• Ungmammafjorton

14år&gravid

Jag var 14år när jag blev gravid, eller ja, 13 var jag. Fick reda på de 3 dagar efter min 14årsdag o då va jag i vecka 9. Nu är jag 15år och min dotter är 5 månader på söndag. Jag bloggar på ungmammafjorton.blogg.se , gå gärna in där & läs å kommentera =) Försöker blogga så mkt som möjligt.

Fler som fick barn väldigt tidigt? Gärna innan 17. Hade varit kul att prata me fler 09 

• Svar på tråden 14år&gravid
  • Philippa
    Marcz skrev 2012-05-22 19:30:29 följande:
    Har aldrig fattat varför man skaffar barn när man är 13-14 , man går i skola , har inget jobb, killen är sällan närvarande, finns inget som heter "kunde inte hjälpa" man kan alltid göra abort vad är problemet ? vill inte låta negativ men vill bara veta lite hur du tänker ?

Det undrar jag oxå.....
  • Ungmammafjorton

Och du tror att en abort bara e o göra lite sådär som ingenting? :s
    Z pappa är närvarande, bara de att vi inte är tillsammans längre.  

ungmammafjorton.blogg.se , 14år&mamma <3
  • Sanna Ryan

Detta är så pinsamt...

Varför måste ni kategorisera er själv som "unga mammor" och hålla ihop?
    Är det något slags tvångsbeteende eller försöker ni bli lyckliga/-re?

2012 Adam & Oliver 2012
  • Jordgubbarmeglass

Men jävla smidigt av andra att behöva klanka ner på tjejen!

Ja, hon är ung.
    Men i vilket beslut hon än valt att ta är det bättre att peppa än att klanka ner..

Jag hoppas du får rätt stöd i din graviditet och även därefter!

Stort lycka till!

(Ska kika in på din blogg och läsa lite)

/Från en som blev gravid och fick barn som 16 åring!

• Ungmammafjorton
    Sanna Ryan skrev 2012-05-22 19:44:31 följande:
    Detta är så pinsamt...

Varför måste ni kategorisera er själv som "unga mammor" och hålla ihop?
    Är det något slags tvångsbeteende eller försöker ni bli lyckliga/-re?
    Jag känner att jag får ut mer av att prata med en mamma som fått barn tidigt än me någon som fått vid 30+. Varför är väl rätt enkelt att lista ut
    ungmammafjorton.blogg.se , 14år&mamma <3
  • IsDimma

Sanna: med tanke på vilka svar hon fått i tråden för dig så är inte jag ett dugg förvånad över att hon vill ha andra unga mammor att prata med.
    Jag har hur mycket fördomar som helst mot unga mammor (och pappor) men jag vet också att preventivmedel inte är hundra procent säkert och att abort inte är något för alla.
    / en som blev gravid trots ppiller, inte ville ha barn men ändå inte kunde genomföra en abort (fick dock ett sent missfall och är idag steriliserad).

• Ungmammafjorton

Oj, va mogen du är. Not. Du är ju ett tydligt bevis på att mognaden ej sitter i åldern. Det min mamma hjälper mig med är tak över huvudet, inget annat. Får inte ett öre av henne. Hon har inte betalat nåt till mitt barn så oroa dig inte. 

• Ungmammafjorton

tror du att abort är något man bara gör o sen vips e allt över? :S då är de ju du som är dum i huvudet

• Sanna Ryan

Ungmammafjorton & Isdimma: Det behöver inte alls vara självklart. Jag är 17 år och har två barn men såna här inlägg får mig att må dåligt och skämmas. Själv får jag ut mer av att umgås och prata med folk som är 18+. Pratar hellre med en mamma som är 20-30 år än att prata med en mamma som är i min ålder. Och jag vet att alla är olika vad gäller vem man vill prata med, men inlägg från personer som KALLAR SIG unga mammor får mig oftast att bli ledsen. För deras skull. Och att pappan inte är med är tragiskt, även om det kan hända äldre också. Men man ser ett tydligt mönster....

2012 Adam & Oliver 2012
Svar på tråden 14år&gravid