• mikipiki

14år&gravid

JessiWill skrev 2012-05-22 23:32:15 följande:
    Du tryckte ner henne samt andra yngre mammor hur du än vrider på det!
    Ja, jag tycker många saker här i livet är tragiska, MEN jag har lärt mig att låta folk sköta sitt. Men nu kunde jag inte hålla mig, för det du gör är äckligt i mina ögon. Fyf va drygt att umgås med en person som skall ifrågasätta, tycka och tänka om allt. Är det kul att leva så? Jag hade känt mig jäkligt negativ som människa..

Du säger emot dig själv hela tiden! Ser du inte det? Bara ATT du skrev i den, med den rubriken gör att du kategoriserade dig. Jag hade exempelvis aldrig skrivit i en tråd för "oss-som-har-hundar-som-skiter-efter-klockan-17" om jag nu inte haft en sådan hund. Då kollar man inte ens upp tråden!

Jag fick barn tidigt i andras ögon, 20 år var jag med min första son. Men jag har aldrig behövt hävda mig i den saken för det. Jag är det JAG är och gör det JAG gör. Sen vad alla andra gör det är upp till dom, klandrar ingen och leker inte skolfröken.

Men sådant kommer med åldern, oroa dig inte
  • mikipiki
    MoaElis skrev 2012-05-22 23:35:52 följande:
    På vilket sätt då? Det vore väl bättre om hon ville bo kvar tills hon är mogen att flytta ut, som alla andra ungdomar.
  • mikipiki
    Marcz skrev 2012-05-22 23:32:16 följande:
    till dig mikipiki:   vadå många killar e omogna ? ja det såklart man lämnar när man e under 18 ! man vill inte ha barn och det blev en olyckshändelse som tjejen skiter i hon vill föda oavsett. då kan hon inte räkna med att pappan stannar.... RÄTT åt alla jävla singelmammor under 18 ... tror du killen vill ge upp sitt liv för att du född barnet ? bådas fel men räkna med att bli lämnad , skulle slå in skallbenet på dig om du var nära mig..
    Jag tänker inte fortsätta att diskutera med dig. Det beror inte på att jag inte har några svar på det du skriver, utan det beror på att du uppenbarligen lider av någon mental störning. En frisk människa hade aldrig uttryckt sig på det viset.
  • mikipiki
    Sanna Ryan skrev 2012-05-22 23:37:48 följande:
    Hallå varför gillar du "MoaElis" misstolkning? Obestämd
    För att jag kanske också misstolkade det du skrev?
  • mikipiki
    Sanna Ryan skrev 2012-05-22 23:42:56 följande:
    Ni kanske ska lära er svenska! Glad
    Eller har ni varit för upptagen med att föda ungar att ni inte hunnit lära er det än?
    Får jag lov att fråga detsamma?
  • mikipiki
    MoaElis skrev 2012-05-22 23:45:38 följande:
    Men alltså va? Vad är det att misstolka? Jag förstår inte på vilket sätt det är positivt att hon vill flytta ut med sitt barn som 15 åring. Du kan bevisligen inte motivera dina åsikter(?)
    Jag tycker att det är negativt att TS 'vill' flytta ut då hon säkert är i behov av det stödet hon får hemifrån. Det var min poäng med det jag skrev, så jag antar att vi hade samma åsikt?
  • mikipiki
    Sanna Ryan skrev 2012-05-22 23:47:23 följande:
    Herregud.... LÄS om du ska kommentera! 
    Ni pratade om att TS skulle bo kvar hemma även om hon kunde flytta och jag skev att jag skulle se det som något POSITIVT om hon bodde kvar hemma. Suck...
    Det framgick inte i det du skrev, inte för min del iallafall.
  • mikipiki
    JessiWill skrev 2012-05-22 23:48:01 följande:
    Herregud, jag blir mörkrädd- nu går jag till sängs.

Hoppas så att vissa i denna tråden någon gång mognar, och stärker sin självkänsla!

Ni andra tjejer här inne, natti på er
    Godnatt Glad
  • mikipiki
    Sanna Ryan skrev 2012-05-22 23:49:39 följande:
    Då frågar jag samma sak till dig, vad ger dig rätter att svara i TS tråd när hon ville prata med personer som fick barn under 17 år? Har du inget hyfs att lyssna till andras önskemål eller?
    Jag tror säkert att TS hade varit glad att dela erfarenheter med en äldre person också så länge den personen inte uttryckt sina fördomar.
  • mikipiki
    Sanna Ryan skrev 2012-05-23 00:00:37 följande:
    Men det är väl bättre att TS förstår än att hon ska gå runt och tro att allt är gratis vilket slutar med SOC.
    Förstår vad? Jag tror säkerligen att TS är införstådd med sin ekonomiska framtid och har klart för sig att barn inte är gratis utan att du behöver påpeka det för henne. TS kommer säkert att ha det tufft i framtiden, men med rätt stöd omkring sig kan hon lyckas precis lika bra som en ung person utan barn.
Svar på tråden 14år&gravid