• Ungmammafjorton

14år&gravid

Jag var 14år när jag blev gravid, eller ja, 13 var jag. Fick reda på de 3 dagar efter min 14årsdag o då va jag i vecka 9. Nu är jag 15år och min dotter är 5 månader på söndag. Jag bloggar på ungmammafjorton.blogg.se , gå gärna in där & läs å kommentera =) Försöker blogga så mkt som möjligt.

Fler som fick barn väldigt tidigt? Gärna innan 17. Hade varit kul att prata me fler 09 

• Svar på tråden 14år&gravid
  • MoaElis
    Sanna Ryan skrev 2012-05-22 23:47:23 följande:
    Herregud.... LÄS om du ska kommentera! Ni pratade om att TS skulle bo kvar hemma även om hon kunde flytta och jag skev att jag skulle se det som något POSITIVT om hon bodde kvar hemma. Suck...
    2012 Adam & Oliver 2012

Då hänger jag med, då tycker jag dock det var märkligt av dig att ställa frågan på det sättet du gjorde. Det var uppenbarligen fler än jag som tolka det som att du tyckte det skulle vara positivt.
  • JessiWill
    Sanna Ryan skrev 2012-05-22 23:49:39 följande:
    Då frågar jag samma sak till dig, vad ger dig rätter att svara i TS tråd när hon ville prata med personer som fick barn under 17 år? Har du inget hyfs att lyssna till andras önskemål eller?
    När jag såg att denna tråd låg i hetaste debatterna så visste jag att egotrippade svin hängde i denna tråden och försökte trycka ner någon 14-årig liten tjej.

Pga min medkänsla kunde jag inte hålla mig att skriva, och verkligen inte när en viss person talar emot sig själv i VARENDA inlägg hon skriver. (Och be mig inte länka för det verkar svårt att få dig att begripa enkla beteenden.)
    Iofs rätt lustigt
    William 23/9-2o1o ♥ Lillebror BF 23/9-2o12 ♥
  • JessiWill
    Då frågar jag samma sak till dig, vad ger dig rätter att svara i TS tråd när hon ville prata med personer som fick barn under 17 år? Har du inget hyfs att lyssna till andras önskemål eller?
    Men natti natti nu lilla vännen, hoppas man stöter på dig om ett par år, hade vart rätt kul att se vart du stod då Solig
    William 23/9-2o1o ♥ Lillebror BF 23/9-2o12 ♥
  • mikipiki
    Jag tror säkert att TS hade varit glad att dela erfarenheter med en äldre person också så länge den personen inte uttryckt sina fördomar.
  • Sanna Ryan
    mikipiki skrev 2012-05-22 23:56:52 följande:
    Jag tror säkert att TS hade varit glad att dela erfarenheter med en äldre person också så länge den personen inte uttryckt sina fördomar.
    Men det är väl bättre att TS förstår än att hon ska gå runt och tro att allt är gratis vilket slutar med SOC.
    2012 Adam & Oliver 2012
  • Ungmammafjorton

Men tror jag att allt är gratis eller?! :S

• BAKOFRAM
    Sanna Ryan skrev 2012-05-22 22:43:20 följande:
    Och dessutom så jobbar jag, det är skillnad.

Men herregud,är du två personer i en kropp.
    Du tycker ju olika i varenda inlägg och en sak till,det är stooor skillnad på att vara 17 och nästan vuxen och på att vara 14,så jämför inte ditt liv med hennes.
    Hennes föräldrar är skyldiga att försörja henne för hon är för löiten för att få ett arbete som går att leva på...det ser arbetstidslagen till.
    Du är snart 18 år ,hon är 14....kan du sen viss skilnnad på det
  • Sanna Ryan
    Ungmammafjorton skrev 2012-05-23 00:01:31 följande:
    Men tror jag att allt är gratis eller?! :S
    Ja, du skaffar barn tidigt och lever på dina föräldrar. Vad fan är det för fel på dig snorunge?
    2012 Adam & Oliver 2012
  • mikipiki
    Sanna Ryan skrev 2012-05-23 00:00:37 följande:
    Men det är väl bättre att TS förstår än att hon ska gå runt och tro att allt är gratis vilket slutar med SOC.
    Förstår vad? Jag tror säkerligen att TS är införstådd med sin ekonomiska framtid och har klart för sig att barn inte är gratis utan att du behöver påpeka det för henne. TS kommer säkert att ha det tufft i framtiden, men med rätt stöd omkring sig kan hon lyckas precis lika bra som en ung person utan barn.
  • Ely

trodde också att jag var vuxen när jag var 17 o nästan 18, när man blir äldre så ser man tillbaka o inser att man är precis lika hormonfull och omogen som tidigare tonåren.

Svar på tråden 14år&gravid