-
Jag undrar precis samma sakSHAKAWKAW skrev 2012-05-22 22:12:33 följande:Herregud. Vad är det för fel på vissa människor i denna tråd?
-
Varför inte?Marcz skrev 2012-05-22 22:17:37 följande:
Varför behålla barn som e oönskat ?
-
Men vem sjutton sitter och bryr sig om vad andra tycker? Vem bryr sig om någon annan ser ner på en? VAD spelar det för roll egentligen? Så länge man gör ett bra jobb själv och klarar sig på egen hand så har man åtminstone själv vetskapen om att det inte är på det viset som folk tror. Det är väl verkligheten som räknas och inte vad folk tror?Sanna Ryan skrev 2012-05-22 22:34:49 följande:Jag har ingenting emot dig och jag önskar dig all lycka MEN valde du att skaffa barn eller var det en "olycka"?
Och det är just såna här typiska saker som får folk att se ner på "unga mammor". Vilket gör att JAG drabbas. Du kan vara hur underbar som helst som människa och klara av att uppfostra din unge men du är inte redo för att ha barn. Du är inte redo för att ha ett barn även om du är redo att ha hand om ett barn (det kan jag inte avgöra utifrån tråden)
Detta är typiskt "ungmamma"-grej som får folk att se ner på "oss":
Du bor hos din mamma, du är inte tillsammans med pappan, din dotter heter Haley Zelina Nicole, du skriver blogg, och du väljer nick "ungmammafjorton".
Jag önskar dig all lycka, och jag hoppas att allt går vägen men jag hade inte valt samma väg som dig, om jag var i din situation.
Jag bryr mig inte ett dugg om att det finns människor som ser ner på mig, varför skulle jag liksom?
Du har en fruktansvärt nedlåtande ton och jag blir riktigt arg när jag läser det du skriver. Skärp dig förfan! Det är nästan som att DU skäms över att vara ung och förälder. -
Shit, vilken fördom!Marcz skrev 2012-05-22 22:53:48 följande:konstiga namn får alltid barn av mammor i din ålder
-
TS - Jag blev gravid när jag var 16 och fick min son när jag var 17. Det är inte en situation jag rekommenderar någon annan och jag tycker absolut inte att man ska planera att sätta sig i den frivilligt MEN ibland sker olyckor. Jag var fruktansvärt omogen, naiv och rent utsagt korkad när jag fattade beslutet att behålla mitt barn för jag hade ingen aning om vilket ansvar det innebar. I min tankegång så kunde jag inte se längre än första året och jag hade inte en endaste tanke på treårs-trots och allt annat som kommer med åldern. Jag må ha varit alla dom där sakerna när jag fattade mitt beslut, men jag har inte ångrat en enda dag sedan dess och jag hade gjort allting igen utan att tveka.
Jag har haft tur. Jag har aldrig behövt söka hjälp hos socialen för jag har alltid på något vis lyckats klara mig själv. Jag är dock en sån där mamma som (tydligen) ger andra unga föräldrar dåligt rykte då jag naturligtvis blev lämnad av min sons pappa. Det var tragiskt, absolut, men det är ingenting som gör mig till en sämre människa eller en sämre förälder. Vissa saker kan man inte förutspå helt enkelt.
Ta ingen skit TS och låt ingen trycka ner dig. Du har ditt barn nu, gör det bästa av situationen och ge aldrig upp
Lycka till! -
Hahaha, helt rättJessiWill skrev 2012-05-22 23:05:38 följande:Han har inte en hjärncell mer än min 1,5 årings bajsblöja, så vad skall man förvänta sig? Sympatisera bara, det enda man kan göra!Ja, VILL man behålla sitt barn, oavsett fall så ska man göra det.Marcz skrev 2012-05-22 22:59:42 följande:visste att du var singel innan jag ens klickat upp dig.. du är ung mamma såklart det inte höll..
Så du tkr man skå behålla barn i alla olik fall ? även om 12 åring blir gravid ? man blir våldtagen, har verkligen inte tid för barn i livet tex , vrf behålla då ? sen om man har föreldrar som tkr det är kul att man e gravid och man inte har ett skit på fritiden då kanske man kan göra det , men hur kan man föda utan sin kille som lämnat ? alla unga mammor är singlar nästan.. du är som alla andra helst inne i din mamma värld , du ser bara ditt barn,
Många unga mammor är singlar, ja det må hända, men vet du vad det beror på? Omogna killar som inte är män nog att axla ansvaret för det barn de satt till världen. Varför ska vi kvinnor som faktiskt axlar detta ansvar ses som problemet i detta?
Och nej, jag är inte inne i någon speciell värld för att jag är mamma och jag ser inte enbart mitt barn. Däremot är han min första prioritet oavsett vad, men jag antar att det inte var det du menade. -
Tack detsamma hörredu! Dina åsikter är rent igenom patetiska och jag förstår inte vad du har att göra i tråden överhuvudtaget när du bara sprider skit omkring dig.Marcz skrev 2012-05-22 23:14:11 följande:Säger bara , VÄX UPP skaffa inte barn vid 14, förjävligt att det tillåts, och mammorna är så nöjda att ha fött som ung mamma , dm vill ha uppmärksamhet ! förstör sina liv för några år fast dom inte tänker på det , fy fan dränk er förfan, synd om barnen
-
JessiWill skrev 2012-05-22 23:17:36 följande:Detta är så pinsamt...
Varför måste ni kategorisera er själv som "unga mammor" och hålla ihop?
Är det något slags tvångsbeteende eller försöker ni bli lyckliga/-re?
såna här inlägg får mig att må dåligt och skämmas.
TS: Du säger att din mamma imte betalar... Vem gör det då? Lever du på soc som alla andra "unga mammor"?
Ja men dåså. Säg inte då att din mamma inte betalar något för dig!
Ett par exempel från första sidan.. Är du trevlig i din ton? Du trycker ner och försöker framhäva dig själv! Men det ser man inte själv i din ålder, men kika gärna i denna tråden om ett par år- då lär du se det
Spela roll om du hoppade av tråden, bara att du skrev i den från början visar på att du kategoriserade dig själv, mycket lustigt -
Nej precis, det gör ingen. Varför skulle man göra det?Marcz skrev 2012-05-22 23:20:05 följande:sålart du inte ångrar dig nu när du har barn det gör ju ingen, barnet är ju ovetande liksom men du säger själv att det var idiotiskt och inget att rekomendera, så om du skulle varit MOGEN och gjort abort så skulle du ist sagt åh vad skönt att jag födde mitt i skolan osv, du skulle va lättad , men nu födde du och då får man ju leva efter det :) typiskt av all mammor att säga att dom inte ångrar sig haha
Jag hade troligvis inte gjort abort om jag varit mer 'mogen' då det strider mot mina moraliska principer. -
Jag håller med, men jag kan ju känna att TS säkert känner sig pressad att påpeka detta efter alla påhopp i tråden.MoaElis skrev 2012-05-22 23:25:11 följande:Varför det? Jag förstår verkligen inte varför alla 14/16 åringar flyttar ut när dom har fått barn. Man blir inte automatiskt vuxen för att man har fått barn. Det är väl då man behöver mest stöd/hjälp, skulle jag kunna tänka mig.