• Ungmammafjorton

14år&gravid

Jag var 14år när jag blev gravid, eller ja, 13 var jag. Fick reda på de 3 dagar efter min 14årsdag o då va jag i vecka 9. Nu är jag 15år och min dotter är 5 månader på söndag. Jag bloggar på ungmammafjorton.blogg.se , gå gärna in där & läs å kommentera =) Försöker blogga så mkt som möjligt.

Fler som fick barn väldigt tidigt? Gärna innan 17. Hade varit kul att prata me fler 09 

• Svar på tråden 14år&gravid
  • JessiWill
    Sanna Ryan skrev 2012-05-22 23:36:03 följande:
    Om hon inte ville att andra skulle veta om hennes privatliv så kanske hon skulle ha tänkt innan hon gjorde en tråd om det och länkade sin blogg....
    Va? Hon ställde en fråga om barn, hon är gravid och sökte personer i liknande situation. Ger det dig rätten att fråga frågor ang hennes sexliv?

Frågar du privata frågor till alla gravida? Vänner som är gravida osv?
    William 23/9-2o1o ♥ Lillebror BF 23/9-2o12 ♥
  • MoaElis
    Sanna Ryan skrev 2012-05-22 23:36:35 följande:
    Läs mitt inlägg en gång till...
    2012 Adam & Oliver 2012

Du kunde med andra ord inte svara på det, synd.
  • mikipiki
    Marcz skrev 2012-05-22 23:32:16 följande:
    till dig mikipiki:   vadå många killar e omogna ? ja det såklart man lämnar när man e under 18 ! man vill inte ha barn och det blev en olyckshändelse som tjejen skiter i hon vill föda oavsett. då kan hon inte räkna med att pappan stannar.... RÄTT åt alla jävla singelmammor under 18 ... tror du killen vill ge upp sitt liv för att du född barnet ? bådas fel men räkna med att bli lämnad , skulle slå in skallbenet på dig om du var nära mig..
    Jag tänker inte fortsätta att diskutera med dig. Det beror inte på att jag inte har några svar på det du skriver, utan det beror på att du uppenbarligen lider av någon mental störning. En frisk människa hade aldrig uttryckt sig på det viset.
  • JessiWill
    mikipiki skrev 2012-05-22 23:39:46 följande:
    Jag tänker inte fortsätta att diskutera med dig. Det beror inte på att jag inte har några svar på det du skriver, utan det beror på att du uppenbarligen lider av någon mental störning. En frisk människa hade aldrig uttryckt sig på det viset.
    Skål
    William 23/9-2o1o ♥ Lillebror BF 23/9-2o12 ♥
  • mikipiki
    Sanna Ryan skrev 2012-05-22 23:37:48 följande:
    Hallå varför gillar du "MoaElis" misstolkning? Obestämd
    För att jag kanske också misstolkade det du skrev?
  • Sanna Ryan
    MoaElis skrev 2012-05-22 23:38:15 följande:
    Du kunde med andra ord inte svara på det, synd.
    Nej, jag kan inte svara på något jag inte tycker!! 

DU: Varför det? Jag förstår verkligen inte varför alla 14/16 åringar flyttar ut när dom har fått barn. Man blir inte automatiskt vuxen för att man har fått barn. Det är väl då man behöver mest stöd/hjälp, skulle jag kunna tänka mig.

MIKIPIKI: Jag håller med, men jag kan ju känna att TS säkert känner sig pressad att påpeka detta efter alla påhopp i tråden.

JAG: Jag skulle snarare se det som något positivt om hon sa det...Vad jag ser så är det endast 1 som hoppat på Ts.

Mikipiki säger att TS känner sig pressad att påpeka att hon hellre bor hemma och jag säger att jag skulle se det som något positivt om hon berättade. 

Vad är det som är oklart? Vad ska jag förklara? 
    2012 Adam & Oliver 2012
  • Sanna Ryan
    mikipiki skrev 2012-05-22 23:41:21 följande:
    För att jag kanske också misstolkade det du skrev?
    Ni kanske ska lära er svenska! Glad
    Eller har ni varit för upptagen med att föda ungar att ni inte hunnit lära er det än?
    2012 Adam & Oliver 2012
  • Sanna Ryan
    JessiWill skrev 2012-05-22 23:38:08 följande:
    Va? Hon ställde en fråga om barn, hon är gravid och sökte personer i liknande situation. Ger det dig rätten att fråga frågor ang hennes sexliv?

Frågar du privata frågor till alla gravida? Vänner som är gravida osv?
    Jag har INTE frågat om hennes sexliv.Jag frågade om hon skulle göra om situationen om hon kunde, dvs att INTE skaffa barn om hon kunde gå tillbaka till när det hände och göra om det.
    2012 Adam & Oliver 2012
  • Ely
    Sanna Ryan skrev 2012-05-22 23:42:56 följande:
    Ni kanske ska lära er svenska! Glad
    Eller har ni varit för upptagen med att föda ungar att ni inte hunnit lära er det än?
    jag hade mvg i svenska från 8an till 3an på gymnasiet, nog kan jag misstolka för det
  • MoaElis
    Sanna Ryan skrev 2012-05-22 23:42:02 följande:
    Nej, jag kan inte svara på något jag inte tycker!! DU: Varför det? Jag förstår verkligen inte varför alla 14/16 åringar flyttar ut när dom har fått barn. Man blir inte automatiskt vuxen för att man har fått barn. Det är väl då man behöver mest stöd/hjälp, skulle jag kunna tänka mig.MIKIPIKI: Jag håller med, men jag kan ju känna att TS säkert känner sig pressad att påpeka detta efter alla påhopp i tråden.JAG: Jag skulle snarare se det som något positivt om hon sa det...Vad jag ser så är det endast 1 som hoppat på Ts.Mikipiki säger att TS känner sig pressad att påpeka att hon hellre bor hemma och jag säger att jag skulle se det som något positivt om hon berättade. Vad är det som är oklart? Vad ska jag förklara? 
    2012 Adam & Oliver 2012

Men alltså va? Vad är det att misstolka? Jag förstår inte på vilket sätt det är positivt att hon vill flytta ut med sitt barn som 15 åring. Du kan bevisligen inte motivera dina åsikter(?)
Svar på tråden 14år&gravid