myran6801 skrev 2012-09-27 08:43:52 följande:
Tack fina ni för ert stöd och kommentarer till min oro ang donator. Så skönt att hänga här för ni vet vad jag menar och förstår mina känslor. Det känns oxå bra att höra att nojorna går över. Har just varit en sväng hos min Gyn i onödan eftersom han var ledig idag ;-( Skulle be om en remiss för Hiv o Hepatit prover som visat sig gått ut. Alicante kliniken hade uppmärksammat det i mina journaler. Tur att de såg det nu och inte senare.
Hej Myran! Tänker på dig och ditt kämpande! Fy FABIAN vad ni är modiga härinne!
Hur kommer det sig att du valde Spanien?
Vi är ju som sagt i startgroparna och allt är än så länge ganska chockartat, det var bara en vecka sedan vi fick reda på att vi inte borde göra några fler IVF:er. Enligt kliniken. Detta kan man naturligtvis ifrågasätta och stånga sig blodig för ... men jag är inte säker på att vi orkar det ... och till syvens och sist så är det ju ett faktum att våra chanser med ICSI är väldigt små och att det då måste vara bättre att lägga pengarna på ÄD, såvida man inte har stora betänkligheter med det här med genetiken och så.
Jag tycker generellt det är en bra idé med ÄD, jag kan tänka mig det. Men jag har bråttom, det är mitt problem. För att vara hyfsat säker på ersättning från FK ska donatorn vara känd, och har man ingen egen donator ligger Finland närmast till hands. Och precis som i Umeå är det 6-7 månaders väntetid där. Det är en evighet till mars-april, känns det som, och då är jag 41,5 och det gör mig rädd. Undrar hur lång tid det tar innan man är framme vid själva insättningen om man t.ex. väljer IVI i Spanien - kan ni säga lite om det? Kanske är det inte särskilt många månader som skiljer när allt kommer omkring. Det är ju mycket hit och dit innan man är framme, menar jag.
Vi ska till psykologen på kliniken vi går till (ingår i IVF), hoppas så att han är bra och kan ge oss lite struktur på det här.
Kram till er!