• NY I GBG

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej! Vi funderar på äggdonation i Spanien och jag har tagit kontakt med ett par kliniker och surfat runt lite. Av äggdonations barnmorska i Umeå fick vi IVI kliniken i Barcelona rekommenderad, samt AVA kliniken i Finland. Vi är inne på Spanien och det verkar finnas många olika kliniker. IVI verkar dyrast men de kanske är bälte också? Oss skulle det passa bäst i södra Spanien då vi kan ordna boende där. Kram till alla och mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
  • tummen1

Tack snälla germany!!!!
    Vi får alla ägg
    Vår donator lämnat och jag hoppas det blir många som blir befruktade så de kan frysas ned och användas i fall det inte lyckas första gången. Det är betydligt billigare om man får ägg som befruktats och fryst. Om man inte får det sa vår läkare att om man vill försöka igen så letar de upp en ny donator till en. Men man får betala fullpris :(

• NY I GBG

Hej alla! Tack för dina ord till oss Germany. Skönt att höra någon säga att vi kommer att lyckas Det gäller ju dig också Nu har jag fått bekräftat från vår läkare på IVI Barcelona att man kan köpa Meriestra istället för Progynova. Så ett tips från mig är att ni köper en massa meriestra (vi behöver ta detta även efter grav test om det visar positivt så det handlar om väldigt många förpackningar) i Spanien (inget recept behövs) på vilket apotek som helst. Ni kan ju kolla med er läkare också först men det ska vara exakt samma bara mycket billigare. Dock kan de lätt ta slut (de har inte så många inne verkar det som) så man kanske får gå till ett par apotek för att kunna köpa de ca fem paket som behövs. Kram

• myran6801

Ny i Gbg, vad är progynova? Är det progesteron?

Har nu fått svar från Internationella avd på IVI och de erbjöd oss att göra en sökning på vår utseende profil hos flera av deras klinker för att skynda på processen. Vi tänker be dem göra det parallellt med Barcelona och så kan vi ta det alternativ som är snabbast sen.

• mariposa

Myran-Progynova är östrogentabl som man tar för att bygga upp slemhinnan. Heter Progynon här i Sverige. Nu ska du se att de snart meddelar att de funnit matchande donator.

• mariposa

Cecini skrev 2012-09-04 23:39:57 följande:Mariposa- Ja, blanketten som ska fyllas i vid ultraljudet fick vi med oss från IVI vid första besöket. De kan säkert maila den till dig. Annars kan du få se vad som står på min, det var inte så mycket.[/quote] Glömde tacka för ditt svar! Kliniken sa att jag ej behövde blanketten men nu har Tummen mailat mig. Då min 'samarbets'gyn är lite knepig tänkte jag att det ger lite tyngd om jag kommer dit med en förtryckt blankett från IVI.

• mariposa

Vad tokigt det ser ut när man skriver från mobilen... Germany-har försökt hela mitt liv att försöka styra mina tankar och nu är det en svår utmaning. På sistone har det blivit att jag nästan helt styr undan tankarna på vårt första försök. Vågar inte hoppas. Önskar att jag vore mer optimistiskt lagd, livet blir nog lättare då. Kram

• maja01

Hej tjejer. Kände bara att jag måste skriva till er alla som är på gång. Ni KOMMER ATT LYCKAS! Jag känner igen tankarna av hopplöshet, känslan av att inte våga hoppas. Kom igen nu, ni fixar det här - allihop! Måste säga att jag har fått en "krass" inställning till detta under åren vi har hållit på. Förut lyssnade jag på dem som sa att ja men tänk positivt så löser det sig etc etc. Idag är jag mer inne på att det som krävs är ett perfekt embryo som återförs till rätt ställe . Har man sedan som jag ex. immunologiska faktorer så behövs även medicin för detta. Kan berätta att när vi gjorde senaste frysåterföringen hade jag noll, nix, inga förväntningar/förhoppningar alls på att det skulle kunna fungera. Men tji fick jag och nu håller jag tummarna för att SAMTLIGA som är på gång i detta forum kommer att lyckas. Önskar er alla en fin helg.

• tummen1

Kan verkligen rekommendera Kvinnokliniken i Gbg. De hjälpte mig få en tid samma dag och är alltid så hjälpsamma.
    I kväll börjar jag med Progynova och kors i taket så svarade Simona på mailet bara en halvtimme efter att jag sänt det :)

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?