• NY I GBG

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej! Vi funderar på äggdonation i Spanien och jag har tagit kontakt med ett par kliniker och surfat runt lite. Av äggdonations barnmorska i Umeå fick vi IVI kliniken i Barcelona rekommenderad, samt AVA kliniken i Finland. Vi är inne på Spanien och det verkar finnas många olika kliniker. IVI verkar dyrast men de kanske är bälte också? Oss skulle det passa bäst i södra Spanien då vi kan ordna boende där. Kram till alla och mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
  • längtar74

Hej alla, jag måste bara skriva lite i den här fina tråden!

Är i v34 efter andra ÄD på IVI Valencia:) (innan dess 3 ivf utan ett enda ägg vid ÄP härhemma). Låg vaken inatt o grubblade över allt möjligt, googlade till sist på "äggdonation gravid" och hamnade här. Åh, vad jag önskar att jag hittat hit tidigare, men bättre sent än aldrig...

Känner igen mig så i alla era funderingar (och frustrationer över långsamma svar från kliniken), men vill bara skicka med er alla de allra största kramar o tumhållningar. Så spännande att flera av er är på gång!!

Cecini - läste att du har lite svårt att slappna av o glädjas. Här är en till! Det har gått upp och ner hela graviditeten, men för varje vecka och varje liten buff från pyret därinne så känns det alltmer som om det här maratonloppet kanske ändå ska leda till att vi når vårt mål. Läste jag rätt att du också bor i Skåne? Redan från början av vår utredning på rmc här i Malmö så var ÄD det alternativ som vi blev rekommenderade. Trots att det varit en omtumlande resa så är jag så oerhört tacksam för de kloka råd vi fick om att vända oss till IVI. Hade vi fått ut ägg vid ÄP så hade vi säkert varit kvar på det spåret ännu, men med våra usla resultat så blev beslutet trots allt relativt enkelt (så här i efterhand...)

Förlåt för ett långt inlägg, jag blev bara så lättad och glad över att hitta er som gör i princip samma resa som vi Pyret i magen (som vid v18 RUL såg ut att vara en flicka) skickar massor av pepp till er alla! Ni som är på väg kommer snart också att få känna sprattlet av ett alldeles eget liv. Promise!!

Kramar till er alla!

• mariposa

Längtar-äntligen hittade du hit! Har tänkt tanken att denna tråd skulle passa dig ypperligt, men sen tänkte jag att du kanske har velat pausa från forumvärlden. Bra att du är här nu!

Tack för peppning! Vi som är på gång behöver positiv energi nu och hopp om att vi ska få följa i era fotspår.

• mariposa

mva-välkommen hit! Ser att du fått svar på flera av dina frågor.

Vilket svårt läge du hamnat i... Men du verkar vara stark och handlingskraftig! Önskar dig lycka till!

• mva1970

Tack snälla mariposa. Ja, jag försöker vara stark.... Fortsättning följer. Kram till er alla!

• längtar74

Mariposa - tack

Mva - styrkekramar till dig inför fortsättningen o de beslut du står inför.

• Cecini

Längtar74- Skönt att man inte är ensam om alla konstiga tankar och känslor. Ja, jag bor också i Skåne,men har jobbat i Sthlm i många år och veckopendlat. Nu är jag i Skåne på heltid, skönt!!! Har gjort 3 ET+1 FET på. RMC Malmö och 3 ET + 1 FET på Öresundskliniken. Såhär i efterhand önskar jag att vi hade tänkt om tidigare och valt det här med ÄD på IVI. Känns lite som de privata klinikerna bara "kör på" för att tjäna pengar. Idag ska jag våga ta steget och börja fixa lite med skötplats till lillkillen. Kram

• tummen1

Var på UL idag och allt såg toppen ut så nu skall vi boka resa!!!!
    Härligt att det går enligt plan för en gångs skull.
    Prata med läkaren här i Gbg idag och frågade om min huvudvärk och att jag är varm/kall hela tiden. Han sa att det är så det skall vara och det beror på sprutan som kommer sitta i 5 veckor. Sen sa han att det är lika bra att förbereda sig på att jag även kommer att må konstigt av Progesteronet också. 
    Men det är ju bara att stå ut. Önskar så mycket att det blir en bebis denna gången....

Är så mysigt att läsa om er som är gravida, det inger verkligen hopp!!!! 

• mva1970

Härligt att läsa tummen1!! Vad kollar de på UL i det här skedet? 
    Har varit så mycket i Barcelona och bott där en liten tid så klart det finns en viss förkärlek och känsla till den staden. Hoppas att ni får en superlyckosam resa på alla vis!! 

• mva1970

och TS är där nu om jag inte missförstått det hela? Den 21:a är det dags väl? Så spännande!!!

• tummen1

Hej mva1970, de tittar så livmodern ser bra ut och att man inte har några cystor. Men allt såg super bra ut. Resan är bokad och nu är det spännande.
    Hoppas nu bara att allt går bra.

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?