• Ungmammafjorton

14år&gravid

Jag var 14år när jag blev gravid, eller ja, 13 var jag. Fick reda på de 3 dagar efter min 14årsdag o då va jag i vecka 9. Nu är jag 15år och min dotter är 5 månader på söndag. Jag bloggar på ungmammafjorton.blogg.se , gå gärna in där & läs å kommentera =) Försöker blogga så mkt som möjligt.

Fler som fick barn väldigt tidigt? Gärna innan 17. Hade varit kul att prata me fler 09 

• Svar på tråden 14år&gravid
  • Hedgehog
    Sanna Ryan skrev 2012-05-22 23:14:36 följande:
    Men jag ÄR ju ung. Jag undrar bara om hon själv planerade det eller om det var en "olycka". 
    Men det är inte dina inlägg jag syftar på i huvudsak =) 
  • Twin Dad
    Marcz skrev 2012-05-22 23:14:11 följande:
    Säger bara , VÄX UPP skaffa inte barn vid 14, förjävligt att det tillåts, och mammorna är så nöjda att ha fött som ung mamma , dm vill ha uppmärksamhet ! förstör sina liv för några år fast dom inte tänker på det , fy fan dränk er förfan, synd om barnen
    Vi har hört dig nu. Dessvärre uttrycker sig samtliga unga mammor sig betydligt bättre och mognare än du. Hoppas du följer dina egna råd och inte ynglar av dig innan du vuxit upp.
  • Ungmammafjorton
    Ely skrev 2012-05-22 23:14:07 följande:
    jag blir ärligt lite leds på småtjejer som ska grupera sig som "unga mammor" och skrika " vi är inte sämre än en mamma på 30"
    Sen alla dessa bloggar där bloggadressen är något i stil med " mammaSandra97"
    liksom, who cares ?
    Mamma som mamma.

jag har även svårt att förstå, en 14 åring är inte långt i mognaden, hur kan man ta hand om ett barn med allt som behövs ?
    Jag gillade själv barn när jag var i den ålder o ville bli stor o få barn, men jag skulle aldrig kunna vara mamma i den åldern.
    Nej jag var inte begåvningshandikappad eller efterbliven, jag har alltid varit "lillgammal"och folk sa redan när jag var 12 att jag var mognare än min syrra som var 19.

Sen allt "jag försörjer mig själv, mina föräldrar betalar inget  fast jag bor hemma"
    Nehe. dina föräldrar betalar hyra, mat, el, vatten, försäkringar, telefoni, internet osv som du nyttjar, mm, men det är väl inget

Jag har ett mobilt bredband som jag betalar själv, min telefonräkning betalar jag också själv. Vi har ingen hemtele. 
    ungmammafjorton.blogg.se , 14år&mamma <3
  • JessiWill

Detta är så pinsamt...
    Varför måste ni kategorisera er själv som "unga mammor" och hålla ihop?
    Är det något slags tvångsbeteende eller försöker ni bli lyckliga/-re?

såna här inlägg får mig att må dåligt och skämmas.

TS: Du säger att din mamma imte betalar... Vem gör det då? Lever du på soc som alla andra "unga mammor"?

Ja men dåså. Säg inte då att din mamma inte betalar något för dig!

Ett par exempel från första sidan.. Är du trevlig i din ton?  Du trycker ner och försöker framhäva dig själv! Men det ser man inte själv i din ålder, men kika gärna i denna tråden om ett par år- då lär du se det

Spela roll om du hoppade av tråden, bara att du skrev i den från början visar på att du kategoriserade dig själv, mycket lustigt

William 23/9-2o1o ♥ Lillebror BF 23/9-2o12 ♥
  • BAKOFRAM
    Säger bara , VÄX UPP skaffa inte barn vid 14, förjävligt att det tillåts, och mammorna är så nöjda att ha fött som ung mamma , dm vill ha uppmärksamhet ! förstör sina liv för några år fast dom inte tänker på det , fy fan dränk er förfan, synd om barnen

Men vad i hela friden har du för besvär av unga mammor?
  • Sanna Ryan
    Ungmammafjorton skrev 2012-05-22 23:16:40 följande:
    Jag har ett mobilt bredband som jag betalar själv, min telefonräkning betalar jag också själv. Vi har ingen hemtele. 
    Tycker du att det är okej att bo hos dina föräldrar eller skulle du vilja flytta om du hade möjlighet?
    2012 Adam & Oliver 2012
  • JessiWill
    Hade jag vart din mamma hade jag skämts och vart otroligt missnöjd. Både genom att du är otroligt otrevlig men även att jag misslyckats grovt med min uppfostran!
  • JessiWill
    JessiWill skrev 2012-05-22 23:17:36 följande:
    Detta är så pinsamt...
    Varför måste ni kategorisera er själv som "unga mammor" och hålla ihop?
    Är det något slags tvångsbeteende eller försöker ni bli lyckliga/-re?

såna här inlägg får mig att må dåligt och skämmas.

TS: Du säger att din mamma imte betalar... Vem gör det då? Lever du på soc som alla andra "unga mammor"?

Ja men dåså. Säg inte då att din mamma inte betalar något för dig!

Ett par exempel från första sidan.. Är du trevlig i din ton?  Du trycker ner och försöker framhäva dig själv! Men det ser man inte själv i din ålder, men kika gärna i denna tråden om ett par år- då lär du se det

Spela roll om du hoppade av tråden, bara att du skrev i den från början visar på att du kategoriserade dig själv, mycket lustigt
    Skulle citeras till Sanna Ryan..
Svar på tråden 14år&gravid