• Ungmammafjorton

14år&gravid

Jag var 14år när jag blev gravid, eller ja, 13 var jag. Fick reda på de 3 dagar efter min 14årsdag o då va jag i vecka 9. Nu är jag 15år och min dotter är 5 månader på söndag. Jag bloggar på ungmammafjorton.blogg.se , gå gärna in där & läs å kommentera =) Försöker blogga så mkt som möjligt.

Fler som fick barn väldigt tidigt? Gärna innan 17. Hade varit kul att prata me fler 09 

• Svar på tråden 14år&gravid
  • mikipiki
    JessiWill skrev 2012-05-22 23:05:38 följande:
    Han har inte en hjärncell mer än min 1,5 årings bajsblöja, så vad skall man förvänta sig? Sympatisera bara, det enda man kan göra!
    Hahaha, helt rätt Flört
    Marcz skrev 2012-05-22 22:59:42 följande:
    visste att du var singel innan jag ens klickat upp dig.. du är ung mamma såklart det inte höll..

Så du tkr man skå behålla barn i alla olik fall ?  även om 12 åring blir gravid ? man blir våldtagen, har verkligen inte tid för barn i livet tex , vrf behålla då ? sen om man har föreldrar som tkr det är kul att man e gravid och man inte har ett skit på fritiden då kanske man kan göra det , men hur kan man föda utan sin kille som lämnat ? alla unga mammor är singlar nästan.. du är som alla andra helst inne i din mamma värld , du ser bara ditt barn,  
    Ja, VILL man behålla sitt barn, oavsett fall så ska man göra det.

Många unga mammor är singlar, ja det må hända, men vet du vad det beror på? Omogna killar som inte är män nog att axla ansvaret för det barn de satt till världen. Varför ska vi kvinnor som faktiskt axlar detta ansvar ses som problemet i detta?

Och nej, jag är inte inne i någon speciell värld för att jag är mamma och jag ser inte enbart mitt barn. Däremot är han min första prioritet oavsett vad, men jag antar att det inte var det du menade.
  • mikipiki
    Marcz skrev 2012-05-22 23:14:11 följande:
    Säger bara , VÄX UPP skaffa inte barn vid 14, förjävligt att det tillåts, och mammorna är så nöjda att ha fött som ung mamma , dm vill ha uppmärksamhet ! förstör sina liv för några år fast dom inte tänker på det , fy fan dränk er förfan, synd om barnen
    Tack detsamma hörredu! Dina åsikter är rent igenom patetiska och jag förstår inte vad du har att göra i tråden överhuvudtaget när du bara sprider skit omkring dig.
  • Sanna Ryan
    JessiWill skrev 2012-05-22 23:17:36 följande:
    Detta är så pinsamt...
    Varför måste ni kategorisera er själv som "unga mammor" och hålla ihop?
    Är det något slags tvångsbeteende eller försöker ni bli lyckliga/-re?
    såna här inlägg får mig att må dåligt och skämmas.
    TS: Du säger att din mamma imte betalar... Vem gör det då? Lever du på soc som alla andra "unga mammor"?
    Ja men dåså. Säg inte då att din mamma inte betalar något för dig!

Ett par exempel från första sidan.. Är du trevlig i din ton?  Du trycker ner och försöker framhäva dig själv! Men det ser man inte själv i din ålder, men kika gärna i denna tråden om ett par år- då lär du se det

Spela roll om du hoppade av tråden, bara att du skrev i den från början visar på att du kategoriserade dig själv, mycket lustigt
    Nej, jag var inte trevlig i ton, men jag har inte tryckt ner TS hursomhelst. Jag ställde frågor, sen om jag lät irriterad är ju en annan sak. Jag försöker inte spela duktig eller något men jag tycker det är tragiskt att man skaffar barn när man inte har bostad eller inkomst. 

Ja, jag skrev i den från början för att en medlem bjöd in mig. Men det passade mig inte, då jag inte tyckte att jag hörde ihop med de andra i tråden och därför hoppade jag av. Jag kategoriserade aldrig mig själv som ung-mamma, däremot skrev jag i en tråd där andra gravida pratade. Som jag sa tidigare har jag inget emot grupper där personer i samma situation pratar, det är just åldern som stör mig. Om en tråd heter "Vi äldre som vill ha barn" så kan en 30 åring såväl en 50-åring gå med. Alla får väl lov att avgöra själv om man anser sig vara ung eller gammal. Men om tråden heter "Vi 30-åringar som vill ha barn" så blir det genast en annan sak. För alla 30-åringar är INTE i samma situation, och är inte på samma "ålder" i skallen.
    2012 Adam & Oliver 2012
  • mikipiki
    JessiWill skrev 2012-05-22 23:17:36 följande:
    Detta är så pinsamt...
    Varför måste ni kategorisera er själv som "unga mammor" och hålla ihop?
    Är det något slags tvångsbeteende eller försöker ni bli lyckliga/-re?

såna här inlägg får mig att må dåligt och skämmas.

TS: Du säger att din mamma imte betalar... Vem gör det då? Lever du på soc som alla andra "unga mammor"?

Ja men dåså. Säg inte då att din mamma inte betalar något för dig!

Ett par exempel från första sidan.. Är du trevlig i din ton?  Du trycker ner och försöker framhäva dig själv! Men det ser man inte själv i din ålder, men kika gärna i denna tråden om ett par år- då lär du se det

Spela roll om du hoppade av tråden, bara att du skrev i den från början visar på att du kategoriserade dig själv, mycket lustigt
  • MoaElis
    Ungmammafjorton skrev 2012-05-22 23:19:24 följande:
    Hade jag haft möjlighet att bo själv så hade jag självklart gjort de. 
    ungmammafjorton.blogg.se , 14år&mamma <3

Varför det? Jag förstår verkligen inte varför alla 14/16 åringar flyttar ut när dom har fått barn. Man blir inte automatiskt vuxen för att man har fått barn. Det är väl då man behöver mest stöd/hjälp, skulle jag kunna tänka mig.
  • fija
    Marcz skrev 2012-05-22 23:23:38 följande:
    men hyran betalar din mamma , idiot jävel
    Varför måste du vara så himla otrevlig?
  • mikipiki
    Marcz skrev 2012-05-22 23:20:05 följande:
    sålart du inte ångrar dig nu när du har barn det gör ju ingen, barnet är ju ovetande liksom men du säger själv att det var idiotiskt och inget att rekomendera, så om du skulle varit MOGEN och gjort abort så skulle du ist sagt åh vad skönt  att jag födde mitt i skolan osv, du skulle va lättad , men nu födde du och då får man ju leva efter det :)  typiskt av all mammor att säga att dom inte ångrar sig haha 
    Nej precis, det gör ingen. Varför skulle man göra det?

Jag hade troligvis inte gjort abort om jag varit mer 'mogen' då det strider mot mina moraliska principer.
  • eMund
    Marcz skrev 2012-05-22 23:14:11 följande:
    Säger bara , VÄX UPP skaffa inte barn vid 14, förjävligt att det tillåts, och mammorna är så nöjda att ha fött som ung mamma , dm vill ha uppmärksamhet ! förstör sina liv för några år fast dom inte tänker på det , fy fan dränk er förfan, synd om barnen

Så det är inte synd om barnen om mamman är dränkt? Du verkar inte fatta! Man förstör INTE sitt liv bara för att man får barn tidigt. Förstår sitt liv gör man om man knarkar bort sin hjärna och sedan uppmanade unga att ta självmord!
  • Ungmammafjorton
    Marcz skrev 2012-05-22 23:23:38 följande:
    men hyran betalar din mamma , idiot jävel
    Och det hade hon gjort även om jag inte haft Z elelrhur? Hade jag inte haft barn hade du inte brytt dig. Så vem är idiot egentligen?
  • mikipiki
    MoaElis skrev 2012-05-22 23:25:11 följande:
    Varför det? Jag förstår verkligen inte varför alla 14/16 åringar flyttar ut när dom har fått barn. Man blir inte automatiskt vuxen för att man har fått barn. Det är väl då man behöver mest stöd/hjälp, skulle jag kunna tänka mig.
    Jag håller med, men jag kan ju känna att TS säkert känner sig pressad att påpeka detta efter alla påhopp i tråden.
Svar på tråden 14år&gravid