• MoaElis

14år&gravid

Marcz skrev 2012-05-22 22:17:37 följande:
    Det är inte coolt att få barn när man är barn själv, man berövar sig själv på att få vara ungdom. När alla andra är ute på byn och lever loppan så sitter unga morsor hemma. När de sen har vuxna barn och vill ut och leva loppan sitter alla andra hemma med småbarn. Plus att det INTE kommer hålla med killen. Att behålla ett barn utan att vare sig ha inkomst eller utbildning låter ju ärligt talat vansinnigt, rent ut sagt idiotiskt... Och att dessutom tvinga sin kille att bli pappa elr ?( i unga mammans fall )  och ha skyldighet att försörja ett barn han inte vill ha tycker jag är ännu värre. Man är två om att SKAPA ett barn,  jävligt ego att behålla.. om inte killen riktigt vill ( om det nu va så )är det ett oplanerat, "misstag" som råkade bli ett befruktat ägg, ex vid sprucken kondom eller ?råka komma i ?, om man haft preventivmedel osv så ska man väl kunna ta bort det istället för att skaffa ett barn som är oönskat? Varför behålla barn som e oönskat ? då kan man lika gärna köra utan preventivmedel från början.. Och vrf vill man knulla 16-17 åring när man är 26 ? moget

Jag håller faktiskt med dig om att barn inte ska ha barn, bättre att vänta av flera anledningar. Men man kan faktiskt formulera sig bättre än vad du gjort... TS har ju dessutom redan barnet som jag förstår det, lite sent att börja med det där snacket då.
  • MoaElis
    Ungmammafjorton skrev 2012-05-22 23:19:24 följande:
    Hade jag haft möjlighet att bo själv så hade jag självklart gjort de. 
    ungmammafjorton.blogg.se , 14år&mamma <3

Varför det? Jag förstår verkligen inte varför alla 14/16 åringar flyttar ut när dom har fått barn. Man blir inte automatiskt vuxen för att man har fått barn. Det är väl då man behöver mest stöd/hjälp, skulle jag kunna tänka mig.
  • MoaElis
    Sanna Ryan skrev 2012-05-22 23:33:26 följande:
    Jag skulle snarare se det som något positivt om hon sa det...Vad jag ser så är det endast 1 som hoppat på Ts.
    2012 Adam & Oliver 2012

På vilket sätt då? Det vore väl bättre om hon ville bo kvar tills hon är mogen att flytta ut, som alla andra ungdomar.
  • MoaElis
    Sanna Ryan skrev 2012-05-22 23:36:35 följande:
    Läs mitt inlägg en gång till...
    2012 Adam & Oliver 2012

Du kunde med andra ord inte svara på det, synd.
  • MoaElis
    Sanna Ryan skrev 2012-05-22 23:42:02 följande:
    Nej, jag kan inte svara på något jag inte tycker!! DU: Varför det? Jag förstår verkligen inte varför alla 14/16 åringar flyttar ut när dom har fått barn. Man blir inte automatiskt vuxen för att man har fått barn. Det är väl då man behöver mest stöd/hjälp, skulle jag kunna tänka mig.MIKIPIKI: Jag håller med, men jag kan ju känna att TS säkert känner sig pressad att påpeka detta efter alla påhopp i tråden.JAG: Jag skulle snarare se det som något positivt om hon sa det...Vad jag ser så är det endast 1 som hoppat på Ts.Mikipiki säger att TS känner sig pressad att påpeka att hon hellre bor hemma och jag säger att jag skulle se det som något positivt om hon berättade. Vad är det som är oklart? Vad ska jag förklara? 
    2012 Adam & Oliver 2012

Men alltså va? Vad är det att misstolka? Jag förstår inte på vilket sätt det är positivt att hon vill flytta ut med sitt barn som 15 åring. Du kan bevisligen inte motivera dina åsikter(?)
  • MoaElis
    Sanna Ryan skrev 2012-05-22 23:47:23 följande:
    Herregud.... LÄS om du ska kommentera! Ni pratade om att TS skulle bo kvar hemma även om hon kunde flytta och jag skev att jag skulle se det som något POSITIVT om hon bodde kvar hemma. Suck...
    2012 Adam & Oliver 2012

Då hänger jag med, då tycker jag dock det var märkligt av dig att ställa frågan på det sättet du gjorde. Det var uppenbarligen fler än jag som tolka det som att du tyckte det skulle vara positivt.
Svar på tråden 14år&gravid