• Ungmammafjorton

14år&gravid

Jag var 14år när jag blev gravid, eller ja, 13 var jag. Fick reda på de 3 dagar efter min 14årsdag o då va jag i vecka 9. Nu är jag 15år och min dotter är 5 månader på söndag. Jag bloggar på ungmammafjorton.blogg.se , gå gärna in där & läs å kommentera =) Försöker blogga så mkt som möjligt.

Fler som fick barn väldigt tidigt? Gärna innan 17. Hade varit kul att prata me fler 09 

• Svar på tråden 14år&gravid
  • Carolajnen
    Sanna Ryan skrev 2012-05-22 19:44:31 följande:
    Detta är så pinsamt...

Varför måste ni kategorisera er själv som "unga mammor" och hålla ihop?

Är det något slags tvångsbeteende eller försöker ni bli lyckliga/-re?

Frågar du alla som grupperar sig på FL den frågan?, tex 30+ som försöker?
  • Carolajnen
    Marcz skrev 2012-05-22 20:43:09 följande:
    nej ok kanske inte, men knulla då för fan inte utan medel !  om du blev med barn varje år i 10 år skulle du säkert behålla alla...

Bitter?
  • Sanna Ryan

Carolajnen: Det beror på, att gruppera sig till en ålder så ja, då spelar det ingen roll om det är 15 år eller 35 år. Om det däremot är en grupp t.ex "vi äldre som försöker få barn" så handlar det imte om åldern. Då får man definiera sig själv om man vill det. Jag skulle klassas som ung mamma men det vill jag inte för jag ser mig själv inte som "ung mamma". Jag är bara en mamma som alla andra mammor... Och jag anser att åldern sitter i huvudet, inte på papper.

2012 Adam & Oliver 2012
  • Sanna Ryan

Marcz: Jag tycker du har aningen otrevlig ton.

2012 Adam & Oliver 2012
  • Sanna Ryan

TS: Du säger att din mamma imte betalar... Vem gör det då? Lever du på soc som alla andra "unga mammor"?

2012 Adam & Oliver 2012
  • Carolajnen
    Sanna Ryan skrev 2012-05-22 20:57:43 följande:
    Carolajnen: Det beror på, att gruppera sig till en ålder så ja, då spelar det ingen roll om det är 15 år eller 35 år. Om det däremot är en grupp t.ex "vi äldre som försöker få barn" så handlar det imte om åldern. Då får man definiera sig själv om man vill det. Jag skulle klassas som ung mamma men det vill jag inte för jag ser mig själv inte som "ung mamma". Jag är bara en mamma som alla andra mammor... Och jag anser att åldern sitter i huvudet, inte på papper.

Blev mest nyfiken eftersom du verkade reagera så starkt på just unga föräldrar. Kan ändå förstå den här tjejen, antagligen för att hon får just dom här reaktionerna över att vara så pass ung. Och då borde hon ju få ha det utan att bli kallad pinsam eller hur?
  • SunGirl

Men vilken ton Marcz! Hur gammal är du själv?! Förvånad

Att få barn ung behöver absolut inte vara negativt. Nu anser jag själv att under 16 år är väldigt extrem att bli föräldert, hjärnan har inte mognat färdigt. Man kan inte förstå vad konsekvenserna blir i den åldern, även om jag själv tyckte det då.
    Men varför ska man vara över 25 år för att skaffa barn?! Är förutsättningarna rätt när man är 18-20, varför inte skaffa barn då? För andra är förutsättningarna inte rätt förens de är 35-40, det har inte jag eller någon annan med att göra.

Hoppas det kommer å bra för dig TS och ditt barn. Se till att klara av skolan!

• Louise9204

Snälla, vad får ni ut av att vara otrevliga? Tycker ni kan låta bli att skriva i så fall. Förstår inte hur an kan VILJA såra folk... Ni vet ingenting om den här tjejens liv eller hur hon blev gravid.

Stå på dig tjejen, jag tror säkert att du är en jättebra mamma!

• SunGirl
    Marcz skrev 2012-05-22 21:05:40 följande:
    Ja åldern sitter i huvudet men man kan inte vara en tillräckligt bra mamma vid 14.  det borde fan va förnjuden att föda barn under 18. Man går i skola, har inget jobb till vilken nytta ??? juste tjejer kan ju inte göra abort oavsett anledning.. ska man låta barn föda hur som helst ? vill man sitt barns bästa där pappan är med hela tiden där man har jobb eget hem osv då föder man  inte vid 14.. 
    Och jag är ingen sån som menar att man "måste" ha jobb elr vara 30 bast, men va 18 för fan,  
    Dina inlägg skriker av fördomar och ilska (riktad mot vem/vilka?). Vi vår väl införskaffa dödsstaff för sexuellt umgänge då med och för alla som är under 18...
Svar på tråden 14år&gravid