Inlägg från: JessiWill |Visa alla inlägg
  • JessiWill

14år&gravid

Att du ens bryr dig tyder på omognad. Sköt ditt eget liv, du ror inte långt ifrån själv!

Sanna Ryan skrev 2012-05-22 22:44:50 följande:
    Därför just sådana namn förknippas med unga föräldrar som lever på soc-bidrag. Vad det nu skulle vara för skillnad, förutom att namnen inte faller mig i smaken, men alla har ju olika favoritnamn oavsett.

William 23/9-2o1o ♥ Lillebror BF 23/9-2o12 ♥
  • JessiWill
    Sanna Ryan skrev 2012-05-22 22:44:50 följande:
    Därför just sådana namn förknippas med unga föräldrar som lever på soc-bidrag. Vad det nu skulle vara för skillnad, förutom att namnen inte faller mig i smaken, men alla har ju olika favoritnamn oavsett.
    En fråga bara! Du säger att du inte lägger dig under kategorier, synnerligen inte som någon ung mamma? Hur kommer det sig då att du hängt i andra "unga mammor" trådar här på FL?

Du är 17 år gammal, du är precis lika nära att tvingas leva på bistånd som vilken annan människa som helst. Vad gör dig annorlunda? Du är ju för tusan inte ens myndig ännu!
    17 år och jobbar, man lever på slavlöner vid den åldern.. du kan ju inte ens ta studiebidrag om du skulle börja studera.

Man läser av dig som en öppen bok, du trycker ner andra människor för att lyfta dig själv- DET är ett tecken på omognad!
  • JessiWill
    Sanna Ryan skrev 2012-05-22 19:44:31 följande:
    Detta är så pinsamt...

Varför måste ni kategorisera er själv som "unga mammor" och hålla ihop?
    Är det något slags tvångsbeteende eller försöker ni bli lyckliga/-re?
    Ja, varför det? www.familjeliv.se/Forum-2-368/m56806418-100.html
  • JessiWill
    mikipiki skrev 2012-05-22 22:58:58 följande:
    Shit, vilken fördom!
    Han har inte en hjärncell mer än min 1,5 årings bajsblöja, så vad skall man förvänta sig? Sympatisera bara, det enda man kan göra!
  • JessiWill
    Twin Dad skrev 2012-05-22 23:02:44 följande:
    Hellre Zelina än typ Greta, Gun-Britt eller något annat "gammelsvenskt".
    Nu är jag inte helt inläst men jag skäms över att vara fel sida 20 i denna tråden. Att ni "vuxna" ens har mage att klanka ner på ett (som en del kallar det) barn. Detta är inte den första tråden denna veckan där jag ser en ungdom komma hit för goda råd eller bara funderingar och får så mycket skit. Hon är i den sitsen hon är och om hon nu har stöd från sina föräldrar(osäker där) så tvivlar jag inte på att barnet har det bra heller.
    Självklart är det inte optimalt att skaffa barn när man är 14 men jag är säker på att Ts gör det bästa utav situationen.
    Ts jag tycker du är stark som klarar detta, både att ha barn och vuxenmobbingen här på Fl.

Mina barn heter Caspian och Nathanael, kommer jag också gå på soc då?
    Otroligt stark TS! Dessa svaga individer som tvingas sätta sig över andra tycker jag riktigt synd om..
  • JessiWill
    Sanna Ryan skrev 2012-05-22 23:06:43 följande:
    Men jag sa väl aldrig att JAG tycker så?? Jag sa att ANDRA ser ner på unga föräldrar som väljer såna namn. Jag skrev att det är SYND! Varför lägger du dig i om du inte läser vad jag skriver? Förvånad
    Det beror väl helt på vad detta är för människor. Jag umgås med starka, snälla och NORMALA personer och dessa människor skiter fullständigt i vad andra väljer att döpa sin barn till.

DU var tvungen att dra upp TS namnval? Fick det dig att känna dig lite duktigare?
  • JessiWill

Detta är så pinsamt...

såna här inlägg får mig att må dåligt och skämmas.

TS: Du säger att din mamma imte betalar... Vem gör det då? Lever du på soc som alla andra "unga mammor"?

Ja men dåså. Säg inte då att din mamma inte betalar något för dig!

Ett par exempel från första sidan.. Är du trevlig i din ton?  Du trycker ner och försöker framhäva dig själv! Men det ser man inte själv i din ålder, men kika gärna i denna tråden om ett par år- då lär du se det

Spela roll om du hoppade av tråden, bara att du skrev i den från början visar på att du kategoriserade dig själv, mycket lustigt

• JessiWill
    Marcz skrev 2012-05-22 23:14:11 följande:
    Säger bara , VÄX UPP skaffa inte barn vid 14, förjävligt att det tillåts, och mammorna är så nöjda att ha fött som ung mamma , dm vill ha uppmärksamhet ! förstör sina liv för några år fast dom inte tänker på det , fy fan dränk er förfan, synd om barnen
    Hade jag vart din mamma hade jag skämts och vart otroligt missnöjd. Både genom att du är otroligt otrevlig men även att jag misslyckats grovt med min uppfostran!
  • JessiWill
    JessiWill skrev 2012-05-22 23:17:36 följande:
    Detta är så pinsamt...

såna här inlägg får mig att må dåligt och skämmas.

TS: Du säger att din mamma imte betalar... Vem gör det då? Lever du på soc som alla andra "unga mammor"?

Ja men dåså. Säg inte då att din mamma inte betalar något för dig!

Ett par exempel från första sidan.. Är du trevlig i din ton?  Du trycker ner och försöker framhäva dig själv! Men det ser man inte själv i din ålder, men kika gärna i denna tråden om ett par år- då lär du se det

Spela roll om du hoppade av tråden, bara att du skrev i den från början visar på att du kategoriserade dig själv, mycket lustigt
    Skulle citeras till Sanna Ryan..
  • JessiWill
    Sanna Ryan skrev 2012-05-22 23:24:29 följande:
    Nej, jag var inte trevlig i ton, men jag har inte tryckt ner TS hursomhelst. Jag ställde frågor, sen om jag lät irriterad är ju en annan sak. Jag försöker inte spela duktig eller något men jag tycker det är tragiskt att man skaffar barn när man inte har bostad eller inkomst. 

Ja, jag skrev i den från början för att en medlem bjöd in mig. Men det passade mig inte, då jag inte tyckte att jag hörde ihop med de andra i tråden och därför hoppade jag av. Jag kategoriserade aldrig mig själv som ung-mamma, däremot skrev jag i en tråd där andra gravida pratade. Som jag sa tidigare har jag inget emot grupper där personer i samma situation pratar, det är just åldern som stör mig. Om en tråd heter "Vi äldre som vill ha barn" så kan en 30 åring såväl en 50-åring gå med. Alla får väl lov att avgöra själv om man anser sig vara ung eller gammal. Men om tråden heter "Vi 30-åringar som vill ha barn" så blir det genast en annan sak. För alla 30-åringar är INTE i samma situation, och är inte på samma "ålder" i skallen.
    Du tryckte ner henne samt andra yngre mammor hur du än vrider på det!
    Ja, jag tycker många saker här i livet är tragiska, MEN jag har lärt mig att låta folk sköta sitt. Men nu kunde jag inte hålla mig, för det du gör är äckligt i mina ögon. Fyf va drygt att umgås med en person som skall ifrågasätta, tycka och tänka om allt. Är det kul att leva så? Jag hade känt mig jäkligt negativ som människa..

Du säger emot dig själv hela tiden! Ser du inte det? Bara ATT du skrev i den, med den rubriken gör att du kategoriserade dig. Jag hade exempelvis aldrig skrivit i en tråd för "oss-som-har-hundar-som-skiter-efter-klockan-17" om jag nu inte haft en sådan hund. Då kollar man inte ens upp tråden!

Jag fick barn tidigt i andras ögon, 20 år var jag med min första son. Men jag har aldrig behövt hävda mig i den saken för det. Jag är det JAG är och gör det JAG gör. Sen vad alla andra gör det är upp till dom, klandrar ingen och leker inte skolfröken.

Men sådant kommer med åldern, oroa dig inte
  • JessiWill
    Sanna Ryan skrev 2012-05-22 23:31:58 följande:
    Om du hade möjlighet att göra om allting idag, dvs att stå över att ha sex om du visste att du skulle bli gravid, skulle du göra det då? Eller skulle du välja att få barn i alla fall?

Måste förtydliga att jag INTE trycker ner dig ts, är bara nyfiken på hur du skulle gjort :) 
    Hur kan du med att fråga en sådan sak? Vad ger dig rätten att tränga dig på hennes PRIVATliv?
  • JessiWill
    Sanna Ryan skrev 2012-05-22 23:36:03 följande:
    Om hon inte ville att andra skulle veta om hennes privatliv så kanske hon skulle ha tänkt innan hon gjorde en tråd om det och länkade sin blogg....
    Va? Hon ställde en fråga om barn, hon är gravid och sökte personer i liknande situation. Ger det dig rätten att fråga frågor ang hennes sexliv?

Frågar du privata frågor till alla gravida? Vänner som är gravida osv?
  • JessiWill
    mikipiki skrev 2012-05-22 23:39:46 följande:
    Jag tänker inte fortsätta att diskutera med dig. Det beror inte på att jag inte har några svar på det du skriver, utan det beror på att du uppenbarligen lider av någon mental störning. En frisk människa hade aldrig uttryckt sig på det viset.
    Skål
  • JessiWill
    Sanna Ryan skrev 2012-05-22 23:44:03 följande:
    Jag har INTE frågat om hennes sexliv.Jag frågade om hon skulle göra om situationen om hon kunde, dvs att INTE skaffa barn om hon kunde gå tillbaka till när det hände och göra om det.
    Men som jag skrev, VAD GER DET DIG RÄTTEN ATT STÄLLA EN SÅDAN FRÅGA TILL HENNE? Utefter hennes TS.
    Du kanske har vart för upptagen med att skaffa ungar att du inte hann lära dig hyffs?
  • JessiWill

Herregud, jag blir mörkrädd- nu går jag till sängs.

Hoppas så att vissa i denna tråden någon gång mognar, och stärker sin självkänsla!

Ni andra tjejer här inne, natti på er

• JessiWill
    BAKOFRAM skrev 2012-05-22 23:47:00 följande:
    Du behöver nog inte bekymra dig för jag tror inte det finns någon som vill ha barn med dig,vare sig dom är 14 eller 40.....!
    Du är ett sådand där bottenskrap som ingen vill ha förmodligen
     Troligen därför han är bitter

Man ser och läser tydligt av människor i denna tråden. Starka och ytterst svaga sidor..
  • JessiWill
    Sanna Ryan skrev 2012-05-22 23:49:39 följande:
    Då frågar jag samma sak till dig, vad ger dig rätter att svara i TS tråd när hon ville prata med personer som fick barn under 17 år? Har du inget hyfs att lyssna till andras önskemål eller?
    När jag såg att denna tråd låg i hetaste debatterna så visste jag att egotrippade svin hängde i denna tråden och försökte trycka ner någon 14-årig liten tjej.

Pga min medkänsla kunde jag inte hålla mig att skriva, och verkligen inte när en viss person talar emot sig själv i VARENDA inlägg hon skriver. (Och be mig inte länka för det verkar svårt att få dig att begripa enkla beteenden.)
    Iofs rätt lustigt
  • JessiWill
    Sanna Ryan skrev 2012-05-22 23:49:39 följande:
    Då frågar jag samma sak till dig, vad ger dig rätter att svara i TS tråd när hon ville prata med personer som fick barn under 17 år? Har du inget hyfs att lyssna till andras önskemål eller?
    Men natti natti nu lilla vännen, hoppas man stöter på dig om ett par år, hade vart rätt kul att se vart du stod då Solig
  • JessiWill

Meddelande här med, stackars arma människa! Hon kan inte haft en lätt start i livet..

Svar på tråden 14år&gravid