserade dig. Jag hade exempelvis aldrig skrivit i en tråd för "oss-som-har-hundar-som-skiter-efter-klockan-17" om jag nu inte haft en sådan hund. Då kollar man inte ens upp tråden!

Jag fick barn tidigt i andras ögon, 20 år var jag med min första son. Men jag har aldrig behövt hävda mig i den saken för det. Jag är det JAG är och gör det JAG gör. Sen vad alla andra gör det är upp till dom, klandrar ingen och leker inte skolfröken.

Men sådant kommer med åldern, oroa dig inte
  • Sanna Ryan
    JessiWill skrev 2012-05-22 23:33:55 följande:
    Hur kan du med att fråga en sådan sak? Vad ger dig rätten att tränga dig på hennes PRIVATliv?
    Om hon inte ville att andra skulle veta om hennes privatliv så kanske hon skulle ha tänkt innan hon gjorde en tråd om det och länkade sin blogg....
    2012 Adam & Oliver 2012
  • Sanna Ryan
    MoaElis skrev 2012-05-22 23:35:52 följande:
    På vilket sätt då? Det vore väl bättre om hon ville bo kvar tills hon är mogen att flytta ut, som alla andra ungdomar.
    Läs mitt inlägg en gång till...
    2012 Adam & Oliver 2012
  • mikipiki
    MoaElis skrev 2012-05-22 23:35:52 följande:
  • Sanna Ryan
    mikipiki skrev 2012-05-22 23:36:52 följande:
    Hallå varför gillar du "MoaElis" misstolkning? Obestämd
    2012 Adam & Oliver 2012
Svar på tråden 14år&gravid