• SunGirl

14år&gravid

Men vilken ton Marcz! Hur gammal är du själv?! Förvånad

Att få barn ung behöver absolut inte vara negativt. Nu anser jag själv att under 16 år är väldigt extrem att bli föräldert, hjärnan har inte mognat färdigt. Man kan inte förstå vad konsekvenserna blir i den åldern, även om jag själv tyckte det då.
    Men varför ska man vara över 25 år för att skaffa barn?! Är förutsättningarna rätt när man är 18-20, varför inte skaffa barn då? För andra är förutsättningarna inte rätt förens de är 35-40, det har inte jag eller någon annan med att göra.

Hoppas det kommer å bra för dig TS och ditt barn. Se till att klara av skolan!

• SunGirl
    Marcz skrev 2012-05-22 21:05:40 följande:
    Ja åldern sitter i huvudet men man kan inte vara en tillräckligt bra mamma vid 14.  det borde fan va förnjuden att föda barn under 18. Man går i skola, har inget jobb till vilken nytta ??? juste tjejer kan ju inte göra abort oavsett anledning.. ska man låta barn föda hur som helst ? vill man sitt barns bästa där pappan är med hela tiden där man har jobb eget hem osv då föder man  inte vid 14.. 
    Och jag är ingen sån som menar att man "måste" ha jobb elr vara 30 bast, men va 18 för fan,  
    Dina inlägg skriker av fördomar och ilska (riktad mot vem/vilka?). Vi vår väl införskaffa dödsstaff för sexuellt umgänge då med och för alla som är under 18...
Svar på tråden 14år&gravid