• NY I GBG

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej! Vi funderar på äggdonation i Spanien och jag har tagit kontakt med ett par kliniker och surfat runt lite. Av äggdonations barnmorska i Umeå fick vi IVI kliniken i Barcelona rekommenderad, samt AVA kliniken i Finland. Vi är inne på Spanien och det verkar finnas många olika kliniker. IVI verkar dyrast men de kanske är bälte också? Oss skulle det passa bäst i södra Spanien då vi kan ordna boende där. Kram till alla och mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
  • Cecini

Tack för hälsningen Mariposa! Allt bra här, snart i vecka 25 och killen blir mer och mer aktiv därinne. Trots att jag borde vara världens lyckligaste så är det svårt att släppa taget om rädslan och bara vara glad. Men visst känns det underbart och mer och mer verkligt för varje vecka som går. Finns här och hejar på er allihopa!!

• maja01

Vinkan, så roligt! Verkligen jättekul att det har gått så bra. Mariposa, tack för hälsningen! Cecini, det du skriver om att man borde vara världens lyckligaste och släppa taget om rädslan känner jag igen. Jag är räddare än någonsin, även om jag borde vara den mest tacksamma och glada personen på jorden. Väldigt väldigt motsägelsesfullt det där. Jag hoppas att alla ni som nu är i början av graviditeten och alla ni som är på g, kan släppa taget om rädslan och verkligen njuta av era graviditeter. Kram

• tummen1

Tänkte bara fråga, är det någon annan som äter eller har ätit Progynova? Jag har gjort det i ca en vecka nu och har en huvudvärk som inte är av denna värld. Kan bara ligga i ett mörkt rum, ljus gör det värre och koncentrera mig går inte alls. Funderar på om det är en biverkan. Eller om det är något annat fel.

• mariposa

Hej tummen! Ja, huvudvärk är en vanlig biverkan av Progynova, men det låter som du har en riktigt kraftig reaktion. Vad jobbigt! Rynkar på näsan

• tummen1

Ja det känns inte alls bra och jag vet inte om man bara skall avvakta eller vad. Skall på ul på onsdag så man kanske kan prata med den läkaren om det. Var hemma från jobbet idag och blir hemma imorgon med men sen måste jag nog gå igen :(

• mariposa

Usch, lider med dig! Ja, hör vilka alternativ det finns. Östrogenplåster finns tydligen, men jag vet inte om de har samma biverkan.

• maja01

Tummen, jag tog östrogen plåster (evopad) och fick också fruktansvärd huvudvärk. Försök härda ut och ta upp det med din läkare. Tror det är väldigt olika hur man reagerar. Hoppas din värk försvinner snart, usch jag vet hur jobbigt det är. Kan säga att jag tror att din huvudvärk kommer att försvinna snart, det gjorde den för mig. Sedan har den återkommit emellanåt men inte alls lika kraftigt som i början.

• NY I GBG

Hej!! Jag läser vad ni skriver om huvudvärk av progynova (östrogen). Då vet jag varför jag hade sån himla huvudvärk i början! Kopplade inte alls till detta... Men den har försvunnit för min del. Har fortfarande lite då och då men inte alls som i början. Så förhoppningsvis försvinner den för dig också tummen! Imorgon åker vi ner.... Kram på er alla och förstår vad ni säger om att ni inte kan släppa taget om rädslan.... Synd och jobbigt men det är nog bara att acceptera att det är så det är när man gått igenom det vi går igenom och kanske kan man försöka glädjas lite mer åt de stunde när man faktiskt lyckas känna glädje och tacksamhet över graviditet och de stunde när rädslan inte har övertaget....

• mva1970

Hej alla fantastiska kvinnor här Glad {#emotions_dlg.flower}

Googlade på äggdonation i Spanien och hamnade på denna tråd som jag läst från start fram till dags datum.
    Jag har själv en väldigt lång historia bakom mig som jag inte än vet vilken väg den tar. Det jag hoppas på och undersöker just nu är just detta med äggdonation och det inger verkligen hopp att läsa era historier!

Har mailat klinikerna i Barcelona för kostnadsförslag samt att jag läst alla era inlägg och förstått att det plockar till med undersökningar, mediciner m m. Har dock inte fått någon riktig uppfattning om vad man totalt får räkna med i totalkostnad. Förstår att det beror på situationen men är det en rimlig uppskattning att man får räkna med ca 100.000 kr?

Stort Lycka till allihopa!!! 

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?